Karty graficzne

Testy: Metro 2033, Shogun 2, Stalker: Zew Prypeci

przeczytasz w 2 min.

Metro 2033

Metro 2033

Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 61
44
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 53
35
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 49
37
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 47
34
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 43
30
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 39
29
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 32
22
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 31
19
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 26
19
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 25
18
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 23
15
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 21
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 przez wiele miesięcy jest w naszej puli testowej i jak dotąd nie odważyliśmy się prezentować wyników z wygładzaniem krawędzi. :) Ta gra ma niesamowite wymagania, choć jakość grafiki jak na obecne czasy już nieco przestaje powodować opad szczęki. Jeśli chodzi o same wyniki, w zasadzie wszystkie karty graficzne poradziły sobie dobrze w niższym trybie obrazu. Nie można już tego powiedzieć, gdy spojrzymy na wyniki w 2560x1600. Tak naprawdę to jedynie Radeon 6990 oferuje „jako taką” grywalność. Co więcej, zauważyliśmy że Radeony lepiej wypadają od konkurencyjnych kart GeForce. Jest to o tyle dziwne, że Metro 2033 było tworzone przy współpracy z firmą Nvidia.

Shogun 2

Shogun 2

Shogun 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 98
61
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 78
55
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 77
54
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 74
51
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 68
46
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 52
37
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Shogun 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 62
45
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 49
36
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 45
32
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 45
32
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 42
32
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 30
21
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Dla odmiany gra pisana pod okiem AMD. Ze względu na to, że to gra strategiczna, nie trzeba tutaj ogromnej liczby kl./s, aby móc bezproblemowo przechodzić kolejne misje i zadania. Stąd też na każdej karcie graficznej, która znalazła się w  zestawieniu pogramy w trybie 2560x1600 bez większych problemów. Najlepszymi rezultatami chwali się dwurdzeniowy Radeon 6990 i dopiero daleko zanim uplasował się podkręcony Asus Radeon 7970 TOP. Polecamy zwrócić uwagę na wydajność GeForce’a GTX 680, który testy kończył z takim samymi wynikami, jak potężny GeForce GTX 590.

 

Stalker: Zew Prypeci

Stalker: Zew Prypeci

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 131
115
AMD HD 6990 4GB (880/1250) 105
94
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 96
87
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 90
83
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 86
71
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 77
73
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

STALKER: Zew Prypeci - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 85
78
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 74
65
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 61
54
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 58
51
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 52
46
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 52
47
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Zew Prypeci w rozdzielczości Full HD nie sprawi zmartwień posiadaczom układów graficznych z powyższych wykresów. Gra działa z superpłynną animacją, bez żadnych przycięć. Sytuacja nieco ulega zmianie po przejściu do trybu 2560x1600 pikseli. Najtańsze z całej stawki karty Zotac GeForce GTX 580 AMP!2 i XFX Radeon 7950 BE DE poradziły sobie całkiem przyzwoicie, choć najlepiej gdy w komputerze mamy zainstalowanego Radeona HD 7970. Na szczycie stawki ponownie stawił się dwurdzeniowy Radeon 6990.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login