Metro 2033
Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 61 44 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 53 35 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 49 37 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 47 34 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 43 30 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 39 29 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 32 22 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 31 19 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 26 19 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 25 18 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 23 15 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 21 15 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 przez wiele miesięcy jest w naszej puli testowej i jak dotąd nie odważyliśmy się prezentować wyników z wygładzaniem krawędzi. :) Ta gra ma niesamowite wymagania, choć jakość grafiki jak na obecne czasy już nieco przestaje powodować opad szczęki. Jeśli chodzi o same wyniki, w zasadzie wszystkie karty graficzne poradziły sobie dobrze w niższym trybie obrazu. Nie można już tego powiedzieć, gdy spojrzymy na wyniki w 2560x1600. Tak naprawdę to jedynie Radeon 6990 oferuje „jako taką” grywalność. Co więcej, zauważyliśmy że Radeony lepiej wypadają od konkurencyjnych kart GeForce. Jest to o tyle dziwne, że Metro 2033 było tworzone przy współpracy z firmą Nvidia.
Shogun 2
Shogun 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 98 61 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 78 55 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 77 54 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 74 51 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 68 46 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 52 37 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Shogun 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 62 45 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 49 36 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 45 32 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 45 32 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 42 32 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 30 21 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dla odmiany gra pisana pod okiem AMD. Ze względu na to, że to gra strategiczna, nie trzeba tutaj ogromnej liczby kl./s, aby móc bezproblemowo przechodzić kolejne misje i zadania. Stąd też na każdej karcie graficznej, która znalazła się w zestawieniu pogramy w trybie 2560x1600 bez większych problemów. Najlepszymi rezultatami chwali się dwurdzeniowy Radeon 6990 i dopiero daleko zanim uplasował się podkręcony Asus Radeon 7970 TOP. Polecamy zwrócić uwagę na wydajność GeForce’a GTX 680, który testy kończył z takim samymi wynikami, jak potężny GeForce GTX 590.
Stalker: Zew Prypeci
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 131 115 |
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 105 94 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 96 87 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 90 83 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 86 71 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 77 73 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
AMD HD 6990 4GB (880/1250) | 85 78 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 74 65 |
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) | 61 54 |
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) | 58 51 |
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) | 52 46 |
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) | 52 47 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Zew Prypeci w rozdzielczości Full HD nie sprawi zmartwień posiadaczom układów graficznych z powyższych wykresów. Gra działa z superpłynną animacją, bez żadnych przycięć. Sytuacja nieco ulega zmianie po przejściu do trybu 2560x1600 pikseli. Najtańsze z całej stawki karty Zotac GeForce GTX 580 AMP!2 i XFX Radeon 7950 BE DE poradziły sobie całkiem przyzwoicie, choć najlepiej gdy w komputerze mamy zainstalowanego Radeona HD 7970. Na szczycie stawki ponownie stawił się dwurdzeniowy Radeon 6990.