Oczywiście dla graczy najważniejsze jest sprawdzenie jak zestaw sprawdza się w realnych zastosowaniach (grach), ale na początek sprawdźmy wydajność za pomocą popularnych benchmarków Futuremark. Pozwala to w łatwy sposób porównać wydajność danych konfiguracji choćby do posiadanego aktualnie domowego komputera.
Wszystkie zestawy testowaliśmy przy standardowych ustawieniach, jak i po podkręceniu. Wszystkie podkręcone procesory pracowały z taktowaniem 4 GHz, natomiast ustawienia OC dla kart graficznych wynosiły odpowiednio:
- OC GTX 560 - 950/1100 MHz
- OC GTX 570 - 800/1000 MHz
- OC GTX 590 - 670/900 MHz
3D Mark Vantage: Performance
[punkty] 3D Marks
GTX 590 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 570 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 560 + Core i5 2500K | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
3D Mark Vantage: Performance
[punkty] GPU Score
GTX 590 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 570 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 560 + Core i5 2500K | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Na początek 3D Mark Vantage wykorzystujący biblioteki DirectX 10. W ogólnej punktacji podkręcenie zestawu GTX 560 + Core i7-2500K pozwala dogonić zestaw GTX 570 + Core i7-2600K pracujący ze standardowymi ustawieniami. W punktacji graficznej nie jest już tak różowo. GTX 570 jest kartą znacznie wydajniejszą od GTX 560, co znajduje odbicie w wynikach. Dzięki dwóm procesorom graficznym zestaw GTX 590 + Core i7-2600K jest poza zasięgiem konkurencji.
3D Mark 11 - Performance
[punkty] 3D Mark Score
GTX 590 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 570 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 560 + Core i5 2500K | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
3D Mark 11 - Extreme
[punkty] 3D Mark Score
GTX 590 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 570 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 560 + Core i5 2500K | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Najnowszy benchmark 3D Mark 11 przetestowaliśmy w ustawieniach Performance (1280 x 720) oraz Extreme (1920 x 1080). Z miejsca widać, że podkręcenie przyniosło wzrost wyniku punktowego. Już na następnych stronach sprawdzamy, jak przełożyło się to na rzeczywistą wydajność.
3D Mark 11 - Performance
[punkty] - Graphics Score
GTX 590 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 570 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 560 + Core i5 2500K | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
3D Mark 11 - Extreme
[punkty] - Graphics Score
GTX 590 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 570 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 560 + Core i5 2500K | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Układ graficzny najmocniejszego komputera po podkręceniu osiąga 10 tysięcy punktów w trybie Performance. Średnio po podkręceniu wszystkie karty graficzne osiągały wynik wyższy o ok. 500 punktów.
3D Mark 11 - Performance
[punkty] - Physics Score
GTX 590 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 570 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 560 + Core i5 2500K | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
3D Mark 11 - Extreme
[punkty] - Physics Score
GTX 570 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 590 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 560 + Core i5 2500K | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Test fizyki (Physics) jest popisem działania procesora. Podkręcenie obu procesorów przyniosło wymierne korzyści, a pamiętajmy, że możliwości Sandy Bridge bynajmniej nie kończą się na 4 GHz. Obie platformy wyposażone w Core i7 osiągają oczywiście identyczne wyniki. Core i5 2500K różni się od swojego starszego brata minimalnie niższym taktowaniem, brakiem technologii Hyper Threading oraz mniejszą ilością pamięci podręcznej L3. Wedle tego benchmarka wpływa to znacząco na wydajność samego procesora.
3D Mark 11 - Performance
[punkty] - Combined Score
GTX 590 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 570 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 560 + Core i5 2500K | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
3D Mark 11 - Extreme
[punkty] - Combined Score
GTX 590 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 570 + Core i7 2600K | ![]() ![]() |
GTX 560 + Core i5 2500K | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Ostatni test 3D Marka 11, czyli Combined łączy w sobie różne technologie. W tym teście fizyką zajmuje się zarówno procesor (rigid body), jak i karta graficzna (soft body). Mówiąc wprost, procesor zajmuje się fizyką odłamków budowli, natomiast karta graficzna materiałów (flagi). Program wykorzystuje silnik fizyczny Bullet oraz technologię Direct Compute (GPGPU). Tym razem przewaga konstrukcji z dwuprocesorową kartą graficzną nie jest tak wyraźna.