Wiemy, że karta świetnie nadaje się do obliczeń GPGPU, ale co z bardziej przyziemnymi rozrywkami, jak na przykład grami? Dwa rdzenie Fiji zapewnią nam również odpowiednio wydajne działanie gier w rozdzielczości 4K - oczywiście pod warunkiem, że dana gra obsługuje technologię CrossFireX.
Najlepiej oczywiście, by dana gra obsługiwała również biblioteki DirectX 12 - jak choćby nowy Total War: Warhammer. Gier które obsługują multi GPU z DirectX 12 wciąż jest niewiele, ale na szczęście trend w końcu się odwraca.
Benchmark Total War: Warhammer przy rozdzielczości 3840 x 2160 i ustawieniach Ultra średnia wyrzuca średni wynik 59 klatek na sekundę.
Jednak i z DirectX 11 możemy się cieszyć świetną wydajnością w wysokich rozdzielczościach. Na warsztat poleciały dwa wymagające tytuły - Far Cry: Primal oraz Wiedźmin 3 (słynny zresztą z dość kiepskiej obsługi multi GPU).
Far Cry: Primal – 3840 x 2160, ultra (DirectX 11)
[kl./s.] Radeon Pro Duo
Tekstury UHD wyłączone | 57 49 |
Tekstury UHD włączone | 56 47 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Far Cry: Primal – 2560 x 1440, ultra (DirectX 11)
[kl./s.] Radeon Pro Duo
Tekstury UHD wyłączone | 72 50 |
Tekstury UHD włączone | 70 49 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Wiedźmin 3: Dziki Gon – 3840 x 2160, uber (DirectX 11)
[kl./s.] Radeon Pro Duo
Hairworks wyłączone | 52 35 |
Hairworks włączone | 44 31 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Wiedźmin 3: Dziki Gon – 2560 x 1440, uber (DirectX 11)
[kl./s.] Radeon Pro Duo
Hairworks wyłączone | 74 63 |
Hairworks włączone | 63 53 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Nie zawsze jednak obsługa CrossFireX jest idealna. Dobrym przykładem jest Rise Of The Tomb Raider, który wciąż nie obsługuje CFX w konfiguracji DirectX 12, a w wersji DX 11 można zaobserwować potężne "dropy".
Jedną z gier wykorzystujących zalety nowego API jest Ashes Of The Singularity, gdzie dzięki DX 12 możemy nawet łączyć karty graficzne różnych producentów.
Ze względu na to, że testy z wykorzystaniem Radeona Pro Duo przeprowadziliśmy z wykorzystaniem innego procesora (Core i7 5930K), wyniki nie są do końca porównywalne (pozostałe wyniki na procesorze Core i7 4970K) - tym niemniej można wyrobić sobie zdanie na temat wydajności Radeona Pro Duo.
Ashes of the Singularity (DirectX 12)
2560x1440, Ustawienia crazy, MSAAx4
AMD Radeon Pro Duo (1000/500) | 58 43 |
GeForce GTX 1080 (1607/1250) | 49 38 |
GeForce GTX 1070 (1506/2000) | 42 33 |
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) | 42 33 |
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) | 37 28 |
Ashes of the Singularity (DirectX 12)
1920x1080, Ustawienia crazy, MSAA x4
AMD Radeon Pro Duo (1000/500) | 68 59 |
GeForce GTX 1080 (1607/1250) | 60 54 |
GeForce GTX 1070 (1506/2000) | 55 50 |
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) | 54 48 |
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) | 52 46 |
Wyniki w Ashes of the Singularity w teorii podają realną wydajność kart w środowisku DirectX 12 z naciskiem na obliczenia asynchroniczne. Widać, że Radeon Pro Duo lubi wysokie rozdzielczości, używanie go do rozgrywki w Full HD całkowicie mija się z celem.