Efekty 3D bez zakładania okularów, wysoka wydajność w grach i ciekawe funkcje multimedialne - LG Swift 3D to już nie smartfon, lecz mały komputer.
rejestrowanie zdjęć i filmów 3D (dwie kamerki z tyłu) , nagrywanie w rozdzielczości Full HD , dotykowy ekran IPS z efektem 3D , wydajny procesor główny i układ graficzny , atrakcyjny i funkcjonalny interfejs Optimus UI 3D , nowoczesna stylistyka , dobra jakość wykonania , wbudowana kamerka do wideokonferencji , przeglądarka WWW z obsługą Adobe Flash , aplikacja On-Screen Phone pozwala na zdalne zarządzanie telefonem , sprzętowy przycisk uruchamiający funkcje 3D , efekt 3D bez okularów
Minusysłaba bateria , ilość pamięci RAM mogłaby być większa (jak na tą klasę sprzętu) , słabej jakości zdjęcia i nagrania z kamerki przedniej , brak sprzętowego spustu migawki
Dlaczego jest interesujący | ... a dlaczego nie jest |
• rejestrowanie zdjęć i filmów 3D (dwie kamerki z tyłu) | • słaba bateria |
LG Swift 3D P920 to obecnie główny konkurent smartfona HTC EVO 3D, którego mieliśmy już okazję testować wcześniej i który zrobił naprawdę duże wrażenie. Urządzenie wyróżnia się głównie tym, że potrafi zarejestrować fotografie i filmy 3D oraz wyświetlić je na ekranie bez konieczności noszenia jakichkolwiek okularów przez użytkownika (tak zwana autostereoskopia).
Na tym jednak nie koniec. LG Swift 3D należy obecnie do jednych z najwydajniejszych smartfonów na rynku dzięki wykorzystaniu procesora Texas Instruments OMAP4430 oraz technologi Tri-Dual. O co w tym chodzi? Tri-Dual oznacza Dual Core, Dual Channel, Dual Memory, czyli dwa rdzenie, dwa kanały, dwie pamięci. Niektóre konkurencyjne rozwiązania oferują dwa rdzenie, ale tylko jeden kanał pamięci, co może powodować powstawanie wąskiego gardła wydajnościowego w najbardziej wymagających sytuacjach. W modelu LG Swift 3D nie ma takiego problemu. Całość najlepiej zobrazuje poniższy film:
Sam procesor należy do najlepszych w swojej klasie. TI OMAP4430 (2x 1 GHz ARM Cortex-A9 MPCore, Symmetric Multiprocessing) wykonany został w procesie technologicznym 45 nm i połączony jest z układem graficznym Imagination Technologies PowerVR SGX540 pracującym z częstotliwością 304 MHz (zamiast typowej 200 MHz). Dzięki akceleratorowi IVA 3 będziemy w stanie odtwarzać i nagrywać filmy w rozdzielczości 1920x1080 px (Full HD), przy 30 klatkach na sekundę.
W tej wersji procesor będzie również w stanie płynnie zakodować i odtworzyć nagrania trójwymiarowe w rozdzielczości 1280x720 px. Chip dzięki silnikowi MPE (Media Procesing Engine) obsługuje technologię NEON, zwiększając użyteczność aplikacji multimedialnych poprzez wsparcie m. in. dla bardzo wielu kodeków wideo i audio (warunkiem jest obecność kodu NEON w aplikacjach i grach). Technologia SmartReflex 2 i SMP ograniczają zużycie prądu przez procesor, dynamicznie kontrolując napięcie i częstotliwość oraz aktywując tylko te rdzenie, które są konieczne w danym przypadku.
Oprócz tego w telefonie umieszczono 512 MB (2x 256) pamięci LPDDR2 dual channel (dwukanałowa) i 8 GB pamięci magazynowej, którą możemy rozszerzyć o kolejne gigabajty, dodając kartę microSD. Całością zarządza Android 2.2.2, który w niektórych krajach można zaktualizować do wersji 2.3 Gingerbread (u nas było to niemożliwe).
Najważniejsze cechy telefonu
porównanie do produktów konkurencyjnych na rynku
LG Swift 3D | HTC Evo 3D | Samsung Galaxy R GT-i9103 | LG Swift 2X | |
Cena | 1600-2100 zł | 2400-2500 zł | 1700 - 1900 zł | 1700 - 1800 zł |
Wymiary (wy/sz/gł) | 128 x 68 x 11,9 mm | 126 x 65 x 12 mm | 125,7 x 66,7 x 9,55 mm | 117,5 x 59 x 15,5 mm |
Waga | 169 g | 170 g | 131 g | 139 g |
System | Android 2.2 Optimus UI 3D | Android 2.3 HTC Sense | Android 2.3 TouchWiz | Android 2.2 Optimus UI |
Klawiatura | ekranowa | ekranowa | ekranowa | ekranowa |
Ekran | » 4,3" » 480x800 px » 16 M kolorów » 3D IPS » multitouch | » 4,3" » 540x960 px » 16 M kolorów » 3D S-LCD » multitouch | » 4,19" » 480x800 px » 16 mln kolorów » Super Clear LCD » multitouch | » 4,0" » 480x800 px » 16 mln kolorów » LCD IPS » multitouch |
Procesor | » CPU: 1,0 GHz » dwurdzeniowy » ARMv7, Cortex A9 TI OMAP4430 » GPU: PowerVR SGX540 | » CPU: 1,2 GHz » dwurdzeniowy » ARMv7 Qualcomm MSM 8660 » GPU: Adreno 220 | » CPU: 1,0 GHz » dwurdzeniowy » ARMv7, Cortex A9 nVidia Tegra 2 » GPU: ULP GeForce | » CPU: 1 GHz » dwurdzeniowy » ARMv7, Cortex A9 nVidia Tegra 2 » GPU: ULP GeForce |
Pamięć | » RAM: 512 MB » Wbudowana: 8 GB » Slot kart microSD | » RAM: 1 GB » Wbudowana: 1 GB » Slot kart microSD | » RAM: 1 GB » Wbudowana: 8 GB » Slot kart microSD | » RAM: 512 MB » Wbudowana: 8 GB » Slot kart microSD |
Bateria | 1540 mAh Li-ion | 1730 mAh Li-ion | 1650 mAh Li-ion | 1500 mAh Li-ion |
Deklarowany czas pracy (GSM) | » Rozmowa: 600 min » Czuwanie: 250 h | » Rozmowa: 560 min » Czuwanie: 420 h | » Rozmowa: 580 min » Czuwanie: 550 h | » Rozmowa: 470 min » Czuwanie:400 h |
Aparat / kamera | » 5 MPx (tył) » 3 MPx (tył - 3D) » 0,3 MPx (przód) » lampa LED » autofokus » geotagging » detekcja twarzy » nagrywanie 1920x1080 px | » 5 MPx (tył) » 2 MPx (tył - 3D) » 1,3 MPx (przód) » lampa LED » autofokus » geotagging » detekcja twarzy » nagrywanie 1280x720 px | » 5 MPx (tył) » 1,3 MPx (przód) » autofokus » lampa LED » geotagging » detekcja twarzy » nagrywanie 1280x720 px | » 8 MPx (tył) » 1,3 MPx (przód) » autofokus » lampa LED » geotagging » detekcja twarzy » nagrywanie 1920x1080 px |
Internet | » 3G » HSPA+ » GPRS » EDGE » Wi-Fi 802.11 b/g/n | » 3G » HSPA + » WiMax » GPRS » EDGE » Wi-Fi 802.11 b/g/n | » 3G » HSPA + » GPRS » EDGE » Wi-Fi 802.11 b/g/n | » 3G » HSPA + » GPRS » EDGE » Wi-Fi 802.11 b/g/n |
Komunikacja i złącza | » GPS » Bluetooth 3.0 » micro USB » micro HDMI » słuchawkowe | » GPS » Bluetooth 3.0 » micro USB » słuchawkowe » obsługa standardu MHL | » GPS » Bluetooth 3.0 » micro USB » słuchawkowe » obsługa standardu MHL | » GPS » Bluetooth 2.1 » micro USB » słuchawkowe » micro HDMI |
Dodatkowe funkcje | » akcelerometr » kompas cyfrowy » DLNA » radio FM » czujnik zbliżeniowy » czujnik światła | » akcelerometr » kompas cyfrowy » żyroskop » DLNA » radio FM » czujnik zbliżeniowy » czujnk światła | » akcelerometr » kompas cyfrowy » żyroskop » DLNA » radio FM » czujnik zbliżeniowy » czujnk światła | » akcelerometr » kompas cyfrowy » żyroskop » DLNA » radio FM » czujnik zbliżeniowy » czujnk światła |
Ciekawostki o LG Swift 3D
LG Swift 3D do wyświetlania obrazu 3D wykorzystuje tak zwaną barierę paralaksy, czyli przesłonę umieszczoną tuż nad ekranem, która blokuje część wyświetlanego obrazu tak, aby do każdego oka docierała inna jego część. Zapewnia to bardzo realistyczne złudzenie głębi bez użycia jakichkolwiek okularów. Bariera podobnie jak sam wyświetlacz IPS (In-Plane Switching) są dziełem LG.
źródło: wikipedia.org
Pojawia się jednak małe „ale”. Aby zjawisko autostereoskopii było prawidłowo rozpoznawalne dla ludzkiego mózgu, użytkownik musi patrzeć na ekran idealnie z przodu (centralnie i pod kątem prostym).
Przechylenie telefonu w pionie nie powoduje większego rozjechania się obrazu, ale zaledwie kilka stopni pochylenia w bok i już tracimy całą głębię, a mózg... wariuje. ;-) Zmieniając kąt widzenia jeszcze bardziej głębia znów powraca, następnie znów ginie, powraca itd. Ważną rolę gra też odległość głowy od ekranu – nie może być ani zbyt mała, ani zbyt duża. W niektórych przypadkach będziemy ją w stanie regulować, ale nie zawsze.
Efekt trójwymiarowy jest bardzo wyraźnie widoczny, ale tylko po spełnieniu określonych warunków. Jeśli chcemy oglądać fotki razem z dwiema osobami stojącymi obok, możemy być właściwie pewni, że nasi towarzysze nie będą zadowoleni z tego co widzą. Mały przycisk umieszczony na obudowie umożliwia szybkie przełączanie się pomiędzy trybami 2D i 3D.