Mirror's Edge. Niezwykła rozgrywka. PhysX. Grafika. Porównanie wersji PC, PS3 i Xbox360
Porównujemy wersje PC, PS3 i Xbox360. Przyglądamy się grafice i efektom oferowanym przez nowy system oświetlenia firmy Illuminate Labs.
Szybkość, zwinność i zręczność to trzy najważniejsze atrybuty Mirror’s Edge – gry, która stanowi nowe pojęcie gier akcji/zręcznościowych. Dzieło autorstwa Electronic Arts jest naprawdę warte uwagi. W Mirror’s Edge wcielamy się w Faith – sprinterkę, która pracuje dla pewnej organizacji mającej za zadanie doręczanie tajnych informacji. Niestety, na jej niekorzyść, wszystkie działania w mieście są doskonale śledzone przez władze. Jakby tego było mało, siostra Faith zostaje niesłusznie oskarżona o zamordowanie szefa pewnej firmy, przez co bohaterka stara się dowieść niewinność siostry.
Po uruchomieniu gry ukazuje nam się naprawdę ładnie zrobione menu główne. Jest bardzo przejrzyste, w tle widać ciekawe efekty wizualne – kamera krąży po trójwymiarowej mapie miasta. Na pierwszy rzut oka widać, że mamy dostępne 2 tryby rozgrywki – fabuła i wyścig. Drugi tryb stanowi ciekawe urozmaicenie, pozwalając nam pokonanie etapów odkrytych podczas przechodzenia wątku głównego, na czas.
Mimo wszystko najwięcej dzieje się podczas wypełniania misji fabularnych, których przejście zajmuje około 6 godzin. Faktycznie czas gry nie jest długi, jednak wypełniony jest on naprawdę szybką akcją.
Ciekawe ekrany ładowania – czytając teksty możemy uzyskać istotne wskazówki.
Po pierwszym włączeniu gry rozpoczynamy misję treningową. Złożona jest ona z kilku etapów mających na celu oswojenie nas z klawiszologią gry. Kombinacji jest naprawdę wiele – skok z przeturlaniem, bieg po ścianie, kopniak z wyskoku, kopniak z rozpędu itd. Oczywiście samouczek nie pokazuje wszystkich chwytów, przez co można odkryć jeszcze więcej tricków pomocnych w grze.
Przez proces szkolenia przeprowadzi nas znajoma Faith, pokazując nam następujące czynności do wykonania.
Oczywiście, żeby nie było zbyt pięknie, gra wychodzi do Windowsa pod koniec treningu :/ Aktualizacja PhysX i sterowników karty graficznej pomogła dla kart nVidii. W wypadku ATI trzeba było zaktualizować grę patchem 1.1. Taka niespodzianka ze strony twórców…