Moc sprzętu a grafika: porównanie wersji PC, PS3 i Xbox360. Muzyka. (filmik 3)
Co ciekawe, obie dostępne wersje konsolowe gry „działają” w natywnej rozdzielczości 720p, z tą jednak różnicą, że edycja xbox’owa potrafi upskalować ją do rozdzielczości 1080p. Z tego względu zaprezentowany poniżej film jak i większa część zdjęć wykonane zostały w nominalnej rozdzielczości 720p. Dla pełnego obrazu występujących różnic pomiędzy wersjami dodałem tu również zdjęcia pochodzące z edycji PC i Xbox 360 uchwycone w rozdzielczości 1920x1080.
I choć wersja przeznaczona na konsole Playstation 3 wydaje się działać nieco płynniej, niestety pozbawiona jest ona obsługi antyaliasingu. W tym aspekcie edycja xbox’owa wypada nieco lepiej dzięki zastosowaniu antyaliasingu AAx2. Niestety, obie wersje cierpią na nieciekawą przypadłość dość przypadkowej utraty klatek animacji w niektórych momentach zabawy.
Twórcy Mirror’s Edge mocno się napracowali, aby ukryć niedociągnięcia w oprawie graficznej, które niestety pojawiają się na konsolach Xbox 360 i Playstation 3. W przypadku wersji PC nie było potrzeby maskowania np. gorszej jakości tekstur czy ich niższej rozdzielczości. Dlatego też wyższość tejże edycji gry jest niezaprzeczalna.
Niestety, lepsza jakość i zwiększony realizm pociąga za sobą potrzebę posiadania znacznie potężniejszego komputera, co dla niektórych może oznaczać niezbędną modernizację, a i kolejny wydatek. Czy recenzowana produkcja jest tego warta? Na to pytanie musicie już odpowiedzieć sobie sami.
Komentarze
641. Filmik przedstawiający grafike PS3 X360 jest tragicznej jakości.
2. Dlaczego testowaliście takie karty z procesorem 2x3.00Ghz?! Dla mnie to nie pojęte.
A tak ogólnie to super artykół a i gra wygląda na fają, tylko szkoda ze nie ma dema :(
+ całkiem inna gra
Poza tym cos dretwo wyglada ta grafika na X360.
A i wlasnie, rozumiem ze na ATI bez PhysX to grafika wyglada jak np. na X360? (Bez tych falujacych folii etc.)
Ma w sobie to cos ;)
Próbowałem włączyć physx ale już w menu gra się cieła.
Przy rozdzielczości 1280x1024:
"Ustawienia najniższe, wygładzanie wyłączone. Wszystkie karty przekroczyły 100fps. W takim wypadku karta 8400GS i karta Radeon 3870 będą zdecydowanie wystarczające."
Czy Radek 3870 jest taki słaby żeby go polecać przy 1280x1024 i przy najniższych ustawieniach i porównywać go do 8400GS????
Drugą sprawą jest faktyczny wpływ jakości grafiki na radość z gry, ja jestem zdania, że powyżej pewnego poziomu nie ma ona znaczenia. Radość z gry będzie taka sama na każdej platformie. Ewentualnie można sie pochwalić komuś i pokazać mu grafikę na PC, jest to swojego rodzaju nagroda za kasę włożoną w modernizację sprzętu.
Gra w przeciwieństwie do np saints row 2 czy gta4 jest dobrze zoptymalizowana. To cieszy bo nic tak nie frustruje jak odpalenie gry na swoim sprzęcie i oglądanie pokazu slajdów. Niestety producenci coraz częsciej idą na łatwiznę i robią gry byle jak, byle chodziły na PC, oczekując ze nowsze maszyny uciagna ich kiepski kod. Część uciąga, część nie. Mnie zmęczył ten ciągły bieg za wydajnością i zainwestowałem w konsolę. Komfort gry jest naprawdę bardzo duży a grafika w grach jest bardzo dobra. To tyle małego offtopu.
Ech, z łezką w oku wspominam Pinball Fantasies na A500 ;D
a bardzo chętnie ujrzałbym też nową część Rallisport Challenge, ale znając prawa rynku nie uświadczę jej, póki Evolution nie weźmie się za kolejnego WRC..
Co do Physx-a, to grałem z włączonym i wyłączonym i dla samej rozgrywki nie ma to znaczenia. Jedyna różnica, to folie i śmieci gdzieniegdzie.