Porównując dostępne na rynku wersje platformowe Modern Werfare 2 nie sposób nie zauważyć, że najlepiej prezentuje się edycja przeznaczona na komputery PC. Oczywiście w dużej mierze zależy to od posiadanej konfiguracji sprzętowej, jednak wydaje się, że w tym przypadku nawet średniej klasy sprzęt potrafiłby przebić graficznie to co oferują edycje konsolowe.
Nie znaczy to bynajmniej, że jakość oprawy graficznej nowego Call of Duty na maszynkach Microsoftu i Sony jest kiepska. Wręcz przeciwnie – pod tym względem konsole prezentują się naprawdę nieźle i aby im dorównać posiadacze komputerów muszą uruchomić grę w wysokich ustawieniach jakości.
Wersja PC - rozdzielczość tekstur EKSTRA
Wersja PC - rozdzielczość tekstur WYSOKA
Wersja Xbox 360
Wersja Playstation 3
Przy okazji prezentacji pierwszych zdjęć śpieszę wyjaśnić, iż wszystkie zamieszczone w tym rozdziale zdjęcia z gry wykonane zostały dla celów porównawczych w rozdzielczości 1920x1080. Co istotne jednak nominalna rozdzielczość wersji konsolowych plasuje się na poziomie 1024x600. Zarówno Xbox 360, jak i Playstation 3 potrafią upskalować tą rozdzielczość do 1080p.
Konfiguracja testowa PC:
- Procesor: Intel Core i7 920 2,66GHz @ 4GHz
- Płyta główna: Asus Rampage II Extreme Intel X58
- Pamięć RAM: Corsair DDR3 3x2GB 1600MHz CL8 DHX Core i7
- Karta graficzna: EVGA GTX260 Core 216, 896MB (55nm) SSC
- Dysk twardy: Seagate 250 GB Barracuda 7200.10, 16MB Cache
- Zasilacz: Be-quiet Dark Power P7-PRO-650W
- System operacyjny: Windows Vista Ultimate 64bit PL, SP1 Direct X 10
- Wersja sterownika nVidia: 191.07
Według informacji udostępnionych w sieci obie wersje konsolowe Modern Warfare 2 obsługują wygładzanie krawędzi (AA). Niestety nie idzie to w parze z jakością tekstur. Co prawda większość z nich została przygotowana z należytą starannością to jednak zdarzają się i takie, które rażą brzydotą. Na szczęście dynamika rozgrywki jest tak duża, że zauważenie pewnych niedociągnięć graficznych graniczy z cudem.
Zauważalnym problemem konsolowych edycji najnowszej odsłony serii Call of Duty są nienajlepsze cienie. W obu przypadkach ich rozdzielczość jest zatrważająco niska przez co krawędzie cieni mają mocno widoczne ząbki. Co prawda nieco lepiej wypada w tym porównaniu wersja przeznaczona na Playstation 3 to jednak po takiej klasy tytule jak Modern Warfare 2 można było spodziewać się znacznie więcej.