Pamięć RAM
Call of Duty: Modern Warfare 3
1920x1200, Ultra
4 GB @1600 MHz | 115 81 |
4 GB @1333 MHz | 113 83 |
2 GB @1600 MHz | 104 89 |
2 GB @1333 MHz | 103 86 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Jak przystało na grę ze stosunkowo niewielkimi wymaganiami sprzętowymi, Modern Warfare 3 nie ma dużego zapotrzebowania na pamięć RAM. Dość zabawne wydaje się to, że w przypadku pomiarów przy użyciu jednej kości 2 GB, wartości minimalne były wyższe, niż te które odnotowałem w platformie z dwoma takimi kośćmi.
Procesor
Call of Duty: Modern Warfare 3
karta 6970, 1920x1200, Ultra
Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | 115 81 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | 109 83 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | 101 78 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | 42 19 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | 104 79 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | 100 85 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | 84 18 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | 42 4 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2 GHz | 91 74 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2 GHz | 82 37 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2 GHz | 62 0 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2 GHz | 34 0 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Komentarz do wyników testu procesora należy zacząć od stwierdzenia, że procesory jednordzeniowe będą sobie radziły kiepsko. No chyba, że trzymacie w zanadrzu sztukę, którą wykręcicie powyżej 4 GHz. Zabawa zaczyna się w zasadzie dopiero od dwóch rdzeni. Warunek? Taktowanie powinno być wysokie. Tylko wtedy unikniecie chwilowych spadków płynności animacji, które nie występują często, ale są nader frustrujące. Jak widzicie, w przypadku dwóch rdzeni o taktowaniu 2 GHz odnotowany został spadek do 0 kl./s.
Różnice między procesorami trzy- i czterordzeniowymi będą marginalne. Z moich pomiarów wynika jednoznacznie, że spory wpływ na wyniki ma częstotliwość pracy procesora. Jeżeli wykręcicie dwurdzeniowca na 3,7 GHz (popularna seria E8xxx), będziecie mogli cieszyć się wydajnością zbliżoną do tej, którą uświadczą posiadacze znacznie mocniejszych procesorów.
Vintage
Call of Duty: Modern Warfare 3
Vintage, 8600 GT OC
1280x720 średnie | 40 35 |
1920x1200 średnie | 41 34 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Z zadowoleniem na słupki wykresów powinni spoglądać posiadacze starszych kart graficznych. Po zmniejszeniu ustawień: Antyaliasing (0x), Efekt SSAO (wył.), Jakość obrazu (normalna), Jakość tekstur (normalna), GT 8600 OC uzyskał bardzo przyzwoite wyniki. Co ciekawe, podobne ilości klatek zostały zarejestrowane przy użyciu rozdzielczości 1280x720 oraz 1920x1200 pikseli. Oprawa wizualna prezentuje się nieco gorzej, ale Modern Warfare 3 jest jak najbardziej grywalny.