- Data premiery: 19 kwietnia 2005 r.
- Platformy: PC/ Xbox/ PS2
Kojarzycie Tima Shafera? Ten mózgowiec pod skrzydłami LucasArts stworzył niezapomniane produkcje, jak Full Throttle czy wspomniane już Grim Fandango. Brał również udział w powstawaniu słynnej już serii Monkey Island. Trudno się więc dziwić, że po usamodzielnieniu się i założeniu wraz z grupą innych świetnych twórców studia Double Fine Production pierwszy jego projekt był równie oryginalny.
Psychonauts to niepowtarzalna gra przygodowo-zręcznościowa, w której bohater potrafi zaglądać do umysłów innych postaci. Jakie rodzi to możliwości możecie się domyślić. Całość jest tak unikatowa, że z miejsca została doceniona przez krytyków, którzy już po pierwszym pokazie gry w 2002 roku podczas targów E3 przyznali jej nagrodę za oryginalność. Niestety, rzeczywistość bywa brutalna i to, co wychwalane przez przedstawicieli branży, wcale nie musi trafić do graczy. Psychonauts, pomimo naprawdę wysokiej jakości samej gry, jest kolejnym przykładem na to, że bycie oryginalnym często nie jest w cenie.
• Najlepsze klasyki na PC - musisz je mieć
• Najbardziej wpływowe osobistości w branży gier
• Gry o gigantycznym budżecie - hity i porażki