Jaka karta graficzna do Need For Speed?
Rozdzielczość 1920x1080 (Full HD)
W przypadku ustawień wysokich Need For Speed zadowoli się już kartą pokroju Radeon 270X lub GeForce GTX 960. Obie konstrukcje zapewnią nam około 50 kl/s. Pełny komfort rozgrywki (60+ kl/s) uzyskamy na GeForcie GTX 970 lub Radeonie 290X. Sytuacja wygląda bardzo podobnie po podbiciu poziomu detali na ultra.
Jedyna różnica jest taka, że żadna karta z poniżej wspomnianego już GTX 970 nie zapewni nawet przyzwoitej płynności animacji. Prawdopodobnie rozgrywka w takich ustawieniach jest również możliwa na Radeonie 380X/280X, ale nie byliśmy wstanie tego potwierdzić z uwagi na fakt, że wspomnianych kart aktualnie nie posiadamy.
Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)
Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)
Rozdzielczość 4K jak w praktycznie we wszystkich nowych grach jest poza zasięgiem obecnej generacji kart graficznych. Choć uczciwie trzeba powiedzieć, że mocno podkręcony GeForce GTX 980 Ti jest wstanie zapewnić w miarę płynną animację, ale do pełnego komfortu zabawy nadal trochę brakuje. Warty wspomnienia jest również fakt, że przy referencyjnych zegarach Fury X w tej rozdzielczości minimalnie wyprzedza wspomniego GeForce'a.
Need For Speed na APU AMD A10-7870K (iGPU Radeon R7 OC 975 MHz) + RAM DDR3 2 x 8 GB 2400 MHz
Wnioski końcowe
Jak wspomnienieliśmy na początku naszych testów, przekrojowo Need For Speed pod względem optymalizacji wypadł całkiem przyzwoicie. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę inne produkcje klasy AAA, które zadebiutowały w tym roku (mowa tutaj choćby o The Division czy Hitman). Zgodnie z zapowiedzią producenta gry, do maksymalnych ustawień w rozdzielczości FullHD wystarczy karta pokroju GeForce GTX 970 / Radeon 290X. Obie konstrukcje zapewnią komfortowe warunki rozgrywki (60 kl/s).
Nie ma również żadnych wątpliwości, że silnik Frostbite zdecydowanie preferuje karty AMD. Nie jest to żadnym zaskoczeniem, wszak taki stan rzeczy utrzymuje się już od dłuższego czasu i na zmiany się na zanosi. W ogólnym rozrachunku mimo wszystko czujemy się lekko rozczarowani faktem, że producent w zasadzie zaserwował nam kopię odsłony konsolowej z tylko minimalnie poprawioną oprawą wizualną.
Najważniejszą nowinką jest tutaj... możliwość uzyskania 60 kl/s. I choć różnica między 30, a 60 klatkami na sekundę w grze tego typu jest naprawdę odczuwalna to jednak liczyliśmy na nieco więcej.
Komentarze
401. Z chęcią poznam osobę, która wpadła na pomysł, aby umożliwić pomijanie części filmików, a reszty już nie. :>
2. Wsparcie dla kierownic - do full arcade, serio? :)
3. Gra jest całkiem przyjemna jeśli się do niej podejdzie z właściwym nastawieniem.
4. MultiGPU w momencie robienia testów nie działało poprawnie.
5. Komentarze sugerujące, że 30 kl/s wystarczy, że nie ma różnicy między 30, a 60 kl/s prowadzące do "wojenek" na ten temat... będą z niekrytym uśmiechem na twarzy natychmiastowo kasowane. ;)
I5 2500 K@4,5 Ghz
MSI Gaming GTX 780
8 GB DDR3
(Ustawienia ultra poza cieniami bodajże)
Ten bug jest bardzo irytujący.
gra zainstalowana na Samsung SSD EVO 850 Pro, ustawienia jakości - ULTRA
Nie wiem czemu ale jak policja zaczyna mnie ścigać to na 1-2 sekundę gra się zatrzymuje, tak samo gdy zgubię pościg oraz gdy całkowicie ucieknę, bardzo dziwna sytuacja, gdy ktoś opuszcza sesje tak samo albo jak zaliczę zadanie, gra cały czas śmiga płynnie – stałe 60 FPS.
Tylko te przycinki :(
Samochodówka piekielnie trudna zwłaszcza w trybie expert do tego stopnia że jeden jedyny błąd lub zbyt szybkie puszczenie biegu czy sprzęgła mogło spowodować że zaczynamy wszystko od ZERA.