Fabryczne taktowanie karty EVGA GeForce 9800GTX+:
2D:
| 3D:
|
Pobór energii elektrycznej:
- tryb 2D: 96 W
- tryb 3D: 192 W
Karta 9800GTX+ ma niezbyt wysoki potencjał OC. Maksymalne taktowania, jakie udało się wyciągnąć z tej karty to 782 dla rdzenia, 1982 dla shaderów i 1182 dla pamięci. Przy wyższych zegarach pojawiały się artefakty.
Wynik końcowy podkręcania:
3D:
- Core: 782
- Mem: 2364 (1182 DDR)
- Shader: 1982
Pobór energii elektrycznej:
- tryb 2D: 96W
- tryb 3D: 215W
Na takich ustawieniach przeprowadziłem testy wydajności i mierzyłem temperatury.
Temperatury, jak widać na powyższym wykresie są bardzo przyzwoite. Praktycznie po OC przyrost temperatury to rząd 1-2 stopni maksymalnie.
Sprawdźmy, jak wygląda postęp w wydajności w 3DMarkach.
W 3DMarku 06 zyskujemy 3% wydajności, natomiast w Vantage jest to już 9%.
Fabryczne | OC | |
3DMark06 | 13213 | 13612 |
3DMark Vantage | 8143 | 8850 |
Fallout 3 | 58 | 60 |
Far Cry 2 | 37 | 39 |
GTA IV | 37 | 38 |
BiA: Hell's Highway | 54 | 57 |
NFS Pro Street | 71 | 74 |
Stalker: Czyste niebo | 38 | 43 |
Crysis Warhead | 29 | 32 |
Mirror's Edge | 47 | 50 |
Wzrost wydajności w procentach przedstawia się następująco:
- Mirror’s Edge: 6%
- Warhead: 10%
- Stalker: 13%
- ProStreet: 4%
- BiA HH: 6%
- GTA IV: 3%
- Far Cry 2: 5%
- Fallout 3: 3%
Jak widać najwyższy przyrost uzyskujemy w grze Stalker: Czyste Niebo. Najniższy natomiast w GTAIV i w Fallout 3.