Nie musisz korzystać z odrębnych programów, by przeglądać strony WWW i mieć dostęp do poczty. Opera zawiera rozbudowanego klienta e-mail. Ma również słownik sprawdzania pisowni w języku polskim, więc unikniesz wielu błędów podczas pisania maili.
Opisy funkcji i porady związane z klientem e-mail Opery można znaleźć na stronie producenta, dlatego poniżej opisujemy tylko podstawy (zakładanie konta, ustawienie podpisu, pisanie pierwszego maila).
Aby założyć konto kliknij menu Narzędzia -> Konta poczty i czatu... W nowo otwartym oknie, które zapyta o to, jakie konto chcesz stworzyć, wybierz "Poczta".
Następnie wypełnij potrzebne dane (możesz skorzystać z opisywanej wcześniej funkcji "Wstaw osobiste").
Teraz podaj jeszcze hasło i wybierz rodzaj konta pocztowego. Zatwierdź zmiany przyciskiem "Zakończ" i gotowe - skonfigurowałeś konto e-mail.
Na dole zobaczysz pasek postępu dot. pobierania wiadomości z serwera. Następnie możesz zacząć korzystać z poczty.
Zmiana podpisu
Kiedy zechcesz napisać pierwszego maila (przycisk "Napisz") może cię irytować, że Opera automatycznie ustawia podpis taki, który reklamuje przeglądarkę. Możesz to zmienić udająć się menu Narzędzia -> Konta poczty i czatu... W nowym oknie wybierz swoje konto i kliknij przycisk "Właściwości".
Następnie udaj się do zakładki "Wysyłanie" i wskaż "Edytuj podpis...".
Gdy już ustawisz swój podpis, możesz także zaznaczyć, aby był używany we wszystkich kontach pocztowych, jakie posiadasz.
Pisanie pierwszego e-maila
Aby napisać e-maila, wciśnij kombinację klawiszy [Ctrl] + [M]. Wyświetli się odpowiedni formularz, w którym będziesz mógł wypełnić niezbędne pola, wstawić treść, emotki, ustawić priorytet, czy też dodać załączniki. Nie muszę tutaj w zasadzie nic opisywać - obsługa klienta poczty w Operze jest bardzo intuicyjna.