
Testy pamięci RAM
Procedura testowa polegała na przebiegnięciu określonej odległości i eliminacji napotkanych wrogów.
Akcja zaprezentowana na filmiku z procedurą testu RAM miała miejsce w Wietnamie. Każdy test wykonano dwukrotnie, wyniki uśredniono. W trakcie pomiarów użyto karty HD 5850.
Call of Duty: Black Ops
1920x1200 Maksymalne
4 GB @1600 MHz | ![]() |
4 GB @1333 MHz | ![]() |
2 GB @1600 MHz | ![]() |
2 GB @1333 MHz | ![]() |
Na wykresie widać nieznaczną różnicę na korzyść konfiguracji z 4 GB RAM. Warto zaznaczyć, że gra wykorzystuje często powyżej 1 GB RAM, więc w wypadku gdy w tle działa sporo innych aplikacji spadek płynności animacji może być odczuwalny. W takiej sytuacji warto mieć więcej niż zalecane 2 GB pamięci.
Testy Vintage
Warunki testowe takie same jak w wypadku testu głównego. Procedura testowa polegała na dwukrotnym pomiarze średniej liczby klatek generowanych w trakcie pokonania określonego odcinka i eliminacji napotkanych oponentów. Wynik z dwóch pomiarów zostawał uśredniony.
Call of Duty: Black Ops
Vintage, AA x0
1280x720 | ![]() ![]() |
1280x1024 | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Procedura testowa identyczna jak w teście głównym. Wystarczy znacznie obniżyć rozdzielczość i wyłączyć anty-aliasing, aby z grą na niemal najwyższych ustawieniach poradził sobie leciwy już 8600 GT OC. Rozdzielczość 1280x720 będzie wybierana głównie przez osoby grające na laptopach. Spadki poniżej 30 kl./s. powinny zdarzać się sporadycznie.
Testy procesora
Procedura testowa polegała na przebiegnięciu określonej odległości i eliminacji napotkanych wrogów.
Akcja zaprezentowana na filmiku z procedurą testu CPU miała miejsce w jednym z budynków w Hongkongu. Każdy test wykonano dwukrotnie, wyniki uśredniono. Podczas pomiarów użyto karty HD 5850.
Call of Duty: Black Ops
CPU, 1920x1200, Maksymalne
Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | ![]() ![]() |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Wyniki przeprowadzonego testu wykorzystania rdzeni procesora są zaskakujące. Po włączeniu tylko jednego rdzenia oczom ukazuje się prawdziwy pokaz slajdów. Nie ma różnicy czy procesor będzie pracował z częstotliwością 2,66 GHz czy też 3,7 GHz. Call of Duty: Black Ops będzie po prostu niegrywalne.
Płynność animacji zmieni się drastycznie po włączeniu drugiego rdzenia. Skok wydajnościowy będzie ogromny. Różnice pomiędzy trzema a czterema rdzeniami są kosmetyczne.
Nie tylko liczba rdzeni ma spory wpływ na wydajność. Różnica pomiędzy taktowaniem 2,66 GHz i 3,7 GHz w wypadku procesora dwurdzeniowego może sięgnąć nawet 13 kl./s. Im więcej rdzeni ma procesor, tym mniejszy zysk płynący z podkręcania. Różnica przy tych częstotliwościach z wykorzystaniem procesorów trzyrdzeniowych zmaleje do 12 kl./s., a przy procesorach czterordzeniowych wyniesie już tylko 10 kl./s.