Test pamięci RAM
Procedura testowa polegała na przejechaniu całości wyścigu, polegającego na ucieczce przed policją. Każdy test wykonano dwukrotnie, wyniki uśredniono. W trakcie pomiarów użyto karty HD 5850.
Need For Speed: Hot Pursuit
1920x1200, Maksymalne
4 GB @1600 MHz | 60 |
4 GB @1333 MHz | 60 |
2 GB @1600 MHz | 60 |
2 GB @1333 MHz | 60 |
Czas ładowania się trasy:
- 2 GB RAM – 11,93 [s]
- 4 GB RAM – 11,90 [s]
Nic dodać, nic ująć. Optymalizacja na duży plus. 2 GB RAM wystarczają w zupełności. Różnica w czasie ładowania wyścigu jest w zasadzie na granicy błędu pomiarowego.
Test Vintage
Warunki testowe takie same jak w wypadku testu głównego. Procedura testowa polegała na przejechaniu określonego odcinka trasy. Wynik z dwóch pomiarów został uśredniony.
Need For Speed: Hot Pursuit
Vintage, AA x0
1280x1024 bez cieni | 38 34 |
1280x1024 max | 33 31 |
1920x1200 minimum | 27 24 |
1920x1200 bez cieni | 25 23 |
1920x1200 max | 22 19 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
8600 GT OC jak na swój wiek i możliwości wypada naprawdę nieźle, nawet w rozdzielczości Full HD i najwyższych ustawieniach. Nie oznacza to, że zabawa przy tej płynności animacji będzie zadowalająca. Dopiero po zmniejszeniu rozdzielczości gra znacząco przyspieszy. Nie jest to może płynność absolutna, ale mniej wybrednych średnie 38 kl./s z pewnością zadowoli.
Test procesora
Procedura testowa polegała na przejechaniu określonego odcinka trasy. Każdy test wykonano dwukrotnie, wyniki uśredniono. Podczas pomiarów użyto karty HD 5850. Podobnie jak miało to miejsce w teście RAM, tak i w wypadku testów procesora dostosowaliśmy procedurę do postulatów czytelników. Dodaliśmy taktowanie 1,8 GHz specjalnie dla posiadaczy starszych komputerów oraz laptopów.
Need For Speed: Hot Pursuit
CPU, 1920x1200, Maksymalne
Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | 60 59 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | 60 59 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | 60 59 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | 60 59 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | 60 59 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | 60 57 |
Intel Core i5 750 4 rdzenie @1,8 GHz | 54 48 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | 53 47 |
Intel Core i5 750 3 rdzenie @1,8 GHz | 52 44 |
Intel Core i5 750 2 rdzenie @1,8 GHz | 46 34 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | 34 29 |
Intel Core i5 750 1 rdzeń @1,8 GHz | 20 17 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Taktowanie na poziomie 3,7 GHz w wypadku procesorów mających od dwóch rdzeni wzwyż zaspokaja w pełni potrzeby gry. Płynność animacji nie spada poniżej 59 kl./s, średnio utrzymując 60 kl./s po zaokrągleniu wyniku w górę. Mało kto zapewne zdecyduje się na podkręcenie wysłużonego procesora jednordzeniowego do 3,7 GHz, niemniej jednak gdy już to zrobi będzie mógł bez większych problemów wziąć udział w nawet najbardziej dynamicznym wyścigu. Zdarzają się wprawdzie spadki poniżej 50 kl./s, jednak nie są częste.
Sprawa nie zmienia się drastycznie po obniżeniu taktowania do 2,66 GHz. Zauważalna na wykresach, lecz nieodczuwalna w praktyce jest różnica 2 kl./s w przypadku wykorzystania dwóch rdzeni. Kolosalna jest natomiast przepaść między jednym rdzeniem o częstotliwości 2,66 GHz, a 3,7 GHz. Wynosi aż 19 kl./s. w przypadku średniej ilości klatek oraz 18 kl./s. w wypadku ilości minimalnej.
Taktowanie 1,8 GHz oznacza znaczące obniżenie płynności nawet w przypadku procesorów czterordzeniowych. Gra na jednordzeniowcu uniemożliwi zupełnie precyzyjne sterowanie.
Tak czy inaczej silnik jest na tyle niewymagający, aby dobrze wykorzystał potencjał drzemiący w procesorze dwurdzeniowym o taktowaniu 1,8 GHz. Uznajemy go za rozsądne minimum do zabawy w Need For Speed: Hot Pursuit.