Przeprowadzanie backupu online jest wygodne, ale tylko wtedy, gdy masz naprawdę szybkie połączenie. W Polsce większość użytkowników nie ma na tyle szybkich łączy, aby pozwolić sobie na regularne wykonywanie backupu online. Jest to zbyt czasochłonne, a przez to irytujące. Ponadto ta opcja zazwyczaj jest płatna, bo za darmo możemy otrzymać tylko kilka gigabajtów przestrzeni dyskowej. To za mało, aby przygotować kopie zapasowe wszystkich ważnych plików.
Tutaj jedna uwaga: dla niektórych osób "ważne pliki" to tylko dokumenty z pracy i e-maile, podczas gdy inni uważają za nie wszystkie filmy i kolekcję muzyki. Jak nietrudno się domyślić, ta druga opcja może zajmować nawet setki gigabajtów.
Dlatego polecamy backup lokalny, czyli na zewnętrzny twardy dysk. Jest bardziej uniwersalny. W naszym sklepie znajdziesz sporo dysków, które świetnie spiszą się w tym zadaniu, a na jeden z nich mamy nawet rabat dla czytelników. Część z nich oferuje również oprogramowanie, które ułatwia backup. Jeśli masz już swój zewnętrzny dysk, skorzystaj z bezpłatnego programu Cobian Backup. Ma polskojęzyczny interfejs i łatwo go skonfigurować.
Cobian Backup:Od lewej: Program będzie wykonał kopię zapasową automatycznie, ale najpierw musisz ją skonfigurować; Wybieranie harmonogramu |
Aplikacja ma polskojęzyczny interfejs i jest łatwa w obsłudze. Do wyboru mamy cztery tryby backupu: kopię pełną, przyrostową, różnicową i tzw. fikcyjne zadanie. Pliki do backupu przeciągamy do odpowiedniego okienka, wybieramy też harmonogram pracy Cobiana (aby wykonywał backup np. raz w tygodniu). Wszystko jest dość proste do skonfigurowania, a sam program spisuje się bez zarzutu. » Pobierz: Cobian Backup |
Jeśli masz kilka komputerów, rozważ wykorzystanie aplikacji do synchronizowania plików pomiędzy nimi, która dodatkowo jest dobra do backupu. Jesteśmy zwolennikami programu Dropbox. Za darmo oferuje 2 GB, jest niezwykle łatwy w obsłudze i szybki w działaniu. Przechowuj na nim tylko te ważne pliki, bez których nie możesz się obejść i do których dostęp potrzebny jest ci na każdym z posiadanych PC.
Dropbox:Od lewej: Po instalacji ikonka Dropboksa trafi do zasobnika systemowego; Obsługa jest banalnie prosta, ponieważ Dropbox to najzwyklejszy folder, do którego możesz przenosić dane do synchronizacji |
Dropbox to świetny aplikacja. Za darmo oferuje 2 GB pojemności. Obsługa jest prosta: zakładasz swoje konto, umieszczasz folder My Dropbox na twardym dysku i przenosisz do niego pliki, które chcesz zsynchronizować. Na drugim komputerze również instalujesz Dropboksa, logujesz się na swoje konto i otrzymujesz dostęp do plików. Gorąco polecamy. » Pobierz: Dropbox |