W przypadku rynków rozwiniętych można zaobserwować bardzo duży wzrost popularności notebooków. W roku 2005 ich udział w rynku wynosił 35 procent. Dla porównania w 2007 roku wzrósł on do 48 procent. Jeśli chodzi o rynki rozwijające się, w 2007 roku tylko co piąty nabywca komputera zdecydował się wybrać komputer przenośny. Jednak z drugiej strony biorąc pod uwagę sprzedaż notebooków, przewiduje się, że rynki rozwijające w znacznym stopniu prześcigną rynki rozwinięte i to już w 2008 roku, w którym ich sprzedaż ma wynieść 47,4 procent w stosunku do 22,3 procent całej sprzedaży. Dlatego też Intel dostrzega bardzo duży potencjał segmentu mobilnych komputerów.
Rynki rozwinięte prezentują o wiele większą popularność komputerów przenośnych. W chwili obecnej w Stanach Zjednoczonych 80 procent posiadaczy jakiegokolwiek komputera wskazało, że w ich domu jest notebook. Średnia europejska jest nieco niższa i wynosi około 73 procent. W tej statystyce przewodzą Niemcy z 77 procentami, za którymi jest Wielka Brytania i Francja z wynikiem na poziomie 74 procent.
Prezentowany poniżej wykres przedstawia procentowe zestawienie właścicieli nie tylko jednego, ale dwóch, trzech lub nawet czterech notebooków w różnych krajach. Najwięcej notebooków mają Niemcy, gdzie około 40 procent posiadaczy komputera ma więcej niż jeden komputer przenośny.
Wymienianie się informacjami i multimediami w sieci jest fenomenem, który kształtuje kulturę 21 wieku. Muzyka z internetu jest tu kolejnym przykładem. Od samego początku, czego najlepszym przykładem może być popularność Napstera w 2000 roku, muzyka z internetu przerodziła się w bardzo dochodowy przemysł.
Wraz z całym postępem rozwija się także technologia bezprzewodowa, która staje się już nieodłączną częścią naszej infrastruktury. Liczba bezprzewodowych hotspotów zwiększyła się z 1200 w 2000 roku do 250 000 w 2008, a średnia prędkość wzrosła z 56kbps do 450 Mbps. Głód posiadania cyfrowych treści, które w każdej chwili można ściągnąć z sieci i dowolnie edytować stymuluje rozwój nowych technologii. Napędza i wyznacza kierunki rozwoju urządzeń, z których codziennie korzystamy.
Kolejne innowacje pojawią się na rynku wraz z premierą nowych notebooków opartych na technologii Intel Centrino 2, która niesie ze sobą dodatkową zaawansowaną funkcjonalność stworzoną z myślą o obsłudze multimediów i łączności.
Przede wszystkim użytkownicy już niedługo będą mogli cieszyć się jeszcze szybszą i bardziej powszechną bezprzewodową łącznością, dzięki której pozostaną bez przerwy połączeni z siecią bez względu na to gdzie się znajdują. Już w tej chwili większość europejskich miast ma wpisane w infrastrukturę wiele hotspotów, zarówno płatnych jak i darmowych, w których można skorzystać z internetu. Europejski rynek szerokopasmowej łączności będzie każdego roku zwiększać swoją wartość o około 22.9 procent. Proces ten utrzyma się przez pięć kolejnych lat.
Intel Centrino 2 to także pierwsza technologia stworzona z myślą o notebookach, która oferuje zintegrowane układy do obsługi bezprzewodowej technologii WiMAX. Mobilny WiMAX stanowi rozwiązanie, które zapewnia tani, a przy tym bardzo wydajny dostęp do olbrzymich porcji danych takich jak filmy i inne multimedia. WiMAX ma w zamyśle zapoczątkować nową erę łączności. W związku z oświadczeniami różnych inwestorów wiadomo już, że WiMAX będzie szybko pojawiać się w nowych miejscach. W chwili obecnej istnieje około 260 instalacji w 110 krajach.
Aby sprostać wymaganiom amatorów filmów o wysokiej rozdzielczości, notebooki wyposażone w technologię Intel Centrino 2 będą oferować zintegrowane wsparcie dla standardów HD-DVD i Blu-ray oraz High Definition Interface (HDMI), dzięki któremu możliwe jest korzystanie z telewizorów HD. Wydajność procesorów Intel Centrino 2 w połączeniu z niskim zużyciem energii zapewni optymalne wykorzystanie baterii.