W testach wykorzystaliśmy najnowsze wersje sterowników - dla kart Radeon były to sterowniki Crimson w wersji 16.11.4, a dla kart GeForce sterowniki Game Ready 375.95.
Quantum Break – 1920 x 1080, ultra
[średnie klatki na sekundę]
GeForce GTX 1060 6 GB – DX11 (Steam) | 65 |
Radeon RX 480 – DX11 (Steam) | 55 |
Radeon RX 480 – DX12 (Microsoft Store) | 50 |
GeForce GTX 1060 6 GB – DX12 (Microsoft Store) | 47 |
Quantum Break – 2560 x 1440, ultra
[średnie klatki na sekundę]
GeForce GTX 1060 6 GB – DX11 (Steam) | 44 |
Radeon RX 480 – DX11 (Steam) | 39 |
Radeon RX 480 – DX12 (Microsoft Store) | 36 |
GeForce GTX 1060 6 GB – DX12 (Microsoft Store) | 34 |
Wnioski są trzy:
- w DX 12 Radeon RX 480 jest szybszy od GeForce GTX 1060 6 GB
- w DX 11 GeForce GTX 1060 6 GB jest szybszy od Radeona RX 480
- niezależnie czy korzystamy z karty Radeon, czy GeForce wersja DX11 (Steam) zawsze będzie szybsza - ale GeForce zyskuje znacznie więcej
Oczywiście dalecy jesteśmy od wniosku, że DirectX 12 to porażka. Wręcz przeciwnie. Uważamy, że to najlepsza wersja API Microsoftu od lat. Parę gier obsługuje już DirectX 12 w udany sposób - ale Quantum Break do nich nie należy.
Być może wersja Steam Quantum Break zyskała poprawki, które nie zostały zaimplementowane w Microsoft Store. Wyniki są jednak oczywiste - wersja DX 11 działa znacznie szybciej niż DX 12. W przypadku kart GeForce różnica jest wręcz imponująco.
Co poszło nie tak? Oczywistym jest, że gra nie powstała specjalnie dla DX 12 i umieszczenie gry w Microsoft Store wyłącznie w wersji DX 12 było swoistym wymuszeniem na użytkownikach użycia Windows 10. Dodatkowo implementacja DX 12 jest wyjątkowo słaba. Komentarz do tej sytuacji może być tylko jeden - wstyd! ;-)
Komentarze
33Gdyby większą uwagę przywiązali do zrobienia porządnie gry a nie 3/4 wydali na aktorów i marketing to byłaby perełka - przynajmniej jako demo pokazujące możliwości DX12.
http://forum.benchmark.pl/topic/230267-sprzedam-komputer-stan-perfekcyjny/
https://www.youtube.com/watch?v=-PK55-kCviA
Jest jakiś powód dlaczego właśnie teraz obudziliście się z tym starym tematem?
Przesadzony, histeryczny hype jaki towarzyszy kolejnym wersjom dx jest zawsze zabawny.
"Uważamy, że to najlepsza wersja API Microsoftu od lat. Parę gier obsługuje już DirectX 12 w udany sposób - ale Quantum Break do nich nie należy"
To znaczy, że dx 9,10 lub 11 nie obsługiwał kilku gier w sposób udany? Poza tym proszę o przykłady tych udanych implementacji dx12.
W 2K na ustawieniach Ultra przy DX11 gra osiąga średnio 45-50fps na GTX1080 2100@11000MHz i i7 @5GHz.
Na testowanych kartach gra nie grywalna w 2K.
dodam, że przy 2K i ustawieniach Ultra ta gra pod względem graficznym jest nowym królem na rynku i jak czytam o słabej grafice w QB to ręce opadają, ale czego można chcieć od rozdzielczości 720p :)