- Platforma testowa :
procesor: Intel Pentium 4 2.8 GHz HT/FSB 800 MHz (Northwood)
płyta główna Gigabyte 8IPE 1000Pro2 (intel 865PE)
2x512 MB RAM DDR400 MHz / DualChannel
dysk twardy Seagate Barracuda 80 GB Serial ATA
Zasilacz Tagan 330W
Windows XP Pro SP2
sterowniki: ATi Catalyst 5.6, nVidia ForceWare 76.44
W pierwszych trzech testach obie karty idą łeb w łeb, co już jest niezwykłą niespodzianką zważywszy na 64-bitową szynę 6200A. W ostatnim GameTest 4 - MotherNature, GeForce przebija Radeona aż o 25% lepszą wydajnością.
Ze szczegółowych wyników dowiadujemy się gdzie tkwi moc GeForce'a 6200A. Wydajność jego jednostki PixelShader jest aż 55% wyższa, a VertexShader o 25% (na słupkach nie rzuca się to tak w oczy) od silnika ATi Smartshader 2.0.
Świetną wydajność 6200A - pomimo niskiej przepustowości pamięci - potwierdzają także testy w Aquamark 3. Średnio 20% wyższa wydajność.
GeForce 6200A bez problemu rozkłada Radeona na łopatki także w Doom3. Nie można powiedzieć że jest to wyłącznie zasługa technologii UltraShadow II, bo przy wyłączonych cieniach różnice są podobne - od 20 do 25% lepszą wydajność oferuje 6200A. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że GPU i pamięci GeForce'a pracują z wyższą częstotliwością, ale przecież ta karta ma 64-bitową szynę do pamięci. Jednak mimo to w rozdzielczości 1024x768 radzi sobie lepiej niż 9550 128-bit.
Ta 64-bitowa karta znakomicie radziła sobie nawet w grze FacCry, w 'ciężkiej' mapie Regulator.
Radeon 9550
GeForce 6200A
Ale to nie koniec pojedynku. Czeka nas jeszcze podkręcanie, do którego Radeon 9550 przecież 'został stworzony'.