Karty graficzne

Benchmarki

przeczytasz w 1 min.
  • Platforma testowa :
    procesor: Intel Pentium 4 2.8 GHz HT/FSB 800 MHz (Northwood)
    płyta główna Gigabyte 8IPE 1000Pro2 (intel 865PE)
    2x512 MB RAM DDR400 MHz / DualChannel
    dysk twardy Seagate Barracuda 80 GB Serial ATA
    Zasilacz Tagan 330W
    Windows XP Pro SP2
    sterowniki: ATi Catalyst 5.6, nVidia ForceWare 76.44

W pierwszych trzech testach obie karty idą łeb w łeb, co już jest niezwykłą niespodzianką zważywszy na 64-bitową szynę 6200A. W ostatnim GameTest 4 - MotherNature, GeForce przebija Radeona aż o 25% lepszą wydajnością.

Ze szczegółowych wyników dowiadujemy się gdzie tkwi moc GeForce'a 6200A. Wydajność jego jednostki PixelShader jest aż 55% wyższa, a VertexShader o 25% (na słupkach nie rzuca się to tak w oczy) od silnika ATi Smartshader 2.0.

Świetną wydajność 6200A - pomimo niskiej przepustowości pamięci - potwierdzają także testy w Aquamark 3. Średnio 20% wyższa wydajność.

GeForce 6200A bez problemu rozkłada Radeona na łopatki także w Doom3. Nie można powiedzieć że jest to wyłącznie zasługa technologii UltraShadow II, bo przy wyłączonych cieniach różnice są podobne - od 20 do 25% lepszą wydajność oferuje 6200A. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że GPU i pamięci GeForce'a pracują z wyższą częstotliwością, ale przecież ta karta ma 64-bitową szynę do pamięci. Jednak mimo to w rozdzielczości 1024x768 radzi sobie lepiej niż 9550 128-bit.

Ta 64-bitowa karta znakomicie radziła sobie nawet w grze FacCry, w 'ciężkiej' mapie Regulator.

Radeon 9550

GeForce 6200A

Ale to nie koniec pojedynku. Czeka nas jeszcze podkręcanie, do którego Radeon 9550 przecież 'został stworzony'.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login