nazwa marketingowa | GeForce 9800 GX2 | GeForce GTX 280 |
nazwa kodowa rdzenia | 2 x G92-450 | GT200 |
technologia wykonania | 65nm | 65nm |
liczba tranzystorów | 2 x 754 mln | 1400 mln |
powierzchnia rdzenia | 2 x 324 mm2 | 576 mm2 |
ilość jednostek rop | 2 x 16 | 32 |
ilość jednostek adresujących TA | 2 x 64 | 80 |
ilość jednostek teksturujących TF | 2 x 64 | 80 |
ilość jednostek SP | 2 x 128 | 240 |
częstotliwość GPU | 600 Mhz | 602 Mhz |
wydajność wypełniania | 76800 MT/s | 48160 MT/s |
częstotliwość shaderów | 1500 Mhz | 1296 Mhz |
wydajność zmiennoprzecinkowa | 1152 GFlops | 933 GFlops |
częstotliwość pamięci | 1000 Mhz (2000Mhz DDR) | 1107 MHz (2214 Mhz DDR) |
przepustowość pamięci | 62,6 GB/s | 138,4 GB/s |
ilość i typ pamięci | 2x 512MB GDDR3 256bit | 1GB GDDR3 512-bit |
magistrala | PCI-E 16x 2.0 | PCI-E 16x 2.0 |
chłodzenie | dwuslotowe | dwuslotowe |
sprzętowa obsługa formatów HD | tak (PureVideo HD) / VP2 | tak (PureVideo HD) / VP3 |
obsługa PhysX | tak | tak |
obsługa Havok | nie | nie |
wsparcie dla CUDA | tak | tak |
wsparcie dla HybridPower | nie | tak |
multi-GPU | SLi | Tri-SLi |
dodatkowe zasilanie | 1 x 6pin / 1x 8pin | 1 x 6pin / 1x 8pin |
maksymalne TDP | 210 W | 236 W |
nazwa marketingowa | Radeon HD3870 X2 | Radeon HD4870 X2 |
nazwa kodowa rdzenia | R600 (2x RV670 + PLX) | R700 (2x RV770 + PLX 2nd gen) |
technologia wykonania | 55nm | 55nm |
liczba tranzystorów | 2x 666 mln | 2x 956 mln |
powierzchnia rdzenia | 2x 192 mm2 | 2x 256 mm2 |
ilość jednostek rop | 2x 16 | 2x 16 |
ilość jednostek adresujących TA | 2x 16 | 2x 40 |
ilość jednostek teksturujących TF | 2x 16 | 2x 40 |
llość jednostek SP | 2x 64 (640 SPu) | 2x 160 (1600 SPu) |
częstotliwość GPU | 825 Mhz | 750 Mhz |
wydajność wypełniania | 26400 MT/s | 60000 MT/s |
częstotliwość shaderów | 825 Mhz | 750 Mhz |
wydajność zmiennoprzecinkowa | 1056 GFlops | 2400 GFlops |
częstotliwość pamięci | 900 Mhz (1800 Mhz DDR) | 900Mhz (1800 Mhz DDR / 3600 Mhz QDR) |
przepustowość pamięci | 56,2 GB/s | 112,4 GB/s |
ilość i typ pamięci | 2x 512MB GDDR3 256-bit | 2x 1GB GDDR5 256-bit |
magistrala | PCI-E 16x 2.0 /PLX | PCI-E 16x 2.0 /PLX v2 |
chłodzenie | dwuslotowe | dwuslotowe |
sprzętowa obsługa formatów HD | tak (Avivo HD) | tak (Avivo HD) |
obsługa PhysX | nie | nie |
obsługa Havok | tak | tak |
wsparcie dla CUDA | nie | nie |
wsparcie dla HybridPower | nie | nie |
multi-GPU | CrossFireX (do dwóch kart) | CrossFireX (do dwóch kart) |
dodatkowe zasilanie | 1x6pin / 1x 8pin | 1x6pin / 1x 8pin |
maksymalne TDP | 200 W | 286 W |
Podstawowe parametry techniczne nowego Radeona, to jak widać niemal kalka zegarów znanych z jednoprocesorowego HD4870. Częstotliwość obydwu układów ustalono więc na 750MHz, a pamięci GDDR5 taktowane są 900MHz-owym zegarem (3600MHz QDR)
Dzięki zastosowaniu dwóch rdzeni, a tym samym podwojeniu ilości jednostek wykonawczych, będziemy mieć do czynienia z konstrukcją, która w teorii potrafi osiągnąć wydajność zmiennoprzecinkową na poziomie 2,4 TeraFlopów. „Kombinowane” wypełnianie obu układów kształtuje się w okolicach 58,6 GTekseli/s. Jak widać, są to zatem wartości ponad dwukrotnie wyższe od poprzednika (Radeon HD3870 X2). Jeżeli chodzi o specyfikację, poza „naturalnym” podwojeniem jednostek wykonawczych w stosunku do serii kart HD4870/HD4850, nie zmieniło się nic (te same rdzenie). Karta dysponuje zatem silnikiem TeraScale zdolnym do wykonywania kodu ShaderModel 4.1, oferując tym samym pełną zgodność z API DirectX 10.1. Jednostki procesorowe, których w tej sytuacji do dyspozycji mamy aż 1600 (pojedyncze stream procesory), mogą być także wykorzystane w trybie „computing mode” - czyli np. do obliczeń realistycznej fizyki (Havok), obróbki strumieni video w czasie rzeczywistym (encode/decode), czy funkcji matematyczno – logicznych, zarezerwowanych do tej pory dla CPU i wykorzystaniem tego potencjału na potrzeby „wizualizacji” biznesowo – naukowych. Tak duża wydajność tej karty, w przypadku pojawienia się odpowiedniego oprogramowania, może być na tym polu jej dużym atutem. Póki co w tej dziedzinie nVIDIA ma znaczącą przewagę (CUDA, beta sterowniki dla PhysX'a).
Karta została wyposażona ponadto w sprzętową jednostkę UVD2 (Unified Video Decoder 2) potrafiącą obsłużyć w tym samym czasie do dwóch źródeł materiału wideo. Tego typu wsparcie można zatem w prosty sposób wykorzystać na potrzeby funkcji P-I-P (Picture-In-Picture) wspomagając sprzętowo obydwa jednocześnie wyświetlane źródła.