Przypominamy, że ze względu na różnice cenowe, naszym celem nie było bezpośrednie porównanie możliwości RX 480 i GTX 1060, a jedynie sprawdzenie, jak te w miarę zbliżone konstrukcje sprawdzają się w grach innych niż AAA (topowe tytuły, których produkcja często pochłania miliony dolarów).
Widać, że nowe API, czyli DirectX 12 oraz Vulkan, są na razie wykorzystywane przez większych producentów. Małe studia wciąż korzystają z DirectX 11, a nawet 9 (jedna z gier wymaga zaledwie Windows XP!).
Każda z produkcji działała jednak wyjątkowo płynnie na obu kartach w rozdzielczości Full HD, a i z QHD nie powinno być żadnego problemu. Wyjątkiem jest gra Through The Woods, która w najwyższych ustawieniach potrafiła na obu kartach działać nawet poniżej 40 klatek na sekundę. Należy jednak pamiętać, że jest to wczesna wersja alfa. Jest to zarazem najlepiej wyglądająca gra w naszym małym zestawieniu, która naprawdę nie musi się wstydzić swojej oprawy wizualnej.
Wyniki testów nie przynoszą rewelacji - droższy GeForce jest szybszy, a Radeon nie może nadrabiać zaległości chwytając się nowych wersji API (jak robi to choćby w grze Doom). Może to znak dla AMD, by wzmocnić wsparcie Vulkan/DX 12 dla niewielkich deweloperów?
Komentarze
28do bani takie testy jutubowe ;/
Przepraszam ale o jakich różnicach cenowych piszesz ? Proszę zapoznaj się najpierw z ofertami sklepów np. esc.pl i dopiero wtedy wygłaszaj takie opinie.
Nie wiem dlaczego przyjęła się opinia że 1060 jest o niebo droższe od rx480, a prawdą jest że są w takiej samej cenie... Rozumiem że sugerujecie się cenami referentów w wersji podstawowej ?
Wybór należy do was. Tylko fanboy kupi 1060 jeśli kupuje cały zestaw. 1060 opłaca się tylko i wyłącznie wtedy jak wszystkie poniższe punkty są spełnione:
1. Co roku wymieniamy kartę
2. Mamy już monitor z GS
3. Nie chcemy wymieniać monitora wcale.
Tyle w temacie.