Zdjęcia
Samsung wyposażył Galaxy S3 mini w dwa aparaty: przedni z matrycą o rozdzielczości 0,3 Mpx oraz tylny wspierany przez diodę LED wyposażony w matrycę o rozdzielczości 5 Mpx – dla przypomnienia SIII oferuje odpowiednio 1,9 i 8 Mpx. Przednia kamerka służy głównie do prowadzenia rozmów wideo i w tej roli spisuje się bardzo dobrze. Tak naprawdę strumieniowanie lepszej jakości obrazu wpłynie znacząco na zużycie pakietu danych, dlatego stosunkowo niska rozdzielczość jest wystarczająca, no chyba, że zależy nam na autoportretach z ręki.
Zdjęcia wykonane tylnym aparatem wyglądają bardzo ładnie. Warto zwrócić uwagę na dużą szczegółowość oraz wyraziste kolory. Mimo wykonywania zdjęć w trybie automatycznym rezultaty są bardzo dobre, wystarczy spojrzeć na przykładowe fotki.
Zdjęcia wykonane w trybie macro
W trudnych warunkach oświetlenia z pomocą przychodzi dioda LED, która doświetla kadr, jednak rozwiązanie to sprawdzi się jedynie na małej odległości do 1-2 metrów.
Zdjęcie wykonane w ciemnym pomieszcszeniu, gdzie jedynym źródłem światła była dioda LED
Testowany smartfon umożliwia wykonywanie zdjęć w kilku dedykowanych trybach:
- seria zdjęć – automatyczne wykonywanie zdjęć seryjnych do momentu puszczenia „spustu migawki” – maksymalnie 20 zdjęć (możliwość wyboru najlepszego lub wszystkich)
- zdjęcia panoramiczne – aparat automatycznie wykrywa kierunek przesuwania kadru, możliwe jest zakończenie fotografowania w każdym momencie
- udostępnianie zdjęć znajomym – po zrobieniu zdjęcia wykrywane są twarze, a po ich oznaczeniu pojawia się możliwość wysłania zdjęcia do osób znajdujących się na nim
- uśmiech – automatyczne wykonanie zdjęcia po wykryciu uśmiechu
- obraz – pastelowy filtr z efektem rozmycia
Dodatkowo możemy wybrać tryb pracy diody LED, podstawowe efekty, tryb Macro, balans bieli, ISO, ekspozycję oraz obszar pomiaru ostrości. Nie zabrakło również wsparcia dla geotagingu oraz funkcji samowyzwalacza.
Filmy
Filmy nagrane tylną kamerą stoją również na wysokim poziomie. Matryca bardzo szybko reaguje na zmianę ekspozycji, przy zmiennych warunkach oświetlenia. Mikrofon dobre zbiera dźwięk, nawet z dalszej odległości. Filmy nagrywane są z zadowalającą prędkością 30 klatek na sekundę. Nieco gorzej wygląda sytuacja samej rozdzielczości, gdyż mamy tu do czynienia z jakością 720×1280 px – w obecnych czasach to dość mało w tej klasie sprzętu.
W trudnych warunkach oświetlenia dioda LED raczej za wiele nie pomoże. Filmy znacznie tracą na jakości i z każdą minutą zachodu słońca jest coraz gorzej. Interfejs umożliwia podobne funkcje regulacji, jak w przypadku zdjęć: balans bieli, podstawowe efekty oraz wartość ekspozycji.
Filmy nakręcone przednią kamerką z oczywistych względów wypadają dużo gorze. Powinniśmy mieć świadomość, że służy ona głównie do prowadzenia rozmów wideo, a nie filmowania oddalonych obiektów.