Powiedzmy sobie szczerze: specyfikacja E-450 nie różni się aż tak bardzo od testowanego przez nas E-350, by należało spodziewać się większej różnicy w wynikach. Sapphire EDGE HD3 dostarczany jest bez systemu operacyjnego (FreeDOS), a na potrzeby testów zainstalowaliśmy na nim Windows 7 64-bit.
PC Mark i 3D Mark
Benchmarki firmy Futuremark dają obraz ogólnej wydajności komputera oraz w zastosowaniach grafiki 3D.
PCMark 7
[punkty]
Wynik całościowy | 1068 |
Lightweight | 1008 |
Productivity | 658 |
Creativity | 1209 |
Entertainment | 1122 |
Computation | 1049 |
System Storage | 1296 |
3DMark 06
[punkty]
Wynik całościowy | 2844 |
SM2.0 | 988 |
HDR/SM3.0 | 1323 |
CPU | 1049 |
Wszystkich, którzy chcą porównać działanie swojego komputera do testowanej przez nas platformy zapraszamy do działu benchmarki. Znajdziecie tam linki do pobrania popularnych benchmarków, w tym PC Mark 7 oraz 3D Mark 11. Każdy zarejestrowany użytkownik może opublikować wyniki swojej maszyny.
Testy w grach
Już od dnia premiery Brazos wiemy, że na APU AMD generalnie da się grać, ale nie należy spodziewać się cudów. Decydując się na zakup podobnego sprzętu nie należy się łudzić, że umożliwi on komfortową rozgrywkę w gry 3D. To maleństwo jest przeznaczone do innych celów.
Shank 2 - 1280 x 720 i 1920 x 1080
[śr.kl./s]
1280 x 720 | 30 26 |
1920 x 1080 | 18 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dwuwymiarowa platformówka Shank 2 działała idealnie w rozdzielczości 720p (gra ma ustawioną blokadę wyświetlania 30 klatek na sekundę), ale przy 1080p spadek płynności działania był już bardzo widoczny.
Jagged Alliance: Back in Action - 1366 x 768
[śr.kl./s]
Ustawienia minimalne | 23 12 |
Ustawienia średnie | 19 9 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Najnowsza odsłona kultowej niegdyś serii Jagged Aliance nie pozwoliła ustawić rozdzielczości niższej niż 1366 x 768. Jako że jest to gra, w której akcja dzieje się w czasie rzeczywistym, szybkość działania na E-450 należy uznać za niewystarczającą. Owszem, gra potrafi działać znacznie szybciej, jednak gdy na ekranie znajdzie się więcej detali płynność animacji spada drastycznie.
Darkness II - 1280 x 720
[śr.kl./s]
Ustawienie minimalne | 23 16 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Darkness II jest pełnoprawną strzelanką FPP i jak widać na powyższym wykresie, do płynnego działania wymaga bardziej wydajnego sprzetu.
Pobór energii i temperatury
Niewielki pobór energii jest jedną z największych takich miniaturowych konstrukcji. W porównaniu do "dużych" komputerów desktop zużycie energii jest śmiesznie niskie.
Pobór energii
[W]
Stan spoczynku | 25 |
Odtwarzanie FullHD Surround | 33 |
Maks. obciążenie GPU | 36 |
Maks. obciążenie CPU | 37 |
Maks. obciążenie CPU + GPU | 40 |
65-watowy zasilacz dołączony do Sapphire EDGE HD3 nie ma zbyt wiele do roboty. Obciążając ten komputerek w maksymalnym stopniu sprawimy, że będzie on pobierał zaledwie 40W.
Spoczynek
TDP E-450 wynosi zaledwie 18W, jednak temperatury we wnętrzu tego maleństwa nie należą do najniższych.
Odtwarzanie materiału wideo FullHD
EDGE HD3 nie ma najmniejszych problemów z odtwarzaniem materiału Full HD w wysokiej jakości i dźwiękiem surround, jednak temperatury w widoczny sposób idą w górę.
Maksymalne obciążenie procesora i układu graficznego
Wysokie obciążenie skutkuje równie wysokimi temperaturami i sprawia, że układ chłodzenia staje się dobrze słyszalny. Oczywiście nie ma mowy o jakimś potwornym szumie wentylatora, niemniej odgłos jego pracy może dawać się we znaki miłośnikom ciszy absolutnej.