Testy przeprowadziliśmy na zintegrowanym układzie graficznym, platforma wyposażona była w pamięci RAM taktowane zegarem 2133 MHz. Przypominamy, że przeprodzamy testy na trzech wersjach sterowników: Catalyst 14.3, 14.8 i 14.12 (Omega). Wkrótce zaprezentujemy również testy sterowników Omega w konfiguracji Dual Graphics.
Catalyst 13.3
Catalyst 14.8
Catalyst Omega
3DMark wykazuje wzrost wydajności, ale nie jest on imponujący. Czy testy w grach potwierdzą wyniki benchmarka?
Tomb Raider - 1920 x 1080
[kl./s.] ustawienia niskie, normalne i wysokie
Niskie – Omega | 44 35 |
Niskie – Catalyst 14.8 | 42 32 |
Niskie – Catalyst 14.3 | 41 32 |
Normalne – Omega | 31 25 |
Normalne – Catalyst 14.8 | 29 24 |
Normalne – Catalyst 14.3 | 28 24 |
Wysokie – Omega | 22 18 |
Wysokie – Catalyst 14.8 | 21 17 |
Wysokie – Catalyst 14.3 | 21 16 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Przy ustawieniach niskich Tomb Raider działa średnio 2-3 klatki na sekundę szybciej i zwiększa się liczba klatek minimalnych. Niestety, zwiększając ustawienia graficzne różnice robią się minimalne.
DiRT: Showdown - 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia średnie i wysokie
Średnie – Omega | 51 42 |
Średnie – Catalyst 14.8 | 49 40 |
Średnie – Catalyst 14.3 | 48 40 |
Wysokie – Omega | 44 36 |
Wysokie – Catalyst 14.8 | 43 34 |
Wysokie – Catalyst 14.3 | 42 33 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Nowe sterowniki w DiRT: Showdown przynoszą minimalny wzrost wydajności. Przy ustawieniach średnich jest to 2-3 klatki na sekundę więcej, a przy wysokich zaledwie 1-2 klatki. Nieco rosną minimalne klatki na sekundę (+2/3).
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - 1920 x 1080
[kl./s.] ustawienia minimalne
Omega | 29 25 |
Catalyst 14.8 | 27 24 |
Catalyst 14.3 | 26 23 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Również tutaj sterowniki Omega minimalnie zwiększają szybkość działania gry. Komfort gry zwiększa się niezauważalnie, chociaż przy takich wartościach każda klatka więcej jest na wagę złota.
Far Cry 4 - 1920 x 1080
[kl./s.] ustawienia niskie
Omega | 21 17 |
Catalyst 14.8 | 20 16 |
Catalyst 14.3 | 19 15 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Far Cry 4 to zbyt duże wyzwanie dla zintegrowanej grafiki AMD A10-7850K. Stosując szybszą pamięć (np. 2400 MHz i podkręcając CPU i GPU) prawdopodobnie udałoby się osiągnąć 30 klatek na sekundę.
W stosunku do sterowników w wersji 14.8, nowe Catalyst Omega pozwoliły zwiększyć wydajność w każdej testowanej przez nas grze. Porównując Omega do sterowników 14.8 niestety - szału nie ma. W stosunku do 14.3 jest już nieco lepiej. Różnica pomiędzy 14.3, a 14.8 jest minimalna - a czasem różnic nie ma w ogóle. Warto jednak pamiętać, że to całkiem darmowy wzrost wydajności. W większości przypadków różnice są minimalne (średnio 1-2 klatka na sekundę). Najlepiej wypadł Tomb Raider, który w ustawieniach niskich zwiększył średnią szybkość o 2-3 klatki na sekundę, a minimalne klatki o 3-4. Po najnowszych grach widać również, że topowy APU AMD zaczyna dostawać zadyszki. Po prawdzie chodza już plotki o APU o kodowej nazwie Godovari (firma AMD jeszcze ich oficjalnie nie zapowiedziała), jednak z chęcią przywitalibyśmy nowe APU o jeszcze wydajniejszej zintegrowanej grafice. Sytuacja zaczyna robić się ciekawa, bo wiadomo już, że "integry" Intela w procesorach Broadwell będą naprawdę mocne, więc AMD musi szybko wystawić do boju kolejnego zawodnika.
Komentarze
7To ktos mi powie jak to wlaczyc? np do ogladanego filmu?
podobnie miałem ze sterownikami nvdii gdzie co drugie sterowniki powodowały pogorszenie oprawy wizualnej