Subiekt nexo to funkcjonalny program do obsługi sprzedaży w sklepach, hurtowniach, czy zakładach usługowych. Aplikacja ma wbudowane funkcje zarządzania gospodarką magazynową z rozdziałem na dokumenty handlowe i magazynowe. Program umożliwia np. wystawienie faktury z wielu dokumentów WZ.
Subiekt nexo wyposażono w rozbudowane moduły kartotek kontrahentów oraz towarów i usług. Istnieje możliwość prowadzenia zapisów z kontaktów z klientem (funkcje CRM) oraz przypisywanie indywidualnych cenników i poziomów rabatów. W Subiekt nexo zastosowano pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych. Istnieje możliwość wystawiania FS dokumentów WZ. Program ma wbudowany moduł kasa-bank; umożliwia prowadzenie rozrachunków z klientami.
Z punktu widzenia firm prowadzących działalność handlową warto zwrócić uwagę na możliwość dowolnego kształtowania polityki cenowej, w tym możliwość przypisywania cenników do klientów. Cena oraz rabat mogą być określane w zależności od jednostki miary i wysokości progu sprzedaży.
ifirma.pl
Coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszą się programy finansowo-księgowe dostarczane w modelu Software as a Service. W ramach miesięcznego abonamentu otrzymasz dostęp do funkcjonalnej aplikacji do fakturowania i prowadzenia uproszczonej księgowości (KPiR), obsługiwanej z dowolnego miejsca przez przeglądarkę internetową.
ifirma.pl - Darmowy program do faktur online to jedno z takich znakomitych narzędzi. Właścicielem serwisu jest Power Media. Aplikacja ma wbudowany moduł kartoteki kontrahentów i towarów. Umożliwia wystawianie faktur i rachunków dowolnego typu na podstawie indywidualnych szablonów dokumentów. Wszystkie wystawiane faktury są przechowywane w certyfikowanym archiwum, a wygenerowane dokumenty możesz szybko przesyłać do kontranentów przez internet w formie e-faktur.
Interaktywne raporty pozwolą ci zapoznać się z wynikami finansowymi firmy. Program wyposażono w intuicyjny kalendarz oraz system notatek, które pomagają zapanować nad terminami i sprawami do wykonania. Aplikacja integruje się z Allegro i najpopularniejszymi sklepami internetowymi m.in. Magento, Shoper i PrestaShop.
Dodajmy, że program do faktur to tylko podstawowe narzędzie udostępniane w serwisie ifirma.pl. Dla bardziej wymagających przedsiębiorców, spółka Power Media dostarcza aplikacje Księgowość internetowa (prowadzenie KPiR i ewidencji ryczałtowej), Biuro rachunkowe oraz Program magazynowy.
wfirma.pl
Najważniejszym konkurentem ifirma.pl jest serwis wfirma.pl. Oferta wfirma.pl obejmuje Program do fakturowania, Księgowość online, System magazynowy, aplikacje CRM oraz Kadry i Płace a także moduł Analizy, który pozwala ocenić efekty prowadzonej działalności przez pokazanie podsumowań poszczególnych kolumn KPiR z podziałem na okresy. Wszystkie te aplikacje dostarczane są w modelu SaaS, a zatem obsługiwane z poziomu przeglądarki internetowej.
Księgowość online to aplikacja dla przedsiębiorców rozliczających się w oparciu o KPiR. Aplikacja ma wbudowanych wiele przydatnych funkcji, które ułatwiają prowadzenie małej firmy. System automatycznie wypełnia pozycje KPiR księgując operacje gospodarcze związane z wystawaniem faktur, czy prowadzeniem magazynów. Na podstawie rodzaju operacji program tworzy nowy zapis w odpowiedniej w rejestrze VAT oraz aktualizuje stan magazynu. Księgowość online ma zaprogramowane schematy księgowe, które ułatwiają ewidencję zdarzeń gospodarczych, w tym księgowanie przychodów i kosztów. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, w której przepisy przewidują specyficzny przebieg rozliczeń np. sprzedaż materiałów budowlanych czy rozliczanie wydatków poniesionych na zakup mediów. Użytkownik wfirma.pl nie musi wówczas pamiętać o kruczkach w przepisach.
Program ułatwia prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu (rozliczanie kilometrówek) oraz prowadzenie rozliczeń zakupu samochodu firmowego. Ma wbudowane funkcje automatycznego wyliczania podatków (PIT, VAT) oraz składek ubezpieczeniowych (ZUS). System umożliwia generowanie deklaracji rocznych PIT-36, PIT-36L i PIT-28. Przygotowane w programie deklaracje mogą być wysłane bezpośrednio do urzędu skarbowego przez internet, a deklaracje ubezpieczeniowe wyeksportowane do systemu Płatnik.
Na wszystko mamy aplikację
Każdy biznes jest inny, a każda branża wymaga stosowania indywidualnych rozwiązań. Na rynku znajdziesz różnorodne oprogramowanie, które wspomaga prowadzenie działalności handlowej, usługowej i produkcyjnej. Oprócz standardowych funkcji związanej z obsługą obszarów handlu i gospodarki magazynowej oraz finansów i księgowych, aplikacji te wspierają procesy zachodzące w firmach działających w różnych branżach. Do przeglądu wybraliśmy trzy tego typu aplikacje.
ProfiPIEK (SQL) to program do obsługi piekarni lub cukierni. Virtualny.BASEN & FITNESS to z kolei system do obsługi ruchu na basenach i obiektach rekreacyjnych. Z kolei aplikacja Kancelaria Prawna ułatwia prowadzenie (a jakże) kancelarii prawnej. Jakie specyficzne funkcje ma każda z tych aplikacji?
Virtualny.BASEN & FITNESS
virtualny.BASEN & FITNESS to jedna z kilku aplikacji użytkowych firmy VIRTUAL, obok virtualny.HOTEL i virtualna.RESTAURACJA, zaprojektowanych do obsługi obiektów hotelowych, gastronomicznych i rekreacyjnych. Program jest prosty we wdrożeniu, a nauka kasjerów jego obsługi zajmuje tylko chwilę. W wielu przypadkach wystarczy zdefiniować cennik usług, aby rozpocząć pracę z systemem.
virtualny.BASEN & FITNESS umożliwia prowadzenie ewidencji sprzedaży na obiekcie rekreacyjno-sportowym (basenie, lodowisku, kortach itp.) Program pozwala na zdefiniowanie wielu cenników oraz różnych sposobów naliczania opłat za pobyt, w zależności od pory dnia i dnia tygodnia czy według strefy. Zapewnia pełną obsługę kasy, współpracuje z drukarkami fiskalnymi i czytnikami, umożliwia drukowanie dokumentów sprzedaży (fiskalne i niefiskalne).
Aplikacja obsługuje paski z transponderem, bramki na wejściu i przejścia między strefami (kołowrotkowe i uchylne) oraz szafki z systemem elektronicznego otwierania itp. W virtualny.BASEN & FITNESS istnieje możliwość zdefiniowania dowolnej liczby szatni oraz grup szafek.
ProfiPIEK (SQL)
ProfiPIEK (SQL) firmy MAGRES to zintegrowany system informatyczny dla piekarni i cukierni. Program przeznaczony jest dla zakładów dowolnej wielkości, wspomagając procesy zachodzące w obszarach produkcji, sprzedaży, gospodarki magazynowej i księgowości.
ProfiPIEK (SQL) umożliwia ewidencję i rozliczanie produkcji w oparciu o plany produkcyjne, receptury i zamienniki. Aplikacja wspomaga procesy dystrybucji oraz usprawnia pracę kierowców dowożących wyroby piekarnicze i cukiernicze do hurtowni i sklepów (planowanie tras, dowody dostaw, faktury zbiorcze rozliczanie zwrotów itd.). ProfiPIEK (SQL) zawiera moduł FK, który umożliwia prowadzenie ewidencji księgowej w oparciu o KPiR oraz Księgi Handlowe. Współpracuje z urządzeniami fiskalnymi (drukarki, kasy) oraz czytnikami kodów kreskowych.
Kancelaria Prawna
Program Kancelaria Prawna firmy Wolters Kluwer dostępny jest w trzech wersjach – Silver, przeznaczonej dla najmniejszych kancelarii, Gold, odpowiedniej do obsługi średnich i dużych firm prawniczych oraz Platinum wzbogaconej o moduł zarządzania dokumentami (DMS).
Kancelaria Prawna Silver ma wbudowany moduł kontaktów, który pozwala na stworzenie wspólnej bazy danych adresowych klientów kancelarii. Wbudowana biblioteka umożliwia gromadzenie informacji o prowadzonych sprawach. Z kolei Moduł Czynności służy do rejestrowania wszystkich wykonywanych pracach na rzecz klientów, włącznie z czasem ich trwania, natomiast funkcja kalendarza ułatwia planowanie zadań do wykonania w pracy zespołów procesowych. Program umożliwia synchronizację kontaktów i terminów z programem Microsoft Outlook.
W wersji Gold program został rozbudowany o moduły analityczne i rozliczeniowe, które ułatwiają prowadzenie analiz oraz generowanie zestawień dotyczących np. czasu pracy i kosztów poniesionych w trakcie prowadzonych spraw, analizy przychodów z podziałem na klientów itd.
Komentarze
6Wybór rozwiązania zależy oczywiście od firmy, ja jednak w przypadku nawet mniejszej firmy zastanawiałabym sie czy nie lepszym rozwiązaniem niż sam program księgowy byłoby zainwestowanie w jakiś całościowy ERP. Koszty nie są bardzo duże jak dobrze poszukać a zyski ogromne.
U nas wdrożyliśmy właśnie ERP SyKOF i to był naprawdę strzał w dziesiątkę