3DMark API Overhead (DX11)
[DC/s] DirectX 11 Single Thread
GEFORCE GTX 970 | 2271539 |
GEFORCE GTX 1060 | 2269889 |
RADEON R9 390X | 1288801 |
RADEON RX 480 | 1283220 |
3DMark API Overhead (DX11)
[DC/s] DirectX 11 Multi Thread
GEFORCE GTX 1060 | 2005508 |
GEFORCE GTX 970 | 2002563 |
RADEON R9 390X | 1331658 |
RADEON RX 480 | 1306726 |
3DMark API Overhead (DX12)
[DC/s] Mantle (tylko karty Radeon)
RADEON R9 390X | 19396795 |
RADEON RX 480 | 18851545 |
3DMark API Overhead (DX12)
[DC/s] DirectX 12
RADEON RX 480 | 20177684 |
RADEON R9 390X | 19257920 |
GEFORCE GTX 1060 | 18732228 |
GEFORCE GTX 970 | 18253355 |
Zwracamy uwagę, że ten test nie podaje wyniku punktowego, ale sprawdza narzut na procesor przy użyciu różnych API poprzez liczbę tzw. draw calls na sekundę.
Przewaga kart GeForce przy użyciu DirectX 11 jest druzgocząca - niezależnie od tego, czy działają w trybie jednowątkowym (ST), czy wielowątkowym (MT). Jest to oczywiście spowodowane sterownikami z dobrą obsługą wielowątkowości. Przy użyciu DirectX 12 triumfuje nowy Radeon RX 480, a i starszy R9 390X. Karty GeForce wypadają widocznie gorzej, ale różnica nie jest tak powalająca jak w przypadku DX11.