Jak widać w zestawieniach zdjęć wersja xboxowa najnowszego Tomb Raider’a wydaje się mieć znacznie większe nasycenie kolorów niż to co widać na Playstation 3. Tak naprawdę jednak efekt ten jest wynikiem zastosowania w edycji przeznaczonej na konsole Sony dynamicznego oświetlenia, którego próżno szukać podczas gry na Xbox’ie 360. Obejrzyjcie przedstawiony poniżej film i zwróćcie szczególną uwagę na pierwsze sceny rozgrywające się na statku, gdy Lara wchodzi do kabiny, a na jej kostiumie pojawiają się cienie.
Różnice w oprawie graficznej dotyczą również głębi ostrości obrazu, gdzie znów króluje edycja na konsole Playstation 3. Xbox, podobnie jak w przypadku dynamicznych cieni, wydaje się nie radzić sobie zbyt dobrze z wyświetlaniem tego efektu.
Pozostałe elementy oprawy graficznej takie jak choćby efekty cząsteczkowe wyglądają podobnie na wszystkich 3 platformach, choć moim zdaniem niektóre z nich np. płomienie i wybuchy najbardziej naturalnie prezentują się na konsoli Playstation 3. Oczywiście to moje czysto subiektywne odczucie.
Obie konsolowe wersje gry nie wykazywały problemów z płynnością czy utratą klatek animacji. Podczas moich testów nie uświadczyłem też żadnych zwieszeń czy błędów w wyświetlanej grafice, choć zgodnie z informacjami, które pojawiły się z Internecie czasami zdarzają się takie wypadki. Płynność wersji pecetowej zależy oczywiście od wybranych ustawień i posiadanej konfiguracji sprzętowej.
Wspinaczka na okręt wersja PS3
Wspinaczka na okręt wersja X360
Najnowsza część przygód Lary Croft jest, jak widać, dość sporym zaskoczeniem jeśli chodzi o różnice w oprawie graficznej pomiędzy dwoma największymi rywalami na rynku next-genów. Część graczy sugeruje, że opisywany tytuł może stanowić przedsmak tego co przyniesie nam rok 2009 w poprawie jakości gier na konsole Playstation 3 i pokazaniu przez to urządzenie prawdziwej drzemiącej w niej mocy. Inni natomiast poddają w wątpliwość czy faktycznie obie wersje nowego Tomb Raider’a przygotowywane były przez ten sam zespół programistów z Crystal Dynamics, a co za tym idzie – różnice pomiędzy edycjami są wynikiem przypadku. Cóż, czas pokaże kto miał racje…
Artykuł przygotowali:
- Jakub Kralka - historia Lary i Tomb Rider
- Ewa Stiller - recenzja TB Underworld
- Maciej Piotrowski - Porównanie Underworld na X360 i PS3
Komentarze
99A co do TR:U, gierka niezła, troszkę krótka ale i tak Lara nigdy nie wyglądała tak soczyście ;)
"grom" to nasza wosjkowa jednostka antyrerrorystyczna wiec popraw ten WIELKI byk bo i grom nijok pasuje do gier:)
xbox to jakaś ciemna masa a ps3 to jakby kiepski film bez sharpeningu! Trzeba wspomnieć o tragicznym cieniowaniu w konsolach- z tych screenów. Nie wiem jak można było napisać że ps3 ma najlepszą jakość- chyba w stosunku do xboxa.
>prawdziwej drzemiącej w nim mocy? ;P może i drzemie ale sobie jeszcze trochę pośpi, a jak się obudzi to żółw będzie na mecie a zająca zjedzą- np xbox720 ?
A na 2 letnim PC- x1950pro- czyli karta nawate trochę słabsza od xboxowej śmiga na max 1024*1280 aa6+ af16. Tak- 1080 pewnie nie włączę, ale wolę swoje 720 niż xboxowe 100000000 ;P
A gra całkiem fajna, chociaż ciągle tylko te akrobacje i z góry wytyczona ścieżka- praktycznie brak swobody.
Pozdrawiam i czekam na następny artykuł.
core2duo8400@4.1ghz ,4 gb ram , asus p35, sapphire 3870x2 -
przy ustawieniach 1920x1200 max detail (no AA) gra chodzi swietnie i praktycznie nie zwalnie ponizej 40 fps
polecamm|!!!! :-)
PS3 mam od ponad pół roku i będę mógł na nim grać jeszcze przez wiele lat w nowości czego żaden pececiarz nie powie o swoim dzisiejszym kompie, tak bracia pecetowcy za rok czeka Was znów wydatek na nową grafę, procek, ram i płytę główną jak będziecie chcieli uruchomić kolejną część przygód Lary, podczas gdy ja kupie grę i po chwili odpalę ją na moim PS3 :) to już nawet wolę ciemnotę xboxa360 niż zmianę kompa co rok tylko po to by spróbować nowej gry, konsole rulez
to dziwne rozszerzenie obrazu, to nie mankament grafiki na pc, tylko autor tekstu wstawił screeny z błędnie ustawioną proporcją ekranu. Wygląda to tak, jakby obraz pozostawał przy proporcji 4:3 pomimo wyswietlania obrazu w rozdzielczości HD, która jest panoramiczna. Być może gra nie ma odpowiednich opcji zmiany formatu obrazu - tak jak np GTA IV
Co do najnowszego TR to rzeczywiście grafika na PS3 wygląda chyba najnaturalniej chociaż z drugiej strony na niektórych screenach bardziej mi się podoba wersja PC. Straszne to zakłócenie proporcji w tych screenach wersji PC - na jadnym z nich Lara, przez to rozciągnięcie w poziomie, wygląda jak chinka ;-))
"rozrywki jakieś kurduplowatego hydraulika?" - chyba raczej "jakiegoś"
"Programistom Core Design najbardziej zależało jednak na zmianom w gameplay’u" - "zmianach"
"rozbudowanym remakem" - bez kąśliwych komentarzy, "remake'iem"
"jej podstępowanie wydaje wątpliwie umotywowane" - "poDstępowanie", buhahah. "Wydaje"? Powinno być "wydaje się" lub też "wydaje się być". Przeszliście samych siebie, bez dwóch zdań.
"każda minutą" - wcięło Wam "ą"
"nie pomaga też nie zbyt rozsądnie" - "niezbyt" pisze się RAZEM
"że nie łatwo cieszyć się nią w pełni" - "nie" z przysłówkami piszemy również RAZEM
Oj, sporo tego droga redakcjo. :/
Xbox czy PS3 to nie klocki lego które można sobie konfigurować co jakieś 2-3 miechy... ale przynajmniej kupując grę będziemy mieli pewność, że bedzie chodzić płynnie. Poprostu odpalamy i gramy. Na PC'cie nie jest już tak różowo (chyba, że mamy kartę graficzną kosztującą tyle co cała konsola).
I co daje ludziom pokazanie upscalowanego obrazu z xboxa do 1080 skoro zdjecia jakie tu dano są w 1024x576 ???
Rozumiem że screeny z konsol sa robione aparatem/kamerą ??
I jeszcze do porównywania. Polecałbym użyć mniejszą kompresje bo na screenach widać artefakty.
A jeśli chcecie zrobić porównanie z prawdziwego zdarzenia to polecałbym zrobienie screenów z pc w 1280x800(720 jesli taka jest) i 1920x1200(z pc) żeby porównać jakość upscalingu do 1080 (z konsoli). I w paru przypadkach można by się pokusić o .png, jeśli porównań byłoby dużo.
Tak, i jeszcze to że trzeba zmieniać kompa co rok- pisane przez totalnego nooba jak widzę.
To że gry są zoptymalizowane pod konsole to jedno, ale sama fizyczna jakość komponentów konsol to drugie. Co z tego że za 2 lata kupisz sobie gierkę na ps3 i ci zadziała, skoro będzie wyglądać jak te dzisiaj. Na 4 letnim kompie zmniejszysz po prostu ustawienia, a masz jeszcze możliwość dokupienia komponentów.
I nie trzeba zmieniać pc co rok, ani co 2. Narazie mam swój 2 lata i jakoś nie widzę gier na horyzoncie które byłyby niebezpiecznie wymagające. (oczywiście gdy kupowałem pc to zakładałem że zagram sobie w obliviona, że będę grał w gry w 1024*1280; i tak jest do dziś)
tak, są ewenementy jak crysis warhead- zero optymalizacji; frontlines czy empire earth 3, ale to z uwagi na ich beznadziejne dopracowanie.
a co do gry: taka ostrość całkiem nieźle wygląda, mimo nienaturalności, to jednak przynajmniej w grze można mieć idealny wzrok.
a recenzja fajna, oby tak dalej ;)
Jestem obecnie szczęśliwym posiadaczek Xpudła, która po za byciem konsolą, okazało się również generować znacznie lepszy sygnał audio niz komputerowy. Jak producenci gier wezmą się za optymalizacje swoich produktów to kompa upgraduje, jednak do tego czasu moje 8600GT MUSI mi wystarczyć.
Po za tym po za Diablo 3 i Risenem to co teraz wyjdzie ciekawego na PC, czego nie ma na XBOXa??
Wymiana gier na konsolę kosztuje mnie 30zł, co piątą grę mam gratis, a po pierwszych pięciu wymianach dostaje kartę stałego klienta i za wymianę płacę 25 zł, to dużo??
więc jest tak:
stalker po zwiększeniu ramu z 1GB na 3GB działał bardzo dobrze- tego clear sky nie będę próbował bo jedynka oikazała się sama w sobie beznadziejna.
i jak ktoś powiedział- w 2012 roku rzeczywiście sobie nie pogram-ale posiadacz konsloi też nie, a nawet jeśli to na dzisiejszym poziomie graficznym.
E6300 z domyślnym taktowaniem to byłoby bezczeszczenie jego mocy. Działa normalnie na 2590mhz a odświętnie na 2800- mam boxowe chłodzenie.
a wogóle to po co się kłócić- pożyjemy zobaczymy co dłużej wytrwa i będzie lepsze i bardziej ekonomiczne.
tyle że na pc mam: wygodę uzytkowania, archiwum danych, aplikacje i programy- w tym obróbkę zdjęć i video; maszynkę do gier; internet - w "normalnej" formie i jeszcze zabawę w overclocking i zwalczanie wirusów,
nawet mimo swoich znikomych atutów konsola jest po prostu nudna- granie i tylko granie ;P