Systemy operacyjne

Rozwiązywanie problemów z połączeniami VPN

przeczytasz w 2 min.

Rozwiązywanie problemów z połączeniami VPN zwykle wymaga kontaktu z usługodawcą internetowym, administratorem serwera VPN albo producentem routera lub zapory.

Jeśli nie można połączyć się za pośrednictwem Internetu z siecią w miejscu pracy z domu (lub innego miejsca), należy sprawdzić punkty z poniższej listy:

  • Upewnij się, czy wpisana została dokładna nazwa wirtualnej sieci prywatnej (VPN) dostarczona przez administratora sieci.
  • Aby połączenie sieci VPN działało, połączenie internetowe musi być aktywne.
  • Jeżeli modem jest zewnętrzny, sprawdź, czy zostało włączone jego zasilanie.
  • Skontaktuj się z administratorem sieci, aby upewnić się, czy połączenie i uprawnienia do domeny na serwerze dostępu zdalnego są właściwe.
  • Może to być problem z certyfikatem. Poproś administratora sieci o pomoc.
  • Połączenie sieci VPN nie może działać z aktywnym klientem Winsock proxy. Skontaktuj się z administratorem sieci, aby upewnić się, czy klient Winsock proxy nie jest wyłączony.
  • Jeżeli znasz adres IP (na przykład: 131.107.10.25) witryny sieci Web, wpisz go na pasku adresu przeglądarki i naciśnij klawisz Enter. Jeżeli to pomoże, prawdopodobnie wystąpił problem z rozpoznawaniem nazw przez system DNS (Domain Name System). Poproś administratora sieci o pomoc.
  • Jeżeli w miejscu pracy wymagane jest lub zostało zainstalowane specjalne oprogramowanie, może to stanowić część problemu. Poproś administratora sieci o pomoc.
  • Jeżeli znasz adres IP (na przykład: 131.107.10.25) serwera sieci VPN, wpisz ten adres, aby uzyskać połączenie z siecią VPN, a następnie naciśnij klawisz Enter. Jeżeli to pomoże, prawdopodobnie wystąpił problem z rozpoznawaniem nazw przez system DNS. Poproś administratora sieci o pomoc.
  • Mógł wystąpić problem z serwerem, z którym chcesz się połączyć. Poproś administratora sieci o pomoc.


Jeśli podczas próby nawiązywania połączenia za pośrednictwem wirtualnej sieci prywatnej wyświetlany jest komunikat „Komputer lokalny nie obsługuje szyfrowania” z kodem błędu 741, być może używana przez komputer metoda szyfrowania nie jest zgodna z metodą używaną przez serwer sieci VPN. Aby zmienić ustawienia szyfrowania, aby komputer używał zalecanego algorytmu 3DES, wykonaj poniższe kroki:

  • Otwórz okno Łączenie z siecią, klikając ikonę sieci  w obszarze powiadomień.
  • Kliknij połączenie VPN prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij opcję Właściwości.
  • Kliknij kartę Zabezpieczenia.
  • W obszarze Szyfrowanie danych wybierz opcję Najmocniejsze szyfrowanie (rozłącz, jeśli serwer odmawia), a następnie kliknij przycisk OK.
  • Otwórz okno Łączenie z siecią, klikając ikonę sieci w obszarze powiadomień.
  • Kliknij połączenie sieci VPN, a następnie kliknij polecenie Połącz, aby spróbować nawiązać połączenie ponownie.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login