Mroczny tryb rozgrywki, Arena i Samouczek to nowości wprowadzone do Wiedźmina 2. A jak z wydajnością? Zobacz nasze testy.
dojrzała fabuła, system walki, świetna oprawa audiowizualna, ogrom zadań do wykonania, nowe przerywniki filmowe między rozdziałami, świetnie dobrani aktorzy
Minusydrobne błędy techniczne
Nie da się ukryć, że premierowa wersja Wiedźmina 2: Zabójców Królów nie była idealna, ani też pozbawiona większych i mniejszych błędów. Praktycznie od dnia premiery CD Projekt RED niestrudzenie łata grę, wprowadzając w niej kolejne poprawki i ulepszenia. Na bieżąco informowaliśmy o wszystkich łatkach wydanych przez producenta.
- Wiedźmin 2 Patch 1.1: działa szybciej i rozwiązano wiele problemów
- Wiedźmin 2: patch 1.2 - nowe fryzury i masa poprawek
- Wiedźmin 2: patch 1.3 - mnóstwo poprawek
- Wiedźmin 2: patch 1.35 gotowy
- Wiedźmin 2 v2.0 - obszerna lista zmian i poprawek
Wersja 2.0 oprócz kolejnych usprawnień i poprawek (w sumie było ich około 150) przynosiła też samouczek, tryb Areny oraz całkiem nowy Mroczny Tryb trudności.
Samouczek
Nawet doświadczeni gracze przyznawali, że czegoś takiego brakowało w premierowej wersji gry. Jest to mini (a właściwie mikro) przygoda, która nauczy podstaw obsługi gry. Prowadzeni za rączkę dotrzemy na arenę, gdzie nauczymy się podstaw walki (znaki, parowanie czy riposta). Na końcu będziemy musili zmierzyć się z przeciwnikami. Na podstawie wyniku walki gra zaproponuje odpowiedni dla umiejętności gracza poziom trudności.
Arena
Całkowicie oddzielny tryb rozgrywki, w którym Geralt musi mierzyć się z kolejnymi falami przeciwników. Za każdą wygraną otrzymuje cenne przedmioty, złoto za które można wynająć pomocników, oraz punkty. Najlepsi zawodnicy Areny rywalizują ze sobą na Wiedźmińskim forum. Czego można spodziewać się na arenie najlepiej przedstawi poniższy materiał filmowy:
Mroczny tryb rozgrywki
Przed wersją 2.0 gracze mogli wybierać pomiędzy poziomami trudności Łatwym, Normalnym, Trudnym oraz trybem Nagła Śmierć. W tym ostatnim nie można było dokonać zapisu sytuacji, a każda śmierć Białego Wilka oznaczała koniec rozgrywki. Teraz dochodzi do tego tryb Mroczny, który jest równie trudny jak Nagła Śmierć, jednak nie pozbawiono nas możliwości dokonywania zapisów sytuacji. Twórcy gry nie poprzestali jednak na wprowadzeniu tylko tej innowacji, ale też zaoferowali niemal 20 całkowicie nowych, "mrocznych" przedmiotów, w tym między innymi trzy zestawy zbroi (lekka, średnia i ciężka) i trzy zestawy mrocznych mieczy (3 srebrne i 3 stalowe).
CD Projekt RED po wydaniu łatki 2.0 ogłosił konkurs z nagrodą dla tego, kto pierwszy pochwali się ukończeniem gry w trybie Mrocznym. Okazało się, że pewnemu graczowi z Niemiec udało się przejść Wiedźmina 2 w trybie Mrocznym w nieco ponad 3 godziny!