Podstawowe dane techniczne:
- 4 klastry GPC (Graphics Processing Clusters)
- 7 bloków SMX z jednostkami wykonawczymi
- 1344 procesory strumieniowe
- 122 jednostki teksturujące
- 32 jednostki rasteryzujące
- 2 GB pamięci 256-bit GDDR5
Najważniejsze zmiany w stosunku do modelu referencyjnego:
- Autorski układ chłodzący
- Modyfikacje płytki drukowanej
- Podniesienie częstotliwości taktowania z 915/1502 MHz do 1098/1652 MHz
Zobacz zdjęcia karty: |
Tym razem przedstawiamy wam kartę z wyższej półki, która poradzi sobie w zasadzie każdej obecnie dostępnej grze, jak również tych, które pojawią się w najbliższych miesiącach. Granie w Full HD, to dla niej nie problem. My bawiliśmy się w rozdzielczości 2560x1600 i Zotac GeForce GTX 670 AMP! oferował naprawdę niezłą wydajność.
Producent zadbał, by karta wyróżniała się wśród innych GTX-ów 670. Zegar taktowania rdzenia został podniesiony z 915 do aż 1098 MHz, a pamięć z 1502 do 1652 MHz.
Komu mało, może przy pomocy programu do podkręcania jeszcze
bardziej podnieść szybkość działania gier. Zotac GeForce GTX 670 AMP! pozwalał na pracę z częstotliwością 1150/1850 MHz, co oczywiście wpłynęło na osiąganie kilku dodatkowych kl./s w grach.
Tym razem wymiary akceleratora już nie są tak małe, jak w przypadku wcześniej dwóch opisanych modeli. Długość w tym przypadku wynosi ok. 27 cm. Dodatkowo poza krawędzie płytki drukowanej wystają rurki cieplne. Pomimo sporej powierzchni PCB, elektronika i tak ledwo się zmieściła i wypełnia w zasadzie każde wolne miejsce.
Zotac GeForce GTX 670 AMP! otrzymał niestandardowy system chłodzący opracowany przez producenta. Wizualnie przypomina one chłodzenie z modelu GTX 660 AMP!, lecz różnica tkwi w szczegółach. Wielkość głównej radiatora jest o wiele większa, a ponadto zainstalowano dodatkowe aluminiowe radiatory na sekcji zasilania, pamięciach oraz pozostałej elektronice, która wytwarza nadmierne ilości ciepła. Jest także więcej rurek cieplnych, bo aż cztery.
Chłodzenie pozwalało utrzymać temperaturę chipu graficznego na poziomie ok. 70 stopni. To bardzo dobry wynik, jak na oferowaną wydajność. Plus za dobrą kulturę pracy wentylatorów: zastosowane chłodzenie jest cichsze od tego z karty referencyjnej.
Poniżej orientacyjna wydajność karty graficznej Zotac GeForce GTX 650 Ti AMP!
3DMark 11 - Ogólny wynik
Performance - Średni
Nvidia GTX 670 2GB (915/1500) | 7601 |
Zotac GTX 670 2GB AMP! (1098/1652) | 8800 |
BattleField 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Nvidia GTX 670 2GB (915/1500) | 52 41 |
Zotac GTX 670 2GB AMP! (1098/1652) | 59 47 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
Nvidia GTX 670 2GB (915/1500) | 36 26 |
Zotac GTX 670 2GB AMP! (1098/1652) | 43 30 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dirt: Showdown - DX11
2560x160, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Nvidia GTX 670 2GB (915/1500) | 35 29 |
Zotac GTX 670 2GB AMP! (1098/1652) | 43 34 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Max Payne 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
Nvidia GTX 670 2GB (915/1500) | 46 30 |
Zotac GTX 670 2GB AMP! (1098/1652) | 55 36 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Karta pozwalała na dobre osiągi w najnowszych grach w trybie obrazu 2560x1600. Różnica na tle referencyjnego GeForce GTX 670 jest odczuwalna gołym okiem. Dodatkowe kilka kl./s w tak trudnych ustawieniach detali pomagało uzyskać odpowiednią płynność obrazu.
Najważniejsze zalety karty Zotac GeForce GTX 670 AMP!
- Fabrycznie podkręcona
- Dobra wydajność w trybie 2560x1600
- Dobra wydajność chłodzenia
- Niezła kultura pracy chłodzenia
- 5 lat gwarancji