Podstawowe dane techniczne:
- 2 lub 3 klastry GPC (Graphics Processing Clusters)
- 4 bloków SMX z jednostkami wykonawczymi
- 768 procesorów strumieniowych
- 64 jednostek teksturujących
- 16 jednostek rasteryzujących
- 1 lub 2 GB pamięci 128-bit GDDR5
Najważniejsze zmiany w stosunku do modelu referencyjnego:
- Autorski układ chłodzący
- Modyfikacje płytki drukowanej
- Podniesiona częstotliwość taktowania z 925/1350 na 1033/1550 MHz
Zobacz zdjęcia karty: |
Akcelerator polecamy nieco mniej wymagającym użytkownikom, posiadający monitory wyświetlające obraz w 1680x1050. W takim trybie karta sprawdzi się idealnie, oferując wysoką liczbę kl./s przy uwzględnieniu wysokich detali grafiki. Na pokładzie niniejszego GTX-a 650 Ti znajdziemy 2 GB pamięci operacyjnej o interfejsie 128 bit. Dodatkowym plusem jest wysoki zegar taktowania rdzenia graficznego i pamięci operacyjnej, co wpływa na lepsze wyniki w grach. Tym bardziej, że Nvidia nie zaimplementowała w układzie GeForce GTX 650 Ti funkcji GPU Boost, czyli turbo, która zmieniała częstotliwość akceleratora „w locie”.
Długość karty wynosi ok. 15,5 cm. Tyle do tej pory mierzyły akceleratory z segmentu low-end. Powinna się zmieścić nawet w mniejszych obudowach, typu mini ATX.
Laminat płytki drukowanej został pomalowany na czarny mat – charakterystyczny dla wszystkich ostatnio wydanych akceleratorów firmy Zotac. Na jej powierzchni wlutowano w sumie osiem układów pamięci RAM firmy Hynix – cztery na awersie i tyle samo na rewersie. Chłodzeniu podlegają jednak tylko te moduły, które znajdują się po stronie wentylatora.
Zotac w zasadzie od niedawna stosuje autorski system chłodzący – przynajmniej w porównaniu z kartami graficznymi innych producentów. Choć swoimi możliwościami nie zawsze jest w stanie dorównać konkurencyjnym chłodzeniom, to jednak stanowi lepszy wybór, niż referencyjny system.
Znajdujący się na Zotac GeForce GTX 650 Ti AMP! wentylator pracował stosunkowo cicho i w ogólnie oceniamy go pozytywnie. Plus za dość prostą budową, dzięki czemu gabaryty karty graficznej nie musiały być zwiększone. To niepozorne chłodzenie złożone jest z wentylatora o średnicy 85 mm oraz okrągłego aluminiowego radiatora. Pod obciążeniem chip graficzny rozgrzewał się do ok. 62 stopni Celsjusza.
Śledź akceleratora został wyposażony w cztery złącza, do których możemy podłączyć monitor lub telewizor.
Są to podwójne wyjścia DVI i HDMI.
Poniżej orientacyjna wydajność karty graficznej Zotac GeForce GTX 650 Ti AMP!
3DMark 11 - Ogólny wynik
Performance - Średni
Nvidia GTX 650 Ti 2GB (925/11350) | 4650 |
Zotac GTX 650 Ti 2GB AMP! (1033/1550) | 5100 |
BattleField 3 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Nvidia GTX 650 Ti 2GB (925/11350) | 47 36 |
Zotac GTX 650 Ti 2GB AMP! (1033/1550) | 54 43 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16
Nvidia GTX 650 Ti 2GB (925/11350) | 37 28 |
Zotac GTX 650 Ti 2GB AMP! (1033/1550) | 41 30 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Dirt: Showdown - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Nvidia GTX 650 Ti 2GB (925/11350) | 32 26 |
Zotac GTX 650 Ti 2GB AMP! (1033/1550) | 36 30 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Max Payne 3 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16
Nvidia GTX 650 Ti 2GB (925/11350) | 35 22 |
Zotac GTX 650 Ti 2GB AMP! (1033/1550) | 41 30 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Kartę zmusiliśmy do pracy w rozdzielczości 1680x1050 przy uwzględnieniu najwyższych detali graficznych. W takich warunkach oferowała dobrą wydajność, a należy dodać że wymagania powyższych gier są bardzo wysokie. Po wyłączeniu niektórych szczegółów, jak m.in. jakość tekstu bądź stopień cieniowania, można grać w rozdzielczości 1920x1080.
Najważniejsze zalety karty Zotac GeForce GTX 650 Ti AMP!
- Fabrycznie podkręcona
- Dobra wydajność w trybie 1680x1050
- Niezłe możliwości systemu chłodzącego
- Niewielkie wymiary
- 5 lat gwarancji