Adobe kupił Oculus Medium - program do rzeźbienia w wirtualnej rzeczywistości
Medium dołącza do rodziny Adobe. Z wpisu na stronie Oculus dowiadujemy się, że Adobe kupił program do rzeźbienia w rzeczywistości wirtualnej, stworzony w 2016 roku przez należącą do Facebooka firmę VR. Nowych aktualizacji doczekamy się już w 2020 roku.
Medium ma pozostać bezpłatne dla osób posiadających system wirtualnej rzeczywistości Oculus.
Na razie nic nie ulega zmianom, jednak w przyszłości Adobe ma wprowadzić więcej funkcji i ulepszeń. Plany firmy zakładają uzupełnienie przez Medium programu do tworzenia tekstur 3D (Adobe Substance). Program bardzo pasuje do istniejących już ofert Adobe.
Medium i wirtualna rzeczywistość
Medium w założeniu miało być programem dla użytkowników masowych, ale okazało się doskonałym narzędziem dla twórców gier AAA, niezależnych, VFX i wszelkiej maści artystów, czyli idealny target klienta Adobe. Ekipa Medium pragnie zachować istniejącą społeczność zgromadzoną wokół wirtualnej rzeczywistości. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdzie społeczność jest niewielka. Użytkownicy (którymi są zarówno profesjonaliści jak i amatorzy) w dużej mierze są odpowiedzialni za wskazywanie kierunku, w jakim ma iść korzystanie z dostępnych narzędzi VR. Sprzedanie Medium firmie Adobe jest istotnym wydarzeniem w społeczności, pokazującym nieustanny rozwój oprogramowania dla wirtualnej rzeczywistości. Pokazuje to jasno, że niebawem VR nie posłuży nam już jedynie do grania w gry.
Dlaczego Oculus sprzedał Medium?
Oculus wydaje się bardziej skupiać na rozwoju Quill, programu do malowania skierowanego do artystów. To intuicyjne narzędzie do tworzenia ilustracji i animacji, pozwalające użytkownikowi tworzyć w wirtualnej rzeczywistości na niekończącej się powierzchni. Firma najwyraźniej uznała, że Medium lepiej sprawdzi się dla osób projektujących tradycyjnie w 3D. W takim wypadku faktycznie sprzedanie programu Adobe mogło być dobrym posunięciem.
Wpływ Adobe na świat VR
Medium będzie mógł dalej się rozwijać i być coraz lepszym narzędziem dla artystów, umacniając swoją pozycję profesjonalnego programu do rzeźbienia 3D. Wielu zastanawia się jakie zmiany i nowości zostaną wprowadzone w najbliższej przyszłości przez Adobe. Obecnie program jest bezpłatny.
Gigant przoduje na rynku w oprogramowaniu graficznym, zatem na pewno możemy spodziewać się wielu efektów i unowocześnień w samych narzędziach do kreowania świata 3D. Jednak wielu przeciwników polityki stosowanej przez firmę może być niezadowolonych z decyzji sprzedaży podjętej przez Oculus.
Czy to wszystko wyjdzie użytkownikom na dobre okaże się w 2020 roku. Warto być na bieżąco i samemu zobaczyć ewolucję Medium.
Źródło: Oculus
Warto zobaczyć również:
- Gogle Oculus Go kosztują 199 dolarów i nie potrzebują mocnego peceta
- Oto 5 najgorętszych gier zmierzających na PlayStation VR (ze State of Play)
- Skoki narciarskie w goglach VR? Brzmi jak coś, czego bardzo (nie) chce się spróbować
- Telefrag VR - dynamiczne strzelanie w rzeczywistości wirtualnej
Komentarze
4