Neal Robison, przedstawiciel AMD, w wywiadzie dla serwisu X-bit labs powiedział, że technologia Fusion bez większych problemów mogłaby się pojawić w przyszłych generacjach konsol gier.
Zastosowanie Fusion, czyli układów scalonych, które zawierają w sobie rdzenie zgodne z architekturą x86 i procesor graficzny, w konsolach ma - według Robisona - sens. Przyszłe jednostki Fusion typu System-on-chip można by stosunkowo łatwo dostosować do wymagań każdego z trzech graczy rynku konsol - Microsoftu, Sony, czy Nintendo.
Warto przeczytać: | |
Microsoft zacieśnia współpracę z ARM |
Jak widać AMD nie wątpi w siłę swojej idei, bo - jak wynika z wywiadu - nie mówi "nie" także tabletom, smarfonom, czy serwerom. Robison zastrzega, że na pewno łatwiej będzie przeskalować rdzeń x86 wraz z dobrym układem graficznym do potrzeb smarfonów, niż przejść w górę z ARM od telefonów do komputerów stacjonarnych. Wydaje się więc, że Fusion można dopasować do wszystkiego, jednak nadal potrzeba na to czasu. Zapewne takich rewelacji doczekamy się dopiero w następnej serii.
Z drugiej strony wyłaniają nam się zupełnie inne plany konkurencji. Ken Brown, przedstawiciel NVIDII, przedstawia projekt Denver, jako ten, który swoim zakresem obejmie zarówno laptopy, jak i superkomputery. Byłoby to scalenie ze sobą jednostki graficznej "Maxwell" z rdzeniami typu ARM. Podobne połącznie możemy już spotkać w innym produkcie "zielonych", mianowicie platformie Tegra 2. Ten produkt, który miałby ukazać się w 2013 roku, również mógłby znaleźć miejsce w konsolach gier. Czy, a jeżeli to który z pomysłów będzie strzałem w dziesiątkę? Na odpowiedź przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Źródło: X-bit labs
Polecamy artykuły: | ||
Muzyka - z YouTube, MP3, do pobrania i na życzenie | Google Chrome - 20 świetnych wtyczek | Nvidia 3D Vision Surround - 3D na trzech monitorach |
Komentarze
16prędzej zobaczymy jakiegoś następce Cell`a a jeśli Fusion to mocno zmodyfikowane by uniemożliwić albo utrudnić łamanie zabezpieczeń,
w końcu tu o kasę chodzi
Zaś Fusion to szybka sklejka CPU i GPU, które nie były projektowane do ścisłej współpracy w jednym krzemie. Od strony wsparcia softwarowego to tradycyjnie żenada.
Zresztą procesory x86 w konsolach to już przeszłość - kiepska wydajność i duże zużycie prądu.
Jak Wii. No Wii mimo słabego sprzętu wyprzedził grywalnością wszystko.
ARM niestety ma koniec rozwoju... To znaczy, wydajność będzie rosła, ale już nie tak bardzo. Dotychczas wzrost wydajności ARM opierał się na zwiększeniu zegara. Teraz dochodzimy do etapu P4...
... Koniec możliwości. Kolejne architektury ARM wprowadzają "wzrosty" wydajności. Jednak to nie będzie tak jak P4->C2D.
Dzisiejsze 2,5GHz ARMowe konstrukcje są świetne, ale x86 pod względem wydajności jest poza zasięgiem.... Jedynie PowerPC IBM może tu rywalizować...
... To właśnie tutaj next gen fusion ma rywala. Dlatego moim zdaniem NV ze swoim ARM ma mniejsze szanse niż AMDx86....
... Jednak w zastosowaniach mobilnych NV zgarnia na dzień dzisiejszy cały rynek. Bo wydajność w x86 jest okupiona konsumpcją ogromną.
Inna sprawa. Jesli nextgenowa konsola ktora ma wyjsc za 2 lata miala by na pokladzie grafike pokroju Radek 6870, to w momencie wyjscia na rynek juz bylaby mocno przestarzala.
Mysle ze 4-6 rdzenie w konsoli w zupelnosci wystarczy, do tego grafika na poziomie Radka 6990 minimum + 4GB RAM.
Jesli konsola NG od MS bedzie miala slabsza konfiguracje to bedzie bieda z nedza.
PS. Mysle tez ze konsola od MS bedzie nowoczesniejsza i wydajniejsza od PS4.
Pozdrawiam