Udoskonalona technologia zaoferuje lepszą szczegółowość włosów, roślinności i sierści zwierząt.
Pamiętacie technologię AMD TressFX, która urealniła włosy Lary Croft w najnowszej części gry Tomb Raider? Jak się okazuje, producent ma w planach jej udoskonaloną wersję – pierwsze szczegóły na jej temat poznaliśmy na konferencji AMD Developer Summit APU13 w Kalifornii.
Technologia TressFX 2.0 została przeprojektowana i wyposażona w nowe rozwiązania. W efekcie ma ona działać szybciej oraz oferować jeszcze większą szczegółowość – w tym przypadku już nie tylko włosów, ale również roślinności (trawy) i sierści zwierząt.
Producent chwali się, że czas renderowania na karcie graficznej Radeon R9 290 skrócił się z prawie 2 do prawie 1 ms, natomiast na trochę słabszym Radeonie R9 280X z około 2,5 do nieco ponad 1 ms.
W nowej wersji zostaną również wprowadzone miękkie cienie oraz funkcja LoD (Level of Detail), która będzie sterować poziomem szczegółowości obiektu znajdującego się w odpowiedniej odległości od punktu widzenia – przy większych dystansach włosy lub roślinność powinny być mniej skomplikowane, a zatem łatwiejsze do wygenerowania przez procesor graficzny.
Warto również wspomnieć, iż zalety technologii TressFX 2.0 będziemy mogli podziwiać w większej liczbie gier niż w przypadku TressFX (obecnej tylko w produkcji studia Crystal Dynamics). Niebawem producent ma udostępnić jej próbkę w najnowszym pakiecie programistycznym Radeon SDK.
Źródło: ComputerBase
Komentarze
32Niestety nVidia nie jest zainteresowana dbaniem o graczy wyposażonych w karty konkurencji.
Rozmowy na temat udzielenia AMD licencji na wykorzystanie PhysX w Radeonach zakończyły się fiaskiem za czasów HD4000 z powodu kosmicznej ceny.
Jakiś czas później nVidia zablokowała w sterowniku możliwość parowania kart Radeon (grafia) + GeForce (PhysX) mimo że rozwiązanie to działało dobrze.
Demo FurPhysX zarzyna GTX Titan podczas renderowania futra 1 wilka w 1024x768. Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie odważy się tego puścić na CPU (chyba że obniży efekt do 15% ale jaki to będzie wtedy miało sens?)
To było demo, jest szansa że finalna wersja będzie szybsza.
Natomiast jeśli TressFX 2.0 na prawdę tak przyspieszyło to jest to bardzo dobra nowina dla posiadaczy kart obu stajni.
AMD go home!