Wydajność procesora AMD Trinity A10-5800K w grze XCOM: Enemy Unknown - test
Integra AMD daje radę
Niedawna premiera nowego APU firmy AMD, czyli Trinity ujawniła, że firma wciąż nie ma konkurencji, jeśli chodzi o wydajność zintegrowanej grafiki. W teście premierowym sprawdziliśmy jak radzi sobie ona w grach Sleeping Dogs, DiRT: Showdown oraz Borderlands 2.
Również nowa wersja World of Tanks nie oparła się naszym zakusom. Nie zamierzamy oczywiście na tym poprzestać i będziemy sprawdzać, jak AMD Trinity radzi sobie z nowymi tytułami, które pojawiają się na rynku.
Gra XCOM: Enemy Unknown będąca remake'iem hitu sprzed lat właśnie pojawiła się na rynku. Dla wielu starszych graczy będzie ona swoistym "powrotem do przyszłości", młodsi będą mogli sprawdzić, w co zagrywano się osiemnaście (18!) lat temu, bo wtedy też gra UFO: Enemy Unknown miała swoją premierę.
W testach wykorzystaliśmy wersję demo (jest ona dostępna w serwisie Steam), etap testowy obejmował zarówno gameplay, jak i krótkie cutscenki.
Konfiguracja platformy testowej:
- APU: AMD A10-5800K
- RAM: Patriot Viper 2 x 2GB 1866MHz
- Płyta główna: Gigabyte GA-F2A85X-UP4
- Dysk: Kingston SSDNow 200V+ 128GB
- Zasilacz: be quiet! Pure Power L7 350W
XCOM: Enemy Unknown
[kl./s.] ustawienia niskie
1280 x 720 | 46 36 |
1680 x 1050 | 26 20 |
1920 x 1080 | 23 17 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Dla zintegrowanej grafiki przypisaliśmy 1GB pamięci graficznej, jednak pomimo tego, zwiększenie rozdzielczości poważnie odbiło się na szybkości działania gry. Pamiętajmy, że jest to wersja demo, więc szybkość działania gry może jeszcze ulec zmianie. Również nowe wersje sterowników mogą być w tym pomocne (wykorzystaliśmy sterowniki WHQL 12.8).
Źródło: informacja własna
Komentarze
34Chodzi mi o typowego, mało wymagającego użytkownika, bo wiadomo, że nowa architektura dużo lepiej wspiera obecne rozwiązania(co za tym idzie lepiej sobie radzi w programach wykorzystujących np OpenCL)
Jak na nową produkcję, gdzie APU sobie radzi, to trzeba dać +. Nie każdy musi śmigać w fps. Takie APU do strategii torowych będzie ekstra, dla takiego "zapalonego" gracza jak ja.
Ja grałem na laptopowym core i3 z jego integrą w League of legends w 1366x768 na medium i było średnio ok 30 FPS więc myślę że na trinity będzie znacznie więcej
APU było kręcone czy nie ?
A słyszałem, że jest krótkie.
Jednym słowem dla mnie fail, tak samo jak reszta integr. Jeśli nie osiągną przynajmniej 30FPS w średnio-niskich ustawieniach to nie mamy o czym mówić, tylko do kompów biurowych, HTPC.