Pełnię swoich możliwości najnowsza odsłona serii pokarze na najmocniejszych komputerach.
Na brak informacji dotyczących gry Battlefield 4 z pewnością narzekać nie możemy. Dopiero co mieliśmy okazję poznać nową wersję Battleloga, a już trzeba ponownie pochylić się nad tą wyczekiwaną produkcją.
Od Battlefielda4 wymagać będzie się bardzo wiele, a jednym z tych elementów, który wydaje się tutaj obowiązkowy to doskonałej jakości oprawa graficzna. Za tą odpowiadać ma nowa wersja silnika Frostbite, ale nie obejdzie się rzecz jasna bez odpowiednio mocnego sprzętu. Choć wymagania sprzętowe Battlefield 4 mają być podobne do tych z gry Battlefield 3, to najprawdopodobniej zostaną jednak trochę zwiększone, a pełnię swoich możliwości najnowsza odsłona serii pokaże na najmocniejszych komputerach.
Właśnie dowiedzieliśmy się, że Battlefield 4 skorzysta z dobrodziejstw DirectX 11.1, co zapewnić ma najwyższej jakości oprawę graficzną i jednocześnie płynniejsze działanie gry. Wszystko pięknie, ale zapewne większość z Was zorientowała się już, gdzie jest haczyk.
Po pierwsze, DirectX 11.1 obsługiwany jest jedynie przez system Windows 8 i 8.1, a z platform tych nie korzysta zbyt wielu graczy. Poza tym, z DirectX 11.1 w pełni zgodne są jedynie karty graficzne AMD Radeon HD serii 7000.
Ile osób dysponuje komputerami z takim pakietem? Pozostaje zatem mieć nadzieję, że również pod starszymi systemami operacyjnymi i wydajnymi kartami graficznymi, ale tymi z logo Nvidia, oprawa graficzna Battlefield 4 nie będzie budziła zastrzeżeń.
Źródło: techpowerup, edge-online
Komentarze
50a nawet gdyby były minimalne różnice to nie będę systemu zmieniał.
Niby nic twórczego ale to chyba najbardziej odpowiednia reakcja na tę wiadomość.
Po3. Obiło mi się gdzieś o uszy, że to rozwiązanie jest czysto software'owe, więc wszystko zależy od sterowników karty graficznej oraz aktualizacji Windowsa. Ponadto na konkurencyjnym portalu w newsie autor poinformował, że cała ta "technologia" Microsoftu nie jest niczym nowym i już od dawna funkcjonuje zarówno u Intela jak i AMD. Nie podam linku, bo nie mogę, ale chyba za cytat mi komentarza nie usuną, także poniżej wklejam kawałek newsa:
"Warto przypomnieć, że MDB nie jest jakimś przełomowym wynalazkiem Microsoftu – podobne, a nawet lepsze rozwiązania wykorzystuje zarówno Intel jak i AMD w OpenCL (rozszerzenia do OpenCL od tych producentów procesorów pozwalają nie tylko na bezpośredni zapis i odczyt CPU z buforów GPU, ale też operację w drugą stronę – udostępnienie GPU pamięci alokowanej przez CPU). Podobnie podpatrzona z OpenCL jest inna nowość w Windows, czyli linkowanie shaderów HLSL programiści mogą tworzyć prekompilowane funkcje HLSL, budować z nich biblioteki, a następnie linkować je do shaderów w momencie uruchomienia, w efekcie wykorzystując wydajniejszy, prekompilowany kod, gdy tylko pojawią się niezbędne informacje do ukończenia obliczeń."
Link:
http://techreport.com/news/23907/windows-7-update-brings-some-dx11-1-features
Co mi tam, sprawdzę nową platformę na w8. Problemy znikły. Może stery były optymalizowane pod najnowszy system czyli w8. Już się przyzwyczaiłem i nie marudzę.
a ponoć mają być tam też przedmioty które wyrenderuje tylko radeon np te ptaki