Sprzęt fotograficzny marki Canon po umieszczeniu w kosmosie ma na siebie zarabiać. I to konkretne pieniądze.
Start skonstruowanego przez Canona satelity na pokładzie którego umieszczona została elektronika bazująca na aparacie cyfrowym tej firmy, przewidziano na marzec 2017 roku. Satelita dostanie się na orbitę Ziemi z pomocą Indyjskiej rakiety wystrzelonej z kosmodromu w Satish Dhawan .
Satelita jest niewielkim urządzeniem o rozmiarach 85x50x50 cm i wadze 65 kilogramów. Będzie okrążał Ziemię na wysokości około 500 km. Jego przeznaczeniem jest fotograficzna dokumentacja dla celów komercyjnych, badawczych, związanych z ochroną środowiska i przed kataklizmami. Canon chce na swoim produkcie zarabiać - do roku 2020 zyski mają wynieść prawie 500 milionów dolarów, a dekadę później prawie miliard.
Takie zdjęcia można wykonawać z orbity - sprzęt Canona ma być dużo precyzyjniejszy
Rachunki można na razie odłożyć na bok, przyjrzyjmy się czym będzie dysponował wspomniany satelita.
Zainstalowana aparatura to mini teleskop (przyp. red), który połączono z aparatem bazującym na technologii stosowanej w lustrzankach Canon EOS 5D. Na razie nie znamy szczegółów, więc można tylko spekulować jaki to miałby być model, ale z pewnością jeden z najnowszych. Choć wcale nie musi to być 5D Mark IV czy 5D S - przy sensorach stosowanych w kosmosie konieczny jest pewien umiar co do stopnia integracji.
Trudno też powiedzieć wprost czy będzie to po prostu lustrzanka z podłączonym obiektywem lub inną aparaturą optyczną, czy z EOSa 5D pozostanie jedynie sensor i elektronika. Osobiście stawiałbym na to drugie, gdyż warunki panujące na orbicie sugerują zastosowanie solidniejszej konstrukcji niż sam korpus aparatu (nawet jeśli umieszczony w obudowie satelity).
Rozdzielczość zdjęć, które będzie wykonywał fotosatelita Canona wyniesie około 1 metra. W przypadku wybranego obiektu, satelita będzie miał okazję na wykonanie zdjęć 15 razy w ciągu dnia - tyle razy będzie bowiem okrążał ziemie po wspomnianej 500 km orbicie.
Pierwsze dwa lata pracy satelity będą poświęcone na testy sprzętu i promowanie oferty wśród potencjalnych klientów.
Źródło: Canon
Komentarze
3