Stojak automatycznie dostosowujący ustawienie monitora, inteligentny asystent słuchowy oraz innowacja z branży reklamy cyfrowej to tylko kilka spośród ciekawostek opracowanych w ramach programu C-Lab, które Samsung pokaże podczas CES 2019.
Od 2016 roku firma Samsung prezentuje na targach w Las Vegas projektory opracowane przez jej kreatywnych pracowników w ramach programu C-Lab (Creative Lab). Podczas CES 2019 światu pokazanych zostanie osiem takich innowacji – co to będzie?
Zobaczymy między innymi ciekawostkę ze świata reklamy cyfrowej. Pod projektem o nazwie Tisplay kryje się mianowicie technologia, która rozpoznaje płaszczyznę tworzoną przez strój osoby nagrywanej w czasie rzeczywistym i umieszcza na niej materiał reklamowy, wyglądający tak jakby był nadrukowany na ubraniu. Efekt? Brak okienek reklamowych lub przerw, a jednak pojawianie się takich treści na wideo.
Projekt aiMo (dzięki specjalnemu gadżetowi podobnemu nieco do gogli VR) pozwalać ma na rejestrowanie dźwięku ASMR w wysokiej jakości poza studiem nagraniowym. SnailSound z kolei jest rozwiązaniem dla osób niedosłyszących – składają się na niego: słuchawka douszna i aplikacja, która wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji, by sprawnie wzmacniać zbyt ciche dźwięki i blokować towarzyszące im hałasy.
MEDEO to nazwa usługi do automatycznego edytowania nagrywanego wideo w czasie rzeczywistym. Dzięki sztucznej inteligencji wykrywa kontekst i analizuje każdą scenę, by zintegrować z filmem efekty wizualne i muzykę w tle. Jak zapowiada Samsung, oferuje ona „wymagający zaledwie jednego kliknięcia, w pełni zautomatyzowany profesjonalny rendering”.
Wśród projektów C-Lab znajdują się także akcesoria. To Grin Monitor Stand (stojak do monitora z sensorem na bieżąco monitorującym ułożenie ciała użytkownika, który automatycznie dostosowuje ustawienie urządzenia, by zachowana została prawidłowa pozycja) oraz alight (lampa biurkowa, która automatycznie dostosowuje światło do wykrytej czynności, np. nauki lub relaksu).
Zaprezentowana zostanie również usługa PRISMIT, której autorzy obiecują lepsze dobieranie artykułów na dany temat, to znaczy takie, by uchwycony został konkretny kontekst. Dopełnieniem całości będzie natomiast Perfume Blender – aplikacja, która na podstawie podesłanych zdjęć ulubionych perfum zaproponuje użytkownikowi nowy „zapach”, który powinien mu przypaść do gustu.
C-Lab to program inkubacyjny dla pracowników. Mogą oni zakładać start-upy i liczyć na wsparcie Samsunga, nie tylko finansowe. W ten sposób gigant stara się zachęcać ich do kreatywnego myślenia i rozwijania projektów, na których wszyscy mogą skorzystać.
Źródło: Samsung
Komentarze
2