Company of Heroes 2 nie imponuje dobrą optymalizacją
Miłośnicy strategii czasu rzeczywistego czekali na drugą część Company Of Heroes naprawdę sporo czasu. Pomimo problemów firmy THQ gra jednak w końcu pojawiła się na rynku. Company Of Heroes 2 okazała się niezłą, ale niedopracowaną grą.
Wśród zalet nasz recenzent wymienia ciekawą kampanię fabularną, sporo nowych pomysłów, odblokowywane bonusy, dużą ilość przeróżnych osiągnięć, dobrą oprawę graficzną i niezły klimat. Wśród wad - kiepską sztuczną inteligencję przeciwników, błędy silnika fizycznego, słabą optymalizację i słabe zbalansowanie rozgrywek sieciowych.
Często powtarzającym się zarzutem jest kiepska optymalizacja - gracze narzekają, że po raz kolejni zostali testerami beta, podczas gdy producent wprowadza niezbędne poprawki do gry już po premierze.
Sprawdziliśmy działanie gry w wersji 3.0.0.9720 na karcie graficznej ze średniego segmentu, jaką jest Radeon HD 7790 1 GB (wersja OC). Wykorzystaliśmy wbudowany w grę benchmark.
W testach wykorzystaliśmy następującą platformę testową:
- procesor: AMD FX 8350
- płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
- RAM: Corsair Vengeance 2 x 8 GB 1866 MHz CL9
- karta graficzna: Gigabyte Radeon HD 7790 OC
- dysk: Kingston SSDNow V200+ 128 GB
- system: Windows 7 64-bit SP1
- sterowniki: Catalyst 13.4 WHQL
Wykorzystanie rdzeni procesora i pamięci RAM
Company of Heroes 2: 1920 x 1080
[kl./s.]
Najniższe – rozdzielczość 0,5 | 55 40 |
Najniższe – rozdzielczość 0,66 | 53 37 |
Najniższe | 48 32 |
Średnie | 40 29 |
Najwyższe | 34 25 |
Najwyższe - AA Niskie | 32 18 |
Najwyższe - AA Średnie | 24 15 |
Najwyższe - AA Wysokie | 9 3 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Słowo wyjaśnienia należy się opcji "Rozdzielczość rozgrywki - 0,5 i 0,66". To nic innego jak skalowanie obrazu - gra renderowana jest w niższej rozdzielczości i rozciągana na większy ekran. Wyniki, jak widać, nie są imponujące, a dodatkowo grze zdarzają się przycięcia, które redukują liczbę klatek niemal do poziomu zerowego. Mamy nadzieję, że producent gry szybko udostępni kolejne łatki usprawniające wydajność.
Źródło: informacja własna
Komentarze
252. Wygląda coraz bardziej jak konsolowa nawalanka dla hamburgerów.
3. Względem jedynki jest raczej skomlącym pieskiem niż nową erą gatunku...
Szybko taktowany pentium będzie miał podobne lub lepsze wyniki.
Gra potrzebuje dużej ilości pamięci i co najmniej średniej klasy grafiki oraz maksymalnie wydajnego rdzenia.i5 kręcony będzie tu najlepszy.