Internet

Nowość w Minecraft. Bo cyberbezpieczeństwo to podstawa

przeczytasz w 2 min.

Charakter gier zmienił się na tyle, że nie można pominąć tej formy rozrywki w kontekście Dnia Bezpiecznego Internetu. Minecraft Education ewoluuje na naszych oczach. Oto nowa zawartość, której rdzeniem jest cyberbezpieczeństwo (i dobra zabawa!).

Minecraft to coś więcej niż gra – Minecraft to niemalże styl życia. W przyszłości na dużym ekranie zmaterializuje się film Minecraft, a oprócz aspektu czysto rozrywkowego kłania się również ten edukacyjny. Dość wspomnieć o projekcie Hours of Code: Escape Estate, mapie Artemis: Budowa rakiety, czy przedsięwzięciu pod tytułem Mówię po polsku z Minecraft!.

Edukacyjny charakter gry Minecraft jest ważny w kontekście Dnia Bezpiecznego Internetu. Ogromne zainteresowanie grą Minecraft, w przeróżnych wariantach, to jednocześnie spore wyzwanie dla twórców. To jedna z tych gier, która znajduje się na celowniku hakerów, a nawet – prorosyjskich propagandystów.

Minecraft stawia na cyberbezpieczeństwo

Widzimy więc wyraźnie, że młody gracz Minecrafta jest narażony na rozmaite niebezpieczeństwa. I tu pojawia się kreatywna zawartość, czyli Minecraft CyberSafe: Good Game. Na czym polega ta edukacyjna przygoda i jakie są jej walory?

Graczom powierzono unikalne scenariusze naszpikowane wyzwaniami, które ujawnią tajniki zdrowego i bezpiecznego korzystania z sieci. Co więcej, gracze zdobędą wiedzę, jak reagować i radzić sobie w sytuacjach nieprzyjemnych, gdzie mogą pojawić się złe emocje.

A panowanie nad złymi emocjami jest bardzo ważne. Zarówno w życiu realnym, jak i w rozgrywce sieciowej. To olbrzymi problem gier i widać go wyraźnie w Call of Duty: Modern Warfare III, gdzie twórcy nieustannie walczą z toksycznością, sięgając przy tym po nowatorskie narzędzia.

Microsoft wyznacza sobie cel i konsekwentnie do niego dąży

Strategia Microsoftu zakłada nieustanny rozwój Minecraft Education, co pomoże “przygotować uczniów na przyszłość, rozwijając umiejętności przyszłościowe”. Całość jest rzecz jasna podana w przystępnej formie, co pokazują minione przedsięwzięcia, zaś próg wejścia do edukacyjnych projektów nie czyni z nich zawartości ekskluzywnej (kto wie, może wkrótce to samo będzie można napisać o innych grach, bo podobno Starfield na PS5 pojawi się w tym roku).

Nawet ci gracze, którzy zdecydują się na to, by podróżować przez edukacyjne piksele, powinni mieć świadomość, że zagrożenia mogą czaić się w nieoczekiwanych miejscach, które na pierwszy rzut oka nie są związane z grami. Takie myślenie może być zgubne.

Zagrożenia są wszędzie

Jak wynika z raportu DFC Intelligence Global Game Consumer Market Overview, na świecie jest 3,7 mld graczy. Warto mieć świadomość tego, że następuje zmiana pokoleniowa i to, co dla gracza 30+ jest oczywiste, oczywistym nie musi być dla młodszego entuzjasty wirtualnej rozrywki.

Warto więc edukować młodzież, by ta przypadkiem nie rzuciła się na "pakistańskie" PlayStation 5 za 5 zł i szanowała swoje dane. Co więcej, w erze fotorealistycznych gier (np. Unrecord czy Bodycam) problemem może okazać się odróżnienie prawdziwych zdarzeń od tych fikcyjnych, a przekonał się o tym pewien brytyjski polityk.

Źródło: Xbox, benchmark.pl, polygamia.pl, zdjęcia otwarcia: Xbox

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login