Cyberpunk 2077 nie wykorzystuje pełnej mocy procesorów AMD - jest sposób, by to naprawić
Cyberpunk 2077 i procesor AMD to nienajlepsze połączenie? Nic bardziej mylnego! Jest sposób, by poprawić wydajność na jednostkach Ryzen.
Cyberpunk 2077 został pozytywnie odebrany przez recenzentów, ale gra nadal boryka się z wieloma problemami – jednym z nich jest słaba optymalizacja pod procesory AMD. Jest jednak sposób, aby temu zaradzić i uzyskać lepszą wydajność.
Cyberpunk 2077 nie wykorzystuje potencjału procesorów AMD
Temat naświetlił użytkownik UnhingedDoork z serwisu Reddit – chodzi o wykorzystanie potencjału procesorów AMD (a w szczególności technologii wielowątkowości SMT).
Wykres obciążenia procesora AMD Ryzen 9 5950X - gra wykorzystuje tylko fizyczne rdzenie (logiczne pozostają nieobciążone)
Po uruchomieniu gry, w menadżerze zadań można zaobserwować, że proces obciąża tylko fizyczne rdzenie procesora, natomiast rdzenie logiczne pozostają nieobciążone. Dla porównania, w przypadku układów Intela obciążone są wszystkie rdzenie fizyczne i logiczne.
Nie wiadomo dlaczego Cyberpunk nie potrafi wykorzystać potencjału procesorów AMD (zwłaszcza, że jego premiera była przekładana właśnie w celu lepszego dopracowania działania). Mamy nadzieję, że sytuacja poprawi się po wydaniu kolejnych poprawek.
Jak poprawić wydajność Cyberpunk 2077 na procesorach AMD?
Użytkownik chaosxk znalazł prosty sposób, by rozwiązać problem – w tym celu wystarczy zmodyfikować plik uruchamiający grę Cyberpunk 2077 (wcześniej warto wykonać jego kopię zapasową).
- Ściągnij i zainstaluj program HxD hex editor
- Otwórz w HxD hex editor plik EXE uruchamiający grę (w edycji GOG jest on w folderze "Cyberpunk 2077/bin/x64")
- Wybierz opcję Znajdź -> Znajdź , a następnie wybierz zakładkę „wartość Hex”
- Wpisz w okienko wyszukiwania wartość „75 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08” (bez cudzysłowów) i kliknij OK
- Wklej zamiast podświetlonej sekwencji wartość „74 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08” (bez cudzysłowów) i kliknij opcję zapisz
- Możesz wyłączyć program
Poniżej znajdziecie jeszcze szybki instruktaż w formie filmiku.
Wykres obciążenia procesora AMD Ryzen 9 5950X po edycji pliki - gra wykorzystuje fizyczne i logiczne rdzenie
Gra z edytowanym plikiem obciąża wszystkie rdzenie logiczne procesora. Według testów, taka modyfikacja może poprawić wydajność w konfiguracjach z procesorami z mniejszą liczbą rdzeni (np. 4-rdzeniowych/8-wątkowych lub 6-rdzeniowych/12-wątkowych). W modelach z większą liczbą rdzeni (8-rdzeniowe/16-wątkowe, 12-rdzeniowe/24-wątkowe czy 16-rdzeniowe/32-wątkowe) wydajność może jednak się pogorszyć.
Dajcie znać jeżeli testowaliście modyfikację i czy rzeczywiście pozwoliła ona zwiększyć płynność animacji.
Źródło: VideoCardz, YouTube @ Kephren
Zobacz więcej o Cyberpunk 2077:
- Cyberbug 2077 nie podbija starszych konsol. Sony oddaje pieniądze niektórym graczom
- Wstawaj Samuraju – mamy błędy do naprawienia
- Cyberpunk 2077 już się zwrócił i zarabia. Wygenerował świetny wynik w przedsprzedaży
Komentarze
31Po zamianie 60 FPS i 75-90% CPU Usage
A jeszcze w czasach intela byłaby to standardowa/topowa liczba rdzeni :D
i za chwilę pewnie pojawi się oficjalny patch
https://github.com/yamashi/PerformanceOverhaulCyberpunk
Samo AMD swego czasu proponowało takie rozwiązanie: https://gpuopen.com/gdc-presentations/2019/gdc-2019-s2-amd-ryzen-processor-software-optimization.pdf (slajd nr 37).
Gdzieś była też prezentacja, gdzie użyto na 1700x w ashes of singularity: 4, 8, 12 i 16 wątków - do 8 wątków perf rósł, powyżej już spadał.
Niestety widać, że redzi słabo zoptymalizowali silnik i jednak SMT się przydaję.
Dodatkowo: https://github.com/yamashi/PerformanceOverhaulCyberpunk, gotowy fix, który także wyłącza 'spectre mitigation', które powinno dać, maksymalnie kilka % wydajności CPU. Inną sprawą jest, dlaczego postanowili skompilować grę z tym fixem?
Rozumiem kochankę M$, ale żeby CDPR jeszcze odwalało teabagging z Intelem?
Aż tak upokorzyć się?
https:www.youtube.com/watch?v=F_2-yLm-4Sk&t=311s
Ten z EB na starcie jest już po patchu 1.04
Sprawdziłem obie wersje - mam 48-50 zamiast 41 FPS na 3600x i 3080 w 3440x1440 przy 74/EB, więc praktycznie żadnej różnicy w lekkim wzroście FPS (dobra, o 10 proc. więc nie taki lekki)