Błędy, glitche i niezrealizowane obietnice – Na Cyberpunk 2077 spada fala krytyki
Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier roku i od tak hypeowanej produkcji gracze mają prawo wiele wymagać. Obok błędów i glitchy dochodzi jeszcze problem wielu, niezrealizowanych obietnic.
Cyberpunk 2077 – gracze narzekają m.in. na interakcje z NPC
Gracze to bardzo specyficzna grupa odbiorców, która nie wybacza nawet najmniejszych błędów. Nic więc dziwnego, że przy okazji premiery Cyberpunk 2077, który w samej przedsprzedaży wygenerował potężne przychody, mogliśmy się spodziewać, że nawet najmniejsze niedociągnięcia, będą miały ogromne znaczenie przy ostatecznej ocenie. Jak się jednak okazuję, nie tylko błędy (których już trochę poprawił hotfix 1.04) mają wpływ na ocenę, ale również elementy, które pierwotnie miały znaleźć się w grze, a finalnie ich brakuje. W serwisie Reddit użytkownik o nicku KaiCouzell zamieścił listę, która pokazuję jakich elementów ewidentnie brakuję w grze. Oto kilka z nich.
Czego brakuje w Cyberpunk 2077
- Brak cyklu dnia/nocy u NPC. NPC pojawiają się i znikają poza polem widzenia gracza.
- Jeśli NPC wykonuje jakąś akcję, będzie to robić bez końca, dopóki gracz się nie poruszy.
- NPC, którzy nie są związani z fabułą/misjami pobocznymi, mają jedną odpowiedź dialogową.
- Jeśli jeden NPC zostanie zaatakowany, każdy inny NPC w dużym kręgu wokół gracza będzie kucał w tej samej pozycji, nawet jeśli nie widział pierwotnego ataku.
- NPC w samochodzie będą podążać określoną trasą. Jeśli trasa jest choćby lekko zablokowana, na przykład przez samochód, przestaną się one poruszać, dopóki nie zniknie przeszkoda.
- NPC w samochodzie nie będą próbować ruszyć się ani wysiąść z pojazdu, jeśli zaatakujesz ich kulami/innym pojazdem.
- NPC nie będą próbować odzyskać swojego pojazdu z powrotem, jeśli im go ukradniesz.
- NPC nie będą cię atakować ani bronić się w żaden sposób, ani w żadnej formie, nawet jeśli walczą tylko pięściami.
- Policja pojawia się wokół pola widzenia gracza, gdy gracz jest poszukiwany, dopóki nie spróbuje się ukryć lub odjechać.
- Policja nie będzie próbowała przesłuchiwać gracza, ostrzegać go lub aresztować za nawet najmniejsze popełnione przestępstwo, na przykład jeśli wejdziesz na prywatny obszar.
- Policja nie jest w stanie prowadzić samochodów i ścigać gracza, jeśli odjedzie.
- Policja nie będzie atakować wrogich celów, takich jak gangi.
- NPC rzadko dziękują lub doceniają gracza, jeśli gracz im pomaga.
Cyberpunk 2077 – chyba nie tak to miało wyglądać
Znacznie ulepszyliśmy nasz system społeczności, aby stworzyć najbardziej wiarygodne miasto w dotychczasowej grze z otwartym światem. Ulice miasta tętnią życiem, tłumy ludzi z różnych dziedzin życia, wszyscy żyją swoim życiem, z pełnym cyklem dnia i nocy
Taką informację mogliśmy usłyszeć m.in. na pierwszym materiale z rozgrywki, który pojawił się jeszcze w 2018 roku. Na koniec warto przytoczyć również inne słowa CD Projekt Red, które miały miejsce w czerwcu 2020 roku.
Nowe systemy sztucznej inteligencji występujące w Cyberpunk 2077 pozwolą na niesamowitą dynamikę gry. Tysiące NPC będzie miało rzeczywiste codzienne czynności w sześciu dzielnicach Night City. Na dodatek nie zabraknie solidnych i różnorodnych postaci z implantami cyborgów, unikalnymi projektami i animacjami oraz cyklami dnia i nocy
Ciekaw jestem, co Wy sądzicie na ten temat? Czy uważacie, że jest to może, takie szukanie dziury w całym, czy jednak wykreowany hype i oczekiwania graczy wobec nowej produkcji twórców Wiedźmina, przerosły ich możliwości? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!
Źródło: Reddit, Youtube
Warto zobaczyć również:
- Wstawaj Samuraju – mamy błędy do naprawienia
- Cyberbug 2077 nie podbija starszych konsol. Sony oddaje pieniądze niektórym graczom
- To dziś, najgorętsza premiera roku. Pod naporem Cyberpunk 2077 padł nawet Steam
Komentarze
74Cyberpunk zaskoczył graczy jak zima drogowców. Ludzie nigdy się nie uczą :P
Gra jest świetna ( błędy można poprawić ) . To najważniejsze :).
Wykasować Glitcze , usprawnic A.I dodać jakieś rodzynki typu ze nas ktoś częściej zagaduje na ulicy z czego wywiązuje się jakiś poboczny quest albo stukanko , wyeliminować resztę drobnych błędów .
Uważam, że CDProjekt podjął złą decyzję w ogóle ogłaszając datę premiery. Nie wiem, czy zrobili to pod presją inwestorów, akcjonariuszy, czy za bardzo rozpędził się dział marketingu, ale gdyby zdecydowano się na podejście w stylu "when it's done" gracze nie oczekiwaliby rychłego wydania gry i nie irytowali się jakimikolwiek opóźnieniami (bo by ich nie było). Kiedy studio stwierdziłoby, że gra jest gotowa, dopiero wtedy mogliby ogłosić datę wyjścia np. za 5 miesięcy i ruszyć z kampanią marketingową. Gra sprzedałaby się tak samo dobrze, niezależnie od tego, czy wyszła w 2020 czy 2022. Nie znamy jednak tak naprawdę sytuacji finansowej CD Projektu, czy na podejmowane przez nich decyzje mają wpływ jacyć inwestorzy itp., więc możemy sobie gdybać, ale taka jest moja teoria na tę chwilę.
Bugi bugami, choć są dość porządne w tej produkcji, to główne minusy tej gry, to niespełnione obietnice. Ja rozumiem, że w trakcie tworzenia gry pewne pomysły okazują się nie działać tak, jak wydawało się w założeniach i się po prostu bezceremonialnie tnie, ale NPC o gorszych zdolnościach poruszania się niż w Baldur's Gate (gdzie ludzik mógł obrać najdłuższą możliwą trasę w okół całej mapy, ale dochodził do celu ;)) jest kpiną i lepiej było ogłosić światu "Cyberpunk 2077 is cancelled" ;)
Gra zła nie jest t, rzeba to powiedzieć , da się grać ( 6?7/10 max ) , ale sorry TYTUL DEKADY? to jest chyba żart.
P.S to nie powinno wyjść w tym stanie w tym terminie . może i patche poprawią tą grę , ale uważam : JEST TEGO ZA DUŻO.
RTX 3080 ,32GB RAM. Ryzen 3600 _ 4400 MHZ , M.2 dysk , 50-60 FPS Z DLSS ( 30-40 bez ) w 2K . Y_Y
AI w tej grze(PC wersja) nie istnieje po prostu tragedia wygląda to jak projekt gimnazjalisty. Policja "teleportuje" się magicznie gdy zaczynamy rozrabiać, nie jest nas w stanie ścigać samochodem (widocznie prawa jazdy nie mają ), jak pieszym zablokujemy drogę samochodem to nie są go wstanie ominąć tylko robią zwrot o 180 stopni i idą z powrotem. Samochody poruszają się po liniach prosty nie są wstanie ominąć ani nas ani naszego samochodu nawet jak blokujemy ich tylko małym fragmentem naszego samochodu. Po prostu wszystko staje i robi się korek. To już GTA 1 z 97 roku miało lepsze AI.
Druga sprawa to odbicia w grze nasza postać V w ogóle się nie odbija nigdzie. To jest tytuł następnej generacji ? Jak się jedzie na motorze można w niektórych miejscach zobaczyć odbicie samego motoru bez postaci V. W Cyberpanku nikt nie zrobił widoku 3 osobowego toteż postać V istnieje tylko w samochodzie więc nie ma się co odbijać. Wystarczy to porównać z takim Watch Dogs Legion na RTX. Jest masa rzeczy do poprawki w tej grze i mam wątpliwości czy uda się to zrobić pachami w rozsądnym czasie i czy firma w ogóle będzie miała chęć to poprawiać. Po prostu jest tego za dużo. Ta gra powinna być jeszcze z rok w produkcji. W ogóle w tej firmie byli zatrudnieni jacyś programiści od AI do tej gry ? Mam wrażenie, że nie.
"Czego brakjuje w Cyberpunk 2077" :)
ktoś przeliczył że bardziej opłaca się wydać z ew błędami, zebrać trochę batów ale za to miliony gotówki i wziąć się za poprawki w patchach + DLC niż wydać pól czy rok później
a tym bardziej im więcej inwestorów i pożyczek tym mniejsza niezależność w podejmowaniu takich decyzji
i do tego się to wszystko tak naprawde sprowadza, nie żebym ich bronił oczywiście
sam narazie gry nie kupiłem i tak samo jak wiedźminem poczekam pewnie do 1 dlc albo do grubych patchy
"Glitche" powiada pan. A w którym to słowniku szanowny autor znalazł to cudne słówko?
Czyżby w słowniku redaktora zabrakło określenia usterki. W słowniku angielsko-polskim można znaleźć wiele tłumaczeń tego angielskiego słówka "spolszczonego" przez autora.
PS: Nie bronię ich, może bym dał im szansę, gdyby w tym roku nie zaczęli się mieszać w politykę. A tak to zranili uczucia fanów od strony prezentowanej postawy, jak i od jakości wyprodukowanej gry. Być może za pół roku naprawią owy tytuł, ale niesmak na razie pozostaje.
Najpierw: 'wydajcie gre, czemu kolejne opoznienia?!'
Teraz: 'czemu wydaliscie niedopracowana gre?! Trzeba bylo dopracowac przed wypuszczeniem!'
Ciesze sie, ze nie kupilem. I nie kupie nigdy, bo nie lubie takich gier.
Próbowałem odpalić grę kilka minut po premierze w Steam to mi się w ogóle nie odpalała clicałem w odpalaj ..i dalej nic, myślałem że jakieś sterowniki itd ... więc zaktualizowałem wszystko co się dało itd.. chociaż i tak miałem wszystko aktualne :D komp też spełnia wymagania i9-9900k+Rtx 2080ti , przez pierwsze 24h nie mogłem opalić gry tak nie powinno być , dobrze że nie byłem taki nahypowany jak za wieśka 3 bo bym się ostro @#$#%$#$@%@#$% , a tak to luzik odpuściłem sobie , dopiero po po24h po wydaniu patchu gra mi ruszyła , ale też są problemy po odpaleniu gry za pierwszym razem gra odpala , ale przy kolejnym odpalaniu mam komunikat " CyberPunk 2077 wypłaszczył się" pomaga mi sprawdzenie spójności plików w Steam , ale trzeba to robić po każdym kolejnym odpaleniu gry co jest upierdliwe.
Wiesiek 3 też miał swoje problemy na starcie , ale nie aż takie i po latach nadal jest genialną grą , tutaj już tak chyba nie będzie , ale zobaczymy.
Rozumiem że firma chce zarobić , ale ja się wydaje grę na kilka platform to się nie ogarnia wszystkiego i wychodzą takie kwiatki , powinni się skupić na jednej platformie , najpierw wydać dopracowaną grę na PC , następnie np na klocka i ps5.
- brak możliwości zmiany fryzury / brody / tatuaży po rozpoczęciu gry
- brak animacji picia / jedzenia chociażby w barach (jest tylko podczas misji)
- brak środków transportu publicznego (są tylko punkty szybkiej podróży)
- brak możliwości zmiany mieszkania
- restauracje w których nie da się nic zamówić
- usiąść mozna tylko w kilku miejscach, na zwykłej ławce się nie da
- system chowania się za zasłoną nie istnieje
Gdzie ta immersja? Robiąc grę tego typu nie da się uniknąć porównań do GTA, które już w 2013 potrafiło zaimplementować większość tych rozwiązań.
Kogoś to dziwi?
Misja i tak została ukończona - kasa z preorderów zwróciła koszta produkcji z nawiązką.
Czy ktoś z tego wyciągnie wnioski - taaaa jasne.
Wczoraj kupiłem Cyberpunka wersję już spaczowaną, gram w 4K na ponadczteroletniej GTX1070 i jest dobrze. Ostatnio w ogóle jest mało nowych, przełomowych gier, ta i tak się b. pozytywnie wyróżnia.
Jak tak można, oni wstydu nie mają.