Diablo 4 to hit. Absolutny hit. Największy, jakim kiedykolwiek obdarzył nas Blizzard. Studio nie chce jeszcze podawać konkretnych liczb, ale wygląda na to, że wynik jest mocny.
Diablo IV to „najszybciej sprzedająca się gra studia Blizzard”
To, że Diablo 4 będzie jedną z najgorętszych premier tej wiosny, jasne było od dłuższego czasu. Okazuje się jednak, że gracze naprawdę nie mogli się jej doczekać. Blizzard pochwalił się, że jest to najszybciej sprzedająca się gra w historii studia, które dostarcza nam emocji od 32 lat.
Nie poznaliśmy dokładnych wyników sprzedaży, ale możemy mieć pewność, że liczba jest imponująca. Warto bowiem przypomnieć, że trzecia odsłona tej serii w ciągu pierwszej doby od premiery znalazła 3,5 miliona nabywców, a World of Warcraft: Shadowlands – 3,7 mln. Skoro Diablo 4 jest „najszybciej sprzedająca się grą Blizzarda”, to rezultat musi być lepszy.
Poznaliśmy za to inne liczby. Choć premiera gry Diablo 4 odbyła się dopiero wczoraj, od 1 czerwca można było bawić się w ramach programu wczesnego dostępu. Blizzard ujawnił, że gracze skorzystali z tej możliwości i w ciągu czterech pierwszych dni spędzili w Sanktuarium aż 93 miliony godzin. To „tak, jakby ktoś grał 24 godziny na dobę od początku ludzkiej cywilizacji” – dodał producent.
Diablo 4 zbiera też świetne oceny
Blizzard ma zresztą więcej powodów do zadowolenia. Diablo 4 nie tylko świetnie się sprzedaje, ale też zbiera wyśmienite recenzje. Wśród ocen nie brakuje dziesiątek, a średnia oscyluje wokół 9/10 (w przypadku pecetów wynosi 8,7, a na nowych Xboksach – 9,3). Nam tytuł ten także przypadł do gustu – przyznaliśmy mu notę 4,4 w naszej pięciogwiazdkowej skali.
Źródło: Blizzard, Polygon
Komentarze
19Wyjaśniam co mam na myśli. A no to GRA może być ok i naprawdę spoko, ale nikt mi nie wmówi, że marketing nie robi nic, tak jak przepłaceni youtuberzy czy treamerzy którzy mają pobudzać większy hype. A fani jak to fani, kupią nawet "gówno z kokardą" (oczywiście nie twierdzę, że Diablo jest złą marką bo sam spędziłem godziny 1,2 i 3, tylko wydawcy są coraz bardziej zachłanni na kasę nie dopieszczając swoich produktów, co ostatnio widzimy co roi Bliz i co zrobili z 3 po za sezonami i petami nie zmieniało się nic znaczącego).
Nie rozumiem jednak "finalizowanie" ocenami już teraz. Prawdziwe wyniki pokażą że się za parę miesięcy, więc nie można mówić już o świetnej gierce, która ma raptem parę godzin contentu, którą można przejść po pracy. A reszta to wałkowanie rodem z 3. Większość czeka na pierwszy sezon. Śmieszy mnie jednak pewien fakt, że gra ledwo wydana a już dodatki płatne Bliz robi, czy to już nie znak o czym pisałem wcześniej. Wyciąć pewne elementy z podstawki by je potem wciskać za kasę$. Zresztą sami zobaczycie za jakiś czas o czym piszę, bo na razie będzie mi można wiele rzeczy zarzucić.
W roku 2000 zadebiutowala gra diablo 2 wtedy podlaczonych uzytkownikow do internetu bylo okolo 360 milionow na calym swiecie dzis jest ich prawie 5 mialiardow nic dziwnego ze padaja kolejne rekordy czy to sprzedazy czy to ilosci graczy.
Diablo 4 wyglada spoko i w moim mniemanu to tyle widzialem ogromne mapy , ogromny swiat gry ale jak sie dobrze przyjzec to mozna poruszac sie po moze 20% tej mapy sporo miejsc jest nieodwiedzalnych ruiny, dziory w ziemi, gory w d4 biega sie zwyczajnie sciezkami :(