BrandLift przygotował raport pt. “Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej”. Wynika z niego, jakie są główne powody, dla których korzystamy z social mediów w oparciu o zainteresowanie platformą Instagram.
W mediach społecznościowych szukamy przede wszystkim inspiracji. Wielu użytkowników wchodzi też na Instagrama po to, aby na bieżąco śledzić ogólne wydarzenia. Jakie jeszcze wnioski można wyciągnąć na podstawie danych zebranych na grupie 1 173 badanych?
Inspiracja, śledzenie trendów i komunikacja
To trzy najważniejsze powody, dla których odwiedzamy media społecznościowe (w przypadku badania BrandLift: Instagrama). O chęci zainspirowania podczas przeglądania treści w social media mówiło 40 proc. badanych. Nieco mniej, bo 38 proc. badanych wskazywało, że to chęć bycia na bieżąco stanowiła najważniejszy powód przemawiający za korzystaniem z platform społecznościowych. Kontakt ze znajomymi jest kluczowy dla 33 proc. badanych, ciekawość tego, jak żyją inni dla 30 proc. badanych, natomiast 29 proc. uczestników badania uznało, że poznaje ciekawe miejsca poprzez przewijanie treści na Instagramie.
Jak zauważa Karina Hertel (partner zarządzający BrandLift), “Media społecznościowe dają nam w dzisiejszych czasach praktycznie niczym nieograniczone możliwości. W przestrzeni internetowej możemy dzielić się wiedzą, tworzyć platformę wymiany doświadczeń i zarabiać na tym. Wyniki badania jasno wskazują, że na podium czynników przyciągających nas do korzystania z social mediów jest utrzymanie bliskiego kontaktu z ludźmi”.
Komentarze
3