Czym zaskoczy nowy sezon?
Tak jak przed rokiem, tak i teraz. Równo ze startem sezonu Formuły 1, Codemasters ogłasza premierę nowej odsłony serii gier F1, które dają możliwość wcielenia się w najlepszych kierowców.
Zarówno F1 2010, jak i F1 2011, choć nie pozbawione błędów, zostały ocenione przez większość graczy dość wysoko. Codemasters chcąc osiągnąć sukces z nową grą musi postarać się jednak o wyeliminowanie tych elementów, które nieco irytowały podczas wyścigów. Tymczasem producent skupia się na wdrożeniu nowych rozwiązań, które dodadzą rozgrywce większej atrakcyjności i zwiększą jeszcze jej realizm.
Jednym z nich będzie Young Driver Test. To nowy tryb gry inspirowany rolą kierowcy testowego w F1. Gracz będzie musiał krok po kroku poznać wszystkie detale związane z prowadzeniem bolidu i walczyć o miejsce kierowcy wyścigowego w zespole. Jednocześnie tryb ten pełnił będzie rolę samouczka dla osób rozpoczynających przygodę z serią F1.
"Gracze zostaną wprowadzeni do świata Formuły 1 poprzez szereg samouczków wyjaśniających, jak obsługiwać najbardziej ekscytujące i czułe samochody. Ich pierwszym zadaniem będzie zdobycie miejsca w zespole przystępującym do sezonu 2012. Gra zaoferuje szereg nowych funkcji i usprawnień technicznych, sporo zmian czaka też tryb multiplayer."
Codemasters postarał się oczywiście także o licencje. W grze zobaczymy wszystkie oficjalne zespoły, bolidy i tory wyścigowe z sezonu 2012. Nie zabraknie nawet debiutującego w tym sezonie F1 wyścigu w amerykańskim Austin.
Udostępniono także pierwszy filmik dotyczący nowej produkcji. Dyrektor kreatywny gry - Stephen Hood, postarał się porozmawiać z osobami związanymi z F1 na temat tego, w jakim stopniu odwzorować można realizm tego sportu w grze.
F1 2012 powstaje z myślą o PC oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Premiera gry zaplanowana została na wrzesień.
Więcej o grach wyścigowych:
- Need for Speed: The Run: premiera, zwiastun i galeria
- Max 30 fps w Need For Speed The Run
- Gran Turismo 5: patch, nowy dodatek i prezenty dla fanów
- rFactor 2: realistyczna symulacja wyścigów - wersja beta do pobrania
- DiRT Showdown: szalone i efektowne wyścigi - trailer
Źródło: eurogamer, computervideogames, youtube-MotorWorldHype
Komentarze
31Jest on po prostu sztuczny (nawet po lekkim zmodowaniu, oczywiście wszystkie asysty na OFF). Zdecydowanie nadmierna przyczepność na zakrętach/łukach, brak jakiejkolwiek podsterowności. Odczucia chyba jak bardzo szybkiego pojazdu szynowego (moze Pendolino :-) ). Z kolei nadsterowność często zaskakująca, sprawiająca wrażenie losowej. IMO bolid nawet nie probuje ostrzec, że tył "ucieka".
Mowię o odczuciach z grania na kierownicy. Zabawa na klawiaturze to domena hardkorów :-), pewnie gra jest stworzona dla padów.
Ja "przemęczyłem" się z tą gra (F1 2010) jeden sezon, głównie żeby poznać nowe tory lub utrwalić sobie topografię znanych. Po czym z powodów opisanych powyżej usunąłem ją z dysku i powróciłem do Race 07. Polecam. Masa dostępnych tras (np nogripracing.com) i przede wszystkim duża frajda z każdego okrążenia. Oczywiście kierownica bardzo wskazana.
Niestety jestem raczej pewny, że w F1 2012 nie będzie rewolucji w modelu prowadzenia. Szkoda. Mogliby spróbować zadowolić amatorów arcadówek (za pomocą asyst) i wielbicieli symulatorów (przy wyłączonych wspomagaczach).
W F1 2010 chobym nie wiem jak sie staral w trybie kariery na pierwszym torze w Bahraimie w kwalfikacjach zdobede w najlepszym razie czas 3ci od konca...
A jak wlacze zwykla "przejazdke po torze" czyli po za trybem kariery przy tych samych ustawieniach bolidu wyciagam czas o 5 sekund lepszy (!)
O co chodzi?
Dlatego w trybie kariery bolid jedzie wyraznie wolniej, niz po za trybem kariery?