Flexgate - użytkownicy MacBooków Pro skarżą się na problemy z ekranem [AKT.]
Problem ma występować po zakończeniu gwarancji producenta, a niektóre autoryzowane serwisy odmawiają klientom bezpłatnej naprawy.
MacBook Pro Retina z założenia miał być laptopem dla najbardziej wymagających użytkowników. Niestety, po raz kolejny przekonujemy się, że sprzęt nie jest wolny od wad konstrukcyjnych, co zaczynają dostrzegać użytkownicy.
W sieci można spotkać się z opisami, gdzie użytkownicy modeli MacBook Pro Retina z 2016 roku skarżą się na problemy z podświetleniem ekranu. Co istotne, usterka ma pojawiać się mniej więcej po rocznej gwarancji producenta. Temat został określony jako afera flexgate.
Pierwsze objawy usterki to nierównomierne podświetlenie matrycy
Jak informuje serwis iFixit, problemem ma być spowodowany zbyt krótką taśmą łączącą matrycę z płytą główną laptopa. W przypadku mocniejszego odchylanie ekranu, taśma mocno się napina i po jakimś czasie ulega uszkodzeniu – pierwszymi efektami jest właśnie nierównomierne podświetlenie matrycy, ale z biegiem czasu może może dojść do całkowitego zaniku obrazu. Według portalu, podobny problem może dotknąć też najnowszy model MacBooka Air.
Powodem usterki ma być zbyt krótka taśma łącząca ekran (foto: iFixit)
Niestety, nowy MacBook Pro został zaprojektowany w tej sposób, że wszystkie elementy są jeszcze bardziej zintegrowane. W efekcie wymiana taśmy wiąże się również z wymianą ekranu, co znacznie zwiększa koszty nieautoryzowanych napraw.
Użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych mają różne zdanie na temat autoryzowanych napraw usterki. Niektóre serwisy naprawiły wadliwe laptopy za darmo, ale niektóre miały życzyć sobie sporej zapłaty. Powstała nawet petycja nawołująca producenta do bezpłatnych napraw usterki (w chwili pisania newsa podpisało ją prawie 5500 osób).
Aktualizacja 22.05.2019 9:15
Firma Apple wdrożyła program naprawy wadliwych laptopów MacBook Pro 13, które mają problem z podświetleniem ekranu. Usterka ma dotyczyć modeli sprzedawanych między październikiem 2016 a lutym 2018 roku.
Osoby posiadające wadliwy model powinny zgłosić się do sklepu/autoryzowanego dystrybutora lub pomocy technicznej. Producent zobowiązał się do bezpłatnej naprawy usterki.
Zastanawiający jest jednak fakt, iż programem objęto tylko 13-calowy model, podczas gdy redaktorzy serwisu iFixit wykazali problemy również w 15-calowej wersji.
Źródło: ComputerBase, AppleIssues, iFixit, Chance
Komentarze
45PS. W EU obowiązuje 2 lata na elektronikę, także Apple będzie mogło cmoknąć się w zadek?
Jaka to paskudna czarna magia sączy się do głów przez medialną papkę że ludzie jak zaklęci porzucają podstawy zdrowego rozsądku i instynktu samozachowawczego?
Przypomina mi to sektę demona Rydzyka. Ten patrzy na swe ofiary/wiernych z pogardą a ludzie jak w transie całują go po rękach i siłą wciskają kasę. No pranie mózgu pierwsza klasa.