Już wkrótce pobrana z Google Play aplikacja czy gra nie zaskoczy nas reklamami.
Osoby korzystające ze smartfonów i tabletów pracujących pod kontrolą systemu Google Android odwiedzają zapewne sklep Google Play. W dostępnych tam aplikacjach najbardziej denerwują dwie rzeczy - mikropłatności i reklamy. W związku z tymi drugimi szykuje się pewna zmiana.
Niestety, tak dobrze żeby mówić o rezygnacji z nich nie jest. Obecnie jednak sytuacja wygląda tak, że przed pobraniem aplikacji bądź gry nie wiemy czy będzie ona atakowała nas reklamami. Google chce to zmienić i dlatego też już wkrótce w opisach wszystkich propozycji zawierających treści reklamowe pojawić mają się stosowne oznaczenia.
Rozwiązanie to jest już testowane na wybranej grupie aplikacji dla najmłodszych. Już wkrótce rozszerzone zostanie jednak na wszystkie pozycje dostępne w sklepie. Twórcy muszą do 11 stycznia poinformować, w których ze swoich produktów zaimplementowali reklamy. Następnie Google wprowadzi odpowiednie oznaczenia.
Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Wydaje się ono dobrym posunięciem, zwłaszcza dla tych, których reklamy wyświetlane na małych ekranach najbardziej irytują.
Źródło: liliputing, androidcentral
Komentarze
9Często tak jest, że ta sama aplikacja na Androida jest za darmo z reklamami, a na iOS jest płatna ALE bez reklam.
Rynek podzielił się na ludzi, którzy nie zapłacą za aplikacje choćby 1 euro... tacy kupują Androida.
Oraz na osoby, które wolą zapłacić to 1-3 euro i mieć święty spokój - tacy kupują iPhona.