Rozpoczęły się zapisy do czwartego sezonu największej ligi sportów elektronicznych w Polsce, Heyah Logitech Cybersport powered by Komputronik. Przed graczami i obserwatorami e-sportowych rozgrywek kolejne wielkie emocje związane ze spotkaniami ligowymi, turniejami online, otwartymi imprezami LANowymi zorganizowanymi dla publiczności oraz wielkim finałem, czyli Ostateczną Rozgrywką 2008.
W sezonie 2007 do rozgrywek ligowych przystąpiło ponad 4 500 graczy, którzy rozegrali trzykrotnie więcej spotkań niż w 2006 roku. Pod koniec października do walki o tytuły Mistrzów stanęło ponad 250 graczy z całego kraju - Ostateczna Rozgrywka 2007 była zwieńczeniem całego roku pracy nad ligą. Ponad 260 najlepszych graczy, 255 najwyższej jakości komputerów oznaczonych sygnaturą Infinity Cybersport, ponad 30 turniejów dla publiczności, rozgrywki na scenie oraz ponad 12 tysięcy odwiedzających. Tak w skrócie wyglądała największa impreza LANowa 2007 roku. Podczas Ostatecznej Rozgrywki do rąk graczy trafiły nagrody o wartości 200 000 złotych - z tej puli ponad 150 000 złotych, w nagrodach pieniężnych i rzeczowych, odebrali najlepsi zawodnicy Ligi.
Zapisy do tegorocznej edycji Ligi, które rozpoczęły się na początku marca, przyciągnęły już ponad 4 000 fanów wirtualnej rywalizacji. Rozegranych zostało już ponad 2 000 ligowych spotkań. Jest to wynik zaskakujący zwłaszcza, gdy porównamy go z danymi z ubiegłego roku. W niespełna miesiąc, zapisani do ligi zawodnicy statystycznie stoczyli liczbę pojedynków równą połowie wyniku osiągniętego w zeszłorocznym sezonie. A to dopiero początek zapisów oraz wirtualnych zmagań w ramach Ligi. Dodatkowo, łączna suma nagród przewidziana na potrzeby wielkiego finału, czyli Ostatecznej Rozgrywki, osiągnie wartość 200 000 złotych. Równie szybko, jak przybywa graczy w Lidze, rośnie społeczność strony informacyjnej www.cybersport.pl i liczy obecnie niemal 20 000 zarejestrowanych użytkowników.
W tym roku zawodnicy zmierzą się w ośmiu popularnych grach komputerowych - do dyscyplin, które zadomowiły się w Lidze, dołączyły cztery nowe tytuły. Wszystkie gry charakteryzują się dużą widowiskowością, grywalnością, a zarazem od lat cieszą się wśród graczy powszechnym uznaniem.
- Counter Strike 1.6
- WarCraft III: Frozen Throne
- StarCraft: BroodWar
- America’s Army: Operations
- Need for Speed ProStreet
- Call of Duty 4: Modern Warfare
- FIFA 08
- Unreal Tournament III
W tegorocznym sezonie rozgrywek podzielonym na rundę wiosenną oraz jesienną (rewanżową) zapisani zawodnicy, w zależności od wybranej gry, zostaną sklasyfikowani w jednej z dwóch struktur - systemie ligowym, bądź kategorii OPEN.
W systemie ligowym w I grupie startują najlepsze zespoły, bądź gracze powszechnie określani mianem Profesjonalistów. W II lidze rozgrywki toczone są pomiędzy z góry ustaloną liczbą Amatorów. Natomiast w III lidze każda zainteresowana drużyna Counter-Strike 1.6 mogła wziąć udział w rozgrywkach, rejestrując się na stronie www.cybersport.pl.
„Stałymi platformami w Lidze są tytuły, które od lat stanowią czołówkę gier na świecie i nic nie wskazuje na to, żeby miało się coś w tym zakresie zmienić, tym bardziej, że nowych gier, na miarę tamtych wciąż nie ma. Mowa tutaj o Counter-Strike 1.6, StarCraft i WarCraft III. Jedyną zmianą jest zmniejszenie ilości lig w dwóch grach StarCraft oraz WarCraft III z 3 do 2, ze względu na mniejsze zaangażowanie samych graczy. W grze Counter-Strike 1.6 przeżyliśmy natomiast coś odwrotnego – prawdziwe oblężenie - zamiast planowanych wstępnie 120 drużyn zapisało się prawie 300 tylko w samej III lidze, a już w pierwszych tygodniach rozegranych zostało ponad 1000 spotkań. ” – mówi Janusz ‘Hayabusa’ Kubski, organizator i główny sędzia ligi HLC.
Gry stanowiące trzon Ligi (Counter-Strike 1.6, StarCraft i WarCraft III) opierają się na podobnych zasadach. W każdej z tych dyscyplin podzielona jest na ligi, z których każda ma oddzielny finał, z każdej wyłaniani są gracze awansujących do wyższej ligi oraz spadający do ligi niższej, jak w tradycyjnym sporcie. By tabele ligowe i sposób punktacji były przejrzyste i czytelne, zastosowana została punktacja wzorowaną na znanym wszystkim systemie – 3 punkty za wygraną, 1 punkt za remis, 0 punktów za przegraną.
„Jest też kilka platform gier - jak NFS czy FIFA, które co roku mają nową formę, nowy silnik gry i praktycznie trzeba się ich uczyć od nowa. Tutaj nie dzielimy graczy na ligi, jedynie przeprowadzamy eliminacje w celu wyłonienia finalistów, którzy walczyć będą o tytuł Mistrza Polski na finałach LANowych” – mówi Janusz ‘Hayabusa’ Kubski.
Oprócz ligowych zmagań w ramach ligi Heyah Logitech Cybersport, organizatorzy zaplanowali dla graczy oraz publiczności również szereg dodatkowych wydarzeń m.in.:
- 12 niezależnych turniejów online we wszystkich grach ligowych
- Cybercup Tour - 16 imprez LANowych na terenie całego kraju
- CyberAsy – prestiżowy plebiscyt użytkowników portalu cybersport.pl
- Liczne konkursy oraz inne niespodzianki
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!