Huawei Mate 9 Pro i Mate 9 Porsche Design już oficjalnie w Polsce - dlaczego tak drogo i u kogo
Flagowy Huawei Mate 9 Pro i jego ekskluzywna, ale niestety bardzo droga, wersja Porsche Design, już oficjalnie w sprzedaży w Polsce.
O tym czego można się spodziewać we wnętrzu flagowych smartfonów koncernu Huawei wiemy już od dłuższego czasu. Pisaliśmy także o cenach, które teraz możemy potwierdzić w całej rozciągłości. Huawei Mate 9 Pro, którego przednia ścianka do złudzenia przypomina... (chyba wiecie o jakim modelu mowa), kosztuje 3699 złotych, a ekskluzywna wersja Porsche Design aż 5699 złotych (choć i tak taniej niż wcześniej sugerowaliśmy).
Huawei zorganizował premierową konferencję w Warszawskim salonie Porsche nie tylko by zrobić na nas wrażenie, ale też by uzasadnić dlaczego taką, a nie inną cenę mają wspomniane modele smartfonów. Ale ostrzegam, jeśli uważacie, że cena smartfona nie powinna przekraczać pod żadnym pozorem 2000 złotych, te argumenty mogą okazać się niewystarczające.
Dla biznesmena, który chce się umiejętnie wyróżniać
Nie da się ukryć, że ceny Huawei Mate 9 Pro i wersji Porsche Design, to ceny, które przyciągną przede wszystkim ludzi sukcesu, którzy nie martwią się wydając taką kwotę, ale też nie chcą się pozbywać pieniędzy pochopnie.
Wspomniane smartfony mają być synonimem luksusu, który jest nie tylko wygodny, ale też praktyczny. Praktyczność oznacza świetne osiągi - wydajny procesor, akumulator, dużo miejsca na pliki (wersja Pro ma 128 GB, a wersja Porsche Design aż 256 GB wbudowanej pamięci), ale też na zdjęcia, bo po raz kolejny aparat cyfrowy jest istotnym elementem smartfona.
Zwykły, pod spodem, i ekskluzywny wariant Mate 9 Pro
Aparat jest taki sam jak w bardziej przystępnym cenowo Huawei Mate 9. Jak zapewnia Huawei, obrazy z 20 Mpix monochromatycznego sensora i kolorowego 12 Mpix są przetwarzane przez procesor obrazu i łączone w wynikowe zdjęcie o rozdzielczości 12 Mpix, które jest bardziej szczegółowe niż przeciętne zdjęcie z mobilnego aparatu o takiej rozdzielczości.
Biznesmen chce jednak pochwalić się nie tylko dobrym aparatem z logo Leica czy szybkością pracy. Zależy mu także na wyróżnianiu się. Dlatego mimo wielu podobieństw do niżej pozycjonowanego Mate 9, jest kilka szczegółów, które zwracają uwagę. Tym razem Huawei zdecydował się zastosować zakrzywiony po bokach ekran o rozdzielczości 1440 x 2560 pikseli przy jednocześnie mniejszej niż w Mate 9 przekątnej 5,5 cala. Zastosowany akumulator ma tę samą pojemność, a jednak cała konstrukcja jest jeszcze cieńsza - grubość zmniejszono do 7,5 mm.
Niby tylko różne kolory i logo Porsche Design oraz zawartość opakowania, a cena...
Można powiedzieć, że model Mate 9 został przekuty na wersję Mate 9 Pro, tak by pokazać to co najlepsze (doskonałe zarządzanie energią, obsługa dużej liczby standardów komunikacji sieciowej, w tym LTE Cat 12, dopracowany interfejs użytkownika EMUI 5.0) może zaprezentować Huawei z perspektywy biznesowego użytkownika. Użytkownika, który wie, że dobre pierwsze wrażenie jest często kluczem do sukcesu. I do którego przemawia idea praktycznego luksusu jaki daje produkt klasy premium lub premium plus, bo za taki chyba należy uznać model Huawei Mate 9 Porsche Design. Wariant Mate 9 Pro, który wyróżnia się przede wszystkim obrandowaniem Porsche.
Tym samym jest to smartfon, który łączy w sobie luksus kojarzony z dwiema markami - fotograficzną Leiką i legendą rynku motoryzacyjnego - Porsche.
Wzornictwo to podstawa
Jeszcze przed prezentacją smartfonów wysłuchaliśmy krótkiej pogadanki na temat znaczenia wzornictwa przy projektowaniu sprzętu. Nie tylko tego dla bardzo zamożnych klientów, ale też takiego, z którego korzysta każdy z nas - ulicznych ławek czy wnętrz wagonów kolejowych.
Przedstawiciel studia Kaniewski Design pochwalił wzornictwo prezentowanych smartfonów nawet mimo tego, że osobiście nie jest zwolennikiem na przykład zakrzywionego na krawędziach ekranu. Szczotkowane aluminium to jedyny słuszny wybór w przypadku produktu z tak wysokiej półki cenowej.
Warto też pamiętać o jednym. Projektując smartfon nie projektuje się rzeczy, która ma być modna. Dlatego błędem jest mówienie, że moda na dany smartfon przemija. Wzornictwo smartfona się nie starzeje, a Huawei chce by tak myślano o jego urządzeniach.
Dlatego też Łukasz Dobrowolski z Huawei Polska przypominał stanowczo podczas prezentacji o zaletach samodiagnostyki i optymalizacji oprogramowania w Huawei Mate 9 Pro i wersji Porsche Design. Mają one zapewnić taki sam poziom wydajności tych smartfonów i oprogramowania, nie tylko w krótkim okresie kilku miesięcy po zakupie, ale przez długie lata.
Huawei może uczyć się na błędach innych
Nie pierwszy raz mówimy, że Huawei znajduje się w tym samym miejscu co na przykład Samsung kilka lat temu. Przewagą chińczyków jest to, że mogą oni spokojnie obserwować rynek mobilny i uczyć się na błędach lub wpadkach innych. Czy Huawei czyni to skutecznie? Rozpoznawalność marki na świecie osiągnęła w ubiegłym roku 82% i stale rośnie. Polski oddział Huawei jest zadowolony z wyników sprzedażowych.
Moim zdaniem, dzisiejsze smartfony z najwyższej półki różnią się w niewielkim stopniu - jednak to właśnie na te różnice zwracamy uwagę. Huawei uczył się marketingu od najlepszych, a teraz potrafi sprzedać swoje produkty w chyba najładniejszym opakowaniu.
Co z tego że drogim i raczej nie na moją kieszeń? Kupcy i tak się znajdą, podobnie jak na czerwone Porsche 911 GT3. Przejażdżka tym samochodem w roli kierowcy była nagrodą dla osoby, której wizytówkę szczęśliwie wylosowała Ewa Wojtarowicz z Huawei Polska.
Gdzie kupimy Huawei Mate 9 Pro i Huawei Mate 9 Porsche Design
Początkowo najbardziej ekskluzywna wersja smartfona Huawei miała nie być dostępna w Polsce. Sprawy potoczyły się jednak inaczej i nie będziemy narzekać, że jesteśmy pomijani, a będziemy narzekać że jest drogo. Bo tym, że smartfon pojawi się tylko w sieci x-kom i na allegro nie będziemy się przejmować. A… jest jeszcze jeden kanał sprzedażowy - operator T-Mobile. On to jako jedyny zdecydował się na wprowadzenie Huawei Mate 9 Porsche Design do oferty biznesowej.
Tańszy Huawei Mate 9 Pro pojawi się praktycznie wszędzie. Będą go oferować czterej najważniejsi operatorzy telefonii komórkowej, kupimy go też w najważniejszych sieciach z elektroniką użytkową. Tylko ta cena. Jednak skoro Huawei ma ambicje dorównać konkurencji segmencie premium - oby tylko w pozytywnym tego słowa znaczeniu, trzeba grać podobnymi kartami.
Źródło: Huawei, inf. własna
Komentarze
12