Telewizory

Coś podsłucha, coś podejrzy. Smart TV wie o tobie więcej, niż myślisz

przeczytasz w 1 min.

W ostatnich latach telewizja mocno ewoluowała. Nie jest tajemnicą, że obecnie "inteligentne" odbiorniki są w stanie zbierać rozmaite dane o użytkownikach i przekazywać je dalej.

Większość nowoczesnych telewizorów potrafi rejestrować audio i wideo oraz gromadzić informacje dotyczące korzystania z odbiornika, takie jak zakres wyszukiwanej treści czy czas oglądania. Mikrofony nagrywają dźwięk w pobliżu – w tym także rozmowy domowników. Nagromadzone dane urządzenie może przekazywać do analizy przez osoby trzecie.

I to jest fakt. Za tego rodzaju praktyki jeden z producentów otrzymał w 2017 r. karę w wysokości 2,2 miliona dolarów.

Telewizor przestał być jedynie urządzeniem służącym do wyświetlania treści. Stał się raczej dwustronnym lustrem, które pozwala na obserwację użytkownika w czasie rzeczywistym przez sieć reklamodawców i brokerów danych – wyjaśnia Rowenna Fielding, dyrektor firmy konsultingowej Miss IG Geek, specjalizującej się w ochronie danych.

Celem tego jest gromadzenie jak największej ilości informacji o twoim zachowaniu, zainteresowaniach, preferencjach i danych demograficznych, aby można było je spieniężyć, głównie poprzez ukierunkowane reklamy – dodaje przedstawicielka Miss IG Geek.

Smart TV i spółka. Partnerzy technologicznego szpiega

Wartość informacji gromadzonych przez TV wzrasta w połączeniu z danymi z innych inteligentnych urządzeń, takich jak smartfony czy laptopy. – Pozwala to na szczegółowe profilowanie poszczególnych osób: do danych z telewizora można dodać historię geolokalizacji, aktywność przeglądania stron internetowych i informacje z mediów społecznościowych – tłumaczy Rowenna Fielding.

Technologią, która może szczególnie niepokoić, jest automatyczne rozpoznawanie treści (ACR). Ta funkcja – często włączona domyślnie – polega na identyfikacji obrazu i dźwięku w telewizorze i jego analizie w oparciu o olbrzymią bazę danych. Dane na temat preferencji i nawyków oglądania są następnie udostępniane producentom i ostatecznie sprzedawane reklamodawcom.

źródło: benchmark.pl

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    metalmorphosis
    2
    "Oj tam, oj tam... co oni mogą się o mnie dowiedziec? Jak często oglądam pornole? He he he...". Jak się okazuje połączone dane z wielu urządzeń mogą powiedzieć o tobie wszystko. Zdecydowanie więcej niż sam o sobie wiesz.
    • avatar
      KENJI512
      1
      Black Mirror.
      • avatar
        assistant
        0
        Orwell 1984.

        Witaj!

        Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
        Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

        Połącz konto już teraz.

        Zaloguj przez 1Login