PlayStation 5 czy Xbox Series X? Jensen Huang twierdzi, że laptop z Nvidia GeForce
Jeszcze nie teraz, ale już chwilę po premierze PlayStation 5 i Xbox Series X będzie pojawiać się mnóstwo porównań i zestawień mających pomóc w wyborze konsoli. Jensen Huang już teraz ma jednak lepszą propozycję dla graczy.
Laptop z Nvidia GeForce lepszy od jakiejkolwiek konsoli
Szef Nvidii udzielił krótkiego wywiadu redakcji TechSpot, w którym padło nieco podchwytliwe pytanie. Dotyczyło tego, która konsola będzie cieszyła się w przyszłym roku największą popularnością. Redaktor podrzucił podpowiedzi w postaci PlayStation 5, Xbox Series X i Nintendo Switch. Jensen Huang nie zdecydował się jednak z nich korzystać. Stwierdził, że nie będzie to żadne z wymienionych urządzeń, ponieważ to laptopy do gier z kartami graficznymi Nvidia GeForce staną się „największą konsolą do gier na świecie”.
„Nasza działalność związana z notebookami odnotowała dwucyfrowy wzrost przez osiem kolejnych kwartałów i jest to już bez wątpienia nowa kategoria na rynku sprzętu do gier. Tak jakby to była nowa konsola do gier i wierzę, że będzie to największa konsola do gier na świecie. Powodem tego jest fakt, że mamy więcej osób z laptopami niż z jakimkolwiek innym sprzętem. To, że udało nam się umieścić RTX w tak cienkim i lekkim sprzęcie jak notebook to przełom. I jeden z powodów, przez które widzimy w notebookach tak wielki potencjał na sukces.”
Odważnie, chociaż fundamenty do optymizmu można znaleźć. To przede wszystkim wciąż zwiększająca się sprzedaż laptopów gamingowych (chociaż niektóre osoby nadal nie uznają takich określeń) oraz fakt, że coraz więcej z nich korzysta z kart graficznych Nvidii. Czy jednak zasadne jest zestawianie ich z konsolami? Nie trzeba chyba też przypominać, że w PlayStation 5 i Xbox Series X znajdą się podzespoły AMD.
Jensen Huang lubi mówić kwieciście, dla niektórych aż za bardzo
Powyższe słowa każdy może skomentować wedle własnego uznania. Trudno jednak określać je mianem zaskakujących. Oczywistym jest, że Jensen Huang będzie promował produkty swojej firmy. Poza tym, w ostatnim czasie jest to jedna z barwniejszych postaci w całej branży, już kilka razy udzielał ciekawych lub nawet kontrowersyjnych wywiadów. Kilka miesięcy temu sugerował, że kupno karty graficznej bez ray tracingu jest szaleństwem. Ostatnio natomiast, także w nawiązaniu do nadchodzących konsol, stwierdził, że ray tracing w PlayStation 5 i Xbox Project Scarlett to zasługa Nvidii.
Nie sposób nie zadać tu od razu nasuwającego się pytania. Co wolelibyście lub co zamierzacie kupić? PlayStation 5 lub Xbox Series X czy laptopa z Nvidia GeForce?
Źródło: techspot, nvidia (foto)
Warto zobaczyć również:
- Tak (podobno) wygląda finalna wersja PlayStation 5
- Dla jednych ładny, dla innych co najmniej dziwny. Dlaczego Xbox Series X wygląda właśnie tak?
- Xbox Series X zaprezentowany - oto potężny rywal PlayStation 5
Komentarze
17Szkoda że zapomniał wspomnieć o cenie w swojej wypowiedzi gdyż za dobry laptop gamingowy trzeba zapłacić około 10 tysięcy złotych a są i za 20.000zł,moim zdaniem to on już wcale nie powinien się wypowiadać publicznie bo z wypowiedzi na wypowiedz jest coraz gorzej.
No i tak na marginesie:
"Szef Nvidii udzielił krótkiego wywiadu redakcji"
To czego mieliśmy się spodziewać, w konsolach siedzi AMD, to będzie reklamował cokolwiek co ma związek z NVIDIĄ ;)))
Konsole sa dla dzieci lub na imprezy a laptopy dla studenciakow i samotnych kobiet.
Pytanie czy bardzo droga konsola ( a takie się zapowiadają ) nie zostanie zastąpiona przez PC-ta zważywszy na coraz bardziej popularne serwisy czy to po stronie Sony czy Microsoftu ( Game Pass )
Wiadome , że konsole nowej generacji na ten rok będą wyjątkowe za sprawą CPU , które dopełni tego co od zawsze brakowało w konsoli.Do tego dochodzi szybki nośnik oraz wewnętrzna pamięć nieulotna.Ze względu na Windows i nawet Linux niestety obecne laptopy nawet za 20tysięcy złotych nie będą miały szans z konsolami nowej generacji na rok 2020.
Różnica leży w tym jak ta moc jest wykorzystywana i z jaką efektywnością oraz szybkością na współczynnik czasu generowania grafiki.